Εδώ γίνονται θαύματα, διαβεβαιώνει ο ιερέας Λουπασάκης τους πιστούς που ανηφορίζουν στον ναό των Αγίων Ισιδώρων στον Λυκαβηττό και αποδίδει τα «θαύματα» σε ένα κομμάτι του Τιμίου Σταυρού.
Ισχυροί οικονομικοί παράγοντες από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό φέρεται να ζήτησαν τη βοήθειά του, ενώ στην «ακτινοβολία» του έχουν ενδώσει και πολιτικά πρόσωπα, από διάφορα κόμματα.
Η ιστορία όμως φαίνεται ότι είναι απάτη, με πολλούς Ιεράρχες να εκδηλώνουν την οργή τους μιλώντας για μια εστία παραπλάνησης και για «περίεργη περίπτωση». Το θέμα είναι γνωστό πάνω από μία δεκαετία. Έχει, μάλιστα, απασχολήσει και την Ιερά Σύνοδο.
Ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος είχε δώσει προ ετών εντολή να ερευνηθούν οι καταγγελίες, ενώ ο πρώην Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ειρηναίος είχε εκφράσει ξεκάθαρη θέση για τη (μη) γνησιότητα του Τιμίου Σταυρού.
Από την πλευρά τους, τα ellinika hoaxes αποκαλύπτουν την έρευνα που έγινε σε βάρος του ιερέα Λουπασάκη.
Τα… θαύματα στους Αγίους Ισιδώρους
Το εκκλησάκι των Αγίων Ισιδώρων ήρθε πρόσφατα στη δημοσιότητα όταν πλήθος πιστών έσπευσε για να «σταυρωθεί» από τον ιερέα, ανήμερα της ανυψώσεως του Τιμίου Σταυρού. Όλα αυτά μετά τις ιστορίες για θαύματα, ιστορίες που προκάλεσαν αντιδράσεις και μέσα στην εκκλησία.
Υπενθυμίζεται ότι υπήρξαν καταγγελίες του Μητροπολίτη Αργολίδας, ο οποίος έκανε λόγο για «ψευδοθαύματα» και «απάτη ολκής» για τα όσα συμβαίνουν στον ναό.
Ο Μητροπολίτης είχε υποστηρίξει πως «υπάρχει μια μεγάλη πληγή που λέγεται Άγιοι Ισίδωροι του Λυκαβηττού και εκεί μαζεύεται πολύς κόσμος, ότι δήθεν γίνονται θαύματα».
Το τελικό πόρισμα για τον ιερέα Λουπασάκη
Τα Ellinika Hoaxes παρουσιάζουν το τελικό πόρισμα του ανακριτή της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών για τη δράση του «θαυματοποιού» ιερέα Δημητρίου Λουπασάκη στους Αγίους Ισιδώρους Αθηνών στον Λυκαβηττό.
Η ανάκριση διήρκησε τρία χρόνια, από το 2014 ως το 2017 με δεκάδες μαρτυρικές καταθέσεις. Πραγματοποιήθηκε κατ’ εντολή του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδας κ. Ιερώνυμου Β’ και ανατέθηκε στον τότε Γραμματέα του Επισκοπικού Δικαστηρίου της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, νυν Μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμο.
Το κείμενο των Συμπερασμάτων περιέχει βαρύτατες κατηγορίες, και έχει ως εξής:
«Ἐν ὄψει ὅλων τῶν ἀνωτέρω, εὐσεβάστως προτείνω τά ἑξῆς:
1. Ἵνα διερευνηθῇ διά ψυχιατρικῶν πραγματογνωμόνων ἡ ἱκανότης τοῦ Πρεσβυτέρου Δημητρίου Λουπασάκη, Κληρικοῦ τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν.
2. Ἵνα διερευνηθῶσι περαιτέρω δικαστικῶς αἱ κατά τοῦ Πρεσβυτέρου Δημητρίου Λουπασάκη τοῦ Γεωργίου, Ἐφημερίου τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Γεωργίου Ζωγράφου, ἀπεσπασμένου εἰς τό Ἱερόν Ἀρχιεπισκοπικόν Παρεκκλήσιον τῶν Ἁγίων Ἰσιδώρων Λυκαβηττοῦ, κατηγορίαι ἐπί:
α) ἀγυρτείᾳ,
β) ἐμπροθέτῳ ἀλλοιώσει τῶν ὑπό τῶν Ἱερῶν Κανόνων παραδεδομένων κατηγορία, ἥτις διατυποῦται τοιουτοτρόπως ἕνεκεν τῆς πατρικῆς συναντιλήψεως τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου Β΄, μή ἐπιθυμοῦντος τήν διατύπωσιν κατηγορίας ἐπί ἑτεροδιδασκαλίᾳ καί διαστροφῇ τοῦ Ὀρθοδόξου καί Ἐκκλησιαστικοῦ ἤθους πρός Κληρικόν τῆς Κανονικῆς Δικαιοδοσίας Αὐτοῦ,
γ) ἀπειθείᾳ καί καταφρονήσει τοῦ οἰκείου Ἐπισκόπου, καί δή τῶν δι’ εἰδικῶν ἐγγράφων καί Ἐγκυκλίων τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου Β΄ περί τῆς διοικήσεως τῶν Ἱερῶν Ἀρχιεπισκοπικῶν Παρεκκλησίων παρασχεθεισῶν ὁδηγιῶν,
δ) προσβολῇ τοῦ Ἱεροῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου καί ἐμπροθέτῳ βαρυτάτῃ ἀμελείᾳ εἰς τήν περί τήν οἰκογένειαν τοῦ κατηγορουμένου φροντίδα,
ε) ἠθικῇ αὐτουργίᾳ εἰς ὑπερορίους χειροτονίας τελεσθεῖσας ὡς τοιαύτας ἐν ἀγνοίᾳ τῶν ὑπερορίως χειροτονούντων,
στ) ἀνυπακοῇ,
ζ) σφετερισμῷ τοῦ ὑπουργήματος τῆς Πνευματικῆς Πατρότητος,
η) συνομωσίᾳ, φατρίᾳ καί τηρείᾳ πρός ἀνατροπήν τῆς κρατούσης Ἐκκλησιαστικῆς καί νομίμου τάξεως περί τό Ἱερόν Ἀρχιεπισκοπικόν Παρεκκλήσιον τῶν Ἁγίων Ἰσιδώρων Λυκαβηττοῦ, καί δημιουργίαν Μοναστικῆς Ἀδελφότητος ἄνευ ἀδείας καί εὐλογίας τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, καί
θ) δεινοτάτῳ σκανδαλισμῷ τῆς συνειδήσεως τῶν πιστῶν.
3. Ἵνα μετατραπῇ ἡ κατηγορία ἐπί ὑπεξαιρέσει κατά συρροήν καί κατ’ ἐξακολούθησιν τοῦ Ἱεροῦ Χρήματος, εἰς κατηγορίαν ἐπί παραβάσει ἤ κάλλιον ὑπερβάσει καθήκοντος διά νοσφίσεως ἐξουσίας, ὡς καί ἐπί ἀπιστίᾳ περί τήν ὑπηρεσίαν τοιαύτην.
4. Ἵνα ἀπαλλαγῇ ὁ ὡς ἄνω Κατηγορούμενος Κληρικός ὁριστικῶς τῶν κατηγοριῶν ἐπί: α) ἐξυβρίσει, ἄλλως σαπρολογίᾳ κατά Κληρικῶν καί δή Ἐπισκόπων, ὡς καί λαϊκῶν, καί β) συκοφαντίᾳ, ἄλλως ψευδολογίᾳ κατά Κληρικῶν καί δή Ἐπισκόπων, ὡς καί λαϊκῶν.
5. Ἵνα μή ἀναγνωρισθῇ τῷ κατηγορουμένῳ οὐδέν ἐλαφρυντικόν, ὡς καθ’ ὑποτροπήν ὑποπίπτοντος εἰς τά αὐτά ἀντικανονικά παραπτώματα, ἀποδεικνυόμενα διά προγενεστέρων ἐναντίον του διενεργηθεισῶν Ἐνόρκων Διοικητικῶν Ἐξετάσεων, καθ’ ἅ ἐκ τοῦ ὑπηρεσιακοῦ του φακέλλου προκύπτει».
Όπως γράφουν τα ellinikahoaxes, η δικαστική διερεύνηση, όπως ζητείται στο άρ. 2, δεν έγινε ποτέ. Το πόρισμα, καίτοι αποκαλύπτει σωρεία παραβάσεων, ανατροπή της εκκλησιαστικής τάξης, προσπάθεια εξαπάτησης των πιστών με καλλιέργεια και εκμετάλλευση της θρησκοληψίας τους με κατασκευή «θαυμάτων» (“αγυρτεία”), καθώς και άλλων που παραπέμπουν σε οικονομικό σκάνδαλο (“απιστία”), όχι μόνο δεν είδε το φως της δημοσιότητας, αλλά μπήκε ουσιαστικά στο αρχείο άνευ αιτιολογίας.
Ας σημειωθεί ότι η πρώτη σχετική έρευνα της ιστοσελίδας χρονολογείται ήδη από τον Ιούνιο του 2018, όταν είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν δημοσιεύματα για «θαύματα», στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Λαγκαδά, όπου είχε φθάσει ο «θαυματουργός» Τίμιος Σταυρός από τους Αγίους Ισιδώρους Λυκαβηττού. Τότε οι ρεπόρτερ είχαν εντοπίσει «ανάπηρο», που έκανε καλά «ως εκ θαύματος» ο ιερέας, αλλά ο ανάπηρος είχε ομολογήσει ότι… περπατούσε και πριν.
Τον Απρίλιο του 2022 εντοπίσθηκε άλλη μια περίπτωση «θαύματος» που και εκεί αποδείχθηκε μαϊμού. Ένας άνδρας με σκλήρυνση κατά πλάκας που υποτίθεται ότι γιατρέφτηκε, δεν είδε στην πραγματικότητα καμία βελτίωση μετά το άγγιγμα του «θαυματουργού σταυρού» από τον Λουπασάκη.
Επιπλέον, όλα αυτά τα χρόνια, ο ιερέας έχει ισχυριστεί, μεταξύ άλλων, ότι «ήρθε γκρουπ 53 ατόμων και θεραπεύτηκαν οι 50. Γιατί οι 3 δεν είχαν τίποτα».
Έφτασε μάλιστα, στο σημείο να ανακοινώσει ότι ανέστησε ακόμα και… νεκρό.
Τέλος, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ενώ από την έρευνα του ανακριτή προκύπτει «ἑτεροδιδασκαλίᾳ καί διαστροφῇ τοῦ Ὀρθοδόξου καί Ἐκκλησιαστικοῦ ἤθους» προτιμά μια πιο ήπια διατύπωση (“ἀλλοιώσει τῶν ὑπό τῶν Ἱερῶν Κανόνων παραδεδομένων”) κατόπιν επιθυμίας, όπως γράφει, του Αρχιεπισκόπου.