Μετά και το νέο περιστατικό επίθεσης σε οδηγό ταξί στη Θεσσαλονίκη, αυτή τη φορά από 17χρονη επιβάτιδα, οι επαγγελματίες του κλάδου επαναφέρουν με ένταση το αίτημα για μέτρα προστασίας και ενίσχυση της ασφάλειας κατά τη διάρκεια της εργασίας τους.
Εις βάρος της 17χρονης ασκήθηκε ποινική δίωξη για ληστεία από κοινού και για οπλοφορία ενώ παραπέμφθηκε να απολογηθεί στον 7ο τακτικό ανακριτή.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Θεσσαλονίκης, Κλήμης Λεοντιάδης, μιλώντας στο GRTimes, εξέφρασε την αγανάκτηση και την ανησυχία των συναδέλφων του, υπογραμμίζοντας πως «εδώ και χρόνια ζητάμε μέτρα, αλλά δεν βλέπουμε ουσιαστική πρόοδο».
«Ζητάμε κάμερες στα ταξί, κολλάει στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων»
«Όλα αυτά τα χρόνια έχουμε έρθει σε επικοινωνία και με το Υπουργείο Μεταφορών και με το Δημόσιας Τάξεως. Ζητάμε για την ασφάλειά μας πολλά πράγματα, τα οποία δε φαίνεται να υλοποιούνται», τόνισε ο κ. Λεοντιάδης.
Όπως εξηγεί, ένα από τα βασικά αιτήματα του σωματείου αφορά την τοποθέτηση καμερών ασφαλείας μέσα στα ταξί, με σκοπό την αποτροπή επιθέσεων και ληστειών.
«Ζητάμε να μπουν κάμερες με σκληρό δίσκο, ώστε να καταγράφονται τα περιστατικά. Όμως, αυτό το αίτημα εδώ και χρόνια “κολλάει” στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Είναι παράλογο: ζούμε στην εποχή της κάμερας, όπου όλα καταγράφονται, και δεν μπορούμε να προστατεύσουμε τη ζωή μας μέσα στο όχημα», σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Να υπάρχει συναγερμός συνδεδεμένος με την αστυνομία»
Παράλληλα, ο πρόεδρος του σωματείου πρότεινε τη δημιουργία ενός συστήματος άμεσης ειδοποίησης της αστυνομίας μέσω συναγερμού που θα διαθέτουν τα ταξί.
«Έχουμε μεταξύ μας ένα δίκτυο επικοινωνίας, GPS και κωδικούς, μπορούμε να δούμε πού βρίσκεται κάθε όχημα. Αν όμως υπήρχε ένα κουμπί συναγερμού συνδεδεμένο απευθείας με την αστυνομία, η αντίδραση θα ήταν άμεση και θα σώζονταν ζωές», ανέφερε.
Τα πλεξιγκλάς που δεν εφαρμόστηκαν ποτέ
Όσο για την ιδέα της τοποθέτησης διαχωριστικού υλικού μεταξύ οδηγού και επιβάτη, που είχε τεθεί στο παρελθόν, ο κ. Λεοντιάδης εξήγησε πως δεν βρέθηκε λύση που να ταιριάζει στα ελληνικά οχήματα.
«Είχαμε κάνει έρευνα, φτάσαμε μέχρι το Λονδίνο να δούμε τι χρησιμοποιούν εκεί. Τα πλεξιγκλάς ήταν βαρέως τύπου, δεν ταίριαζαν στα δικά μας αυτοκίνητα. Ίσως πρέπει πια να εκμεταλλευτούμε την τεχνολογία, τις κάμερες και τα συστήματα εντοπισμού, παρά τα υλικά εμπόδια», πρόσθεσε.
«Να νιώθουμε ασφαλείς στον δρόμο»
Ο κ. Λεοντιάδης καταλήγει πως η Πολιτεία οφείλει να προχωρήσει σε άμεσες ενέργειες για την προστασία των οδηγών, τονίζοντας πως «είναι αδιανόητο να κινδυνεύει ένας επαγγελματίας την ώρα που εργάζεται».
«Υπάρχουν ζητήματα αρκετά που πρέπει να επιλυθούν, ώστε να αισθάνεται και ο οδηγός ταξί ασφαλέστερος στον δρόμο», είπε χαρακτηριστικά.
Το πιο πρόσφατο περιστατικό που έφερε ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της ασφάλειας σημειώθηκε τα ξημερώματα της Τρίτης στη Θεσσαλονίκη. Μία 17χρονη κοπέλα, σύμφωνα με την αστυνομία, επιτέθηκε σε οδηγό ταξί με σκοπό τη ληστεία.
Η ανήλικη, μαζί με έναν συνεργό της που αναζητείται, επιβιβάστηκαν ως πελάτες στο ταξί στο κέντρο της πόλης και ζήτησαν να μεταφερθούν στη Νέα Μαγνησία.
Όταν το όχημα έφτασε στον προορισμό, οι δύο δράστες επιτέθηκαν στον οδηγό, χτυπώντας τον και αφαιρώντας το χρηματικό ποσό των 200 ευρώ, δύο κινητά τηλέφωνα και το κλειδί του αυτοκινήτου.
Ο οδηγός κατάφερε να ζητήσει βοήθεια, ενώ αστυνομικοί της Άμεσης Δράσης εντόπισαν και συνέλαβαν λίγο αργότερα τη 17χρονη. Ο συνεργός της διέφυγε και αναζητείται.
Πηγή: GRTimes