Σε μέτωπα που άνοιξε κατά τη διάρκεια της θητείας του στο Εθνικό Θέατρο απέδωσε ως ένα μεγάλο βαθμό την εμπλοκή του σε τέσσερις υποθέσεις βιασμών ανηλίκων και νεαρών ανδρών ο Δημήτρης Λιγνάδης, απολογούμενος σήμερα επί πέντε ώρες στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Αθήνας. Πλέον, στην επόμενη συνεδρίαση του δικαστηρίου ο εισαγγελέας της έδρας θα αγορεύσει επί της ενοχής του ή μη του κατηγορουμένου και η πρότασή του θα σημάνει την αντίστροφη μέτρηση για την έκδοση της τελικής ετυμηγορίας του δικαστηρίου.
Ο κατηγορούμενος σκηνοθέτης δέχθηκε πολλές ερωτήσεις από την έδρα και τους ενόρκους, οι οποίοι εστίασαν στις συναναστροφές και τη παρέα του με ανηλίκους. Απαντώντας ο ίδιος ανέφερε: «Δεν έχω κρύψει ποτέ ότι μου άρεσαν οι συναναστροφές με νεαρά άτομα. Έπαιρνα μια δροσιά από αυτά τα άτομα. Κάλυπταν μια πτυχή της ζωής μου αλλά δεν ήταν αυτοί η παρέα μου. Ήταν η παρέα μου συνάδελφοί μου, ο αδελφός μου, κ.ά».
Σύνεδρος: Ποιες συμπεριφορές σας πυροδότησαν αυτές τις φήμες για τις οποίες έγινε τόσος λόγος στο ακροατήριο;
Κατηγορούμενος: Εγώ άκουσα τις λέξεις φήμες, φήμες αλλά δεν άκουσα κάποια συγκεκριμένη φήμη. Δεν μας είπε κάποιος ποια ήταν αυτή η φημολογία. Στο Αρσάκειο για παράδειγμα ήμουν 28 χρονών και έκανα παρέα με τρεις μαθήτριες και τους γονείς τους ….Αυτό εννοούν;
Ο Δημήτρης Λιγνάδης χαρακτήρισε τον εαυτό του ως έναν αυθόρμητο έως επιπόλαιο άνθρωπο, που δεν «σπουδαιολογούσε», όπως είπε, τα πράγματα.
Σύνεδρος: Λειτουργούσατε με το θυμικό σας δηλαδή;
Κατηγορούμενος: Όχι. μόνο. Δε φτάνεις να κανείς τέτοια καριέρα και σταδιοδρομία με βάθος και διάρκεια αν λειτουργείς μόνο με το θυμικό.
Σύνεδρος: Η κυρία Κούρκουλα είπε στην κατάθεση της ότι σας στοχοποίησαν επειδή ήσασταν «ζωηρός».
Κατηγορούμενος: Στην ερωτική μου ζωή ήμουν ζωηρός. Ήμουν άπιστος, ήμουν πιστός, ερωτεύτηκα σε σημείο που εξευτελίστηκα. Ζωηρός ως προς την ερωτική μου ζωή, όχι με ανήλικα.
Τα «μέτωπα»
Ο κατηγορούμενος αναφέρθηκε εκτενώς σε επιλογές που έκανε κατά τη θητεία στο Εθνικό Θέατρο και έδωσε την εξής απάντηση στο ερώτημα για την εμπλοκή του στην όλη υπόθεση: «Συναντήθηκαν και δημιούργησαν ένα μείγμα, ένα κράμα πάρα πολλές επιθυμίες πολλών ομάδων. Κάποιο άνθρωποι οι … 2,5 αυτοί που υπήρχαν (εκ των καταγγελλόντων) είχαν κάποια πικρία προσωπική από εμένα γιατί δεν έγιναν αυτό που ήθελαν ή γιατί δεν τους έκατσα, να το πω έτσι λαϊκά. Υπήρχε αυτό το υλικό. Υπάρχουν τριβές και προστριβές με κάποιους ηθοποιούς ελεύθερους σκοπευτές, θα τους έλεγα, που έχουν και έχθρα απέναντι μου. Υπάρχουν προστριβές με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ). Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι του δημοσιογραφικού κόσμου οι οποίο είχαν τεράστια διαφωνία με τις ιδεολογικές μου θέσεις. …Κάποιοι ψευδοαριστεροί για να ακριβολογήσω … Υπήρχε ένας Κυπαρισσόπουλος που έβγαλε μια ιστορία από το μυαλό του και αυτή αποτέλεσε το φιτίλι. Αυτός πήγε και έδωσε συνέντευξη (…) Αυτούς εγώ τους ονομάζω «λαγούς». Άνοιξαν το χορό των καταγγελιών. Μετά ακολούθησε μια κοινωνία εθισμένη στο αίμα σε σκάνδαλα και κλειδαρότρυπες. Αυτό όλο αποτέλεσε ένα συγκεκριμένο προϊόν για πολιτική εκμετάλλευση. Και μετά τα κανάλια, τα site που είναι επιχειρήσεις και θέλουν κλικ. Άρχισαν να με διασύρον στην αρένα του αίματος. Και όλο αυτό με έχει οδήγησε εδώ σήμερα».
Ο ίδιος υποστήριξε ακόμη πως μέσα από εκείνον κάποιοι θέλησαν να χτυπήσουν την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. «Η πολιτική χρήση του θέματος είναι εξόφθαλμη. Τι καλύτερο να πεις «να τι διάλεξαν για το Εθνικό Θέατρο», είπε για να αναφερθεί στη συνέχεια στη θητεία του στο Εθνικό Θέατρο. Συγκεκριμένα ανέφερε: «Διορίστηκα το 2019 στο Εθνικό από τη κ. Μενδώνη μια κίνηση που την επικροτούσε τότε το 90%. Υπήρχε όμως ένα μικρό ποσοστό που διαφωνούσε. Στην τελετή παράδοσης παραλαβής ο προηγούμενος διευθυντής μου είπε ότι μου παραδίδει το Εθνικό με πλεόνασμα 200 χιλιάδων ευρώ. Σύντομα διαπίστωσα ότι υπάρχει έλλειμμα 3 εκατ. ευρώ. Μια αντιπαλότητα εκεί. Μου στέλνατε διάφορα απειλητικά μηνύματα τότε» είπε ο Δ. Λιγνάδης και συνέχισε: «Σε συνέντευξη Τύπου ανακοίνωσα την ονομασία της σκηνής «Ελένη Παπαδάκη». Είναι απίστευτο το τι σάλος και ορυμαγδός σχολίων υπήρξε γιατί ονόμασα τη σκηνή έτσι. Εξήγγειλα τη μετεξέλιξη της πειραματικής σκηνής σε ερευνητική σκηνή για το αρχαίο δράμα. Άνοιξα δεύτερο μέτωπο. Έλεγαν «νάτος ο εθνικόφρων… ». Στους «Πέρσες» ασπάστηκα ομοίωμα του Παρθενώνα και εκεί ποιος είδε το Θεό και δεν το φοβήθηκε. Γιατί φίλησα τον Παρθενώνα… Όλα αυτά δημιούργησαν κάποια μέτωπο επιθυμία για εκδίκηση. Στη πρώτη ευκαιρία να σου ρίξουμε Λιγνάδη …να πέσεις μέσα στο πηγάδι…».
Νόμιζε ότι το ένταλμα για τη σύλληψή του είναι «τρολιά»
Ακόμη, ανέφερε πως όταν άκουγε ότι έχει εκδοθεί ένταλμα για τη σύλληψή του νόμιζε ότι είναι «τρολιά», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. «Κάποια στιγμή βγήκε η κυρία Ακρίτα και είπε ότι θα παραιτηθεί ο Λιγνάδης. Από το γραφείο μου λέγανε ότι γίνεται ορυμαγδός. Όλα αυτά εγώ δεν τα σπουδαιολογούσα. Έλεγα ότι είναι κουτσομπολιά. Μέχρι τις 6 Φεβρουαρίου έχω αποφασίσει να παραιτηθώ γιατί δε μπορούσα να διοικήσω σε αυτό το τοξικό κλίμα» είπε και συνέχισε: «Από την άλλη έλεγα πως αν παραιτηθώ θα είναι σα να αποδέχομαι. Μετά έγινε δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται. Άκουγα ηθοποιούς που δεν τους είχα δει ποτέ δεν τους ήξερα να μιλάνε για μένα. Όταν άκουσα για ένταλμα νόμισα ότι είναι τρολιά… Πήγα στη ΓΑΔΑ ρώτησα αν υπήρχε κάποιο ένταλμα. Μου είπαν όχι και έφυγα. Μετά πήρε ο δικηγόρος και μου είπε υπάρχει ένταλμα «έλα». Πήγα με τη βεβαιότητα ότι θα φύγω σε πέντε λεπτά. Όταν άκουσα για προφυλάκιση κατάλαβα ότι το πράγμα είναι πολύ πιο σοβαρό από κάποιες προσωπικές αντεκδικήσεις».
Τέλος, αναφέρθηκε σε συναδέλφους του ηθοποιούς, οι οποίοι όπως είπε δήλωσαν εκ των υστέρων ότι γνώριζαν για τις προτιμήσεις του. «….Γιατί όλα τα στόματα άνοιξαν μετά τη Μπεκατωρου; Σωματείο δεν είχαν; Γιατί κανείς δεν κατήγγειλε τον παιδόφιλο και βιαστή Λιγνάδη; Μιλάνε για φημολογίες κάποιοι που και για την καμπούρα τους υπάρχουν φημολογίες;…».