20.7 C
Athens
18.4 C
Thessaloniki
Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2024
More

    Δολοφονία Κατσούρη: Από την επίπληξη της ΕΔΕ στον έλεγχο για κακούργημα με ενδεχόμενο δόλο για 5 αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ.!


    Από την επίπληξη, τις χρηματικές ποινές και την.. αρχειοθέτηση της δικογραφίας σε βάρος αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ. που ευθύνονταν για την απρόσκοπτη κάθοδο των ακροδεξιών Κροατών χούλιγκαν, από την Κακαβιά έως τη Νέα Φιλαδέλφεια με αποτέλεσμα την δολοφονία του 29χρονου Μιχάλη Κατσούρη στις 7 Αυγούστου 2023, μετατρέπονται σε έλεγχο πέντε αξιωματικών για το κακούργημα της έκθεσης με ενδεχόμενο δόλο.

    Οι πέντε αξιωματικοί

    Ο έλεγχος αυτός αφορά εν ενεργεία… Αντιστράτηγο της ΕΛ.ΑΣ., ο οποίος το επίμαχο χρονικό διάστημα ήταν Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Αττικής και τέσσερις ακόμη αξιωματικούς που αποστρατεύτηκαν στις ετήσιες κρίσεις αξιωματικών της αστυνομίας τον περασμένο Ιανουάριο.

    Δύο από τους αξιωματικούς, υπηρετούσαν ως βοηθοί Γενικού Αστυνομικού Διευθυντή Αττικής, και βρίσκονταν διαδοχικά στο κέντρο επιχειρήσεων της ΓΑΔΑ, το επίμαχο χρονικό διάστημα, ένας ακόμη ήταν αναπληρωτής Αστυνομικός Διευθυντής Κορινθίας όταν οι χούλιγκαν πέρασαν ως κομβόι από την εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου, ενώ ένας ακόμη ήταν στον Κλάδο Τάξης του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. ο οποίος φέρεται υπεύθυνος για την καθυστέρηση αποστολής των αστυνομικών σημάτων προς τις αστυνομικές διευθύνσεις και τις υπηρεσίες από τις οποίες θα περνούσε το κομβόι των Κροατών χούλιγκαν.


    Ο τελευταίος αξιωματικός είχε υποβάλλει μήνυση σε βάρος του τότε Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. Λάζαρου Μαυρόπουλου, του τότε επιτελάρχη Ελευθέριου Γκαρίλα που διενήργησε την ΕΔΕ και του τότε Γενικού Επιθεωρητή Ν. Ελλάδος, Νικόλαου Σπανουδάκη.

    Η επίπληξη έγινε έλεγχος για κακούργημα

    Μία επίπληξη και χρηματικές ποινές, ήταν το αποτέλεσμα της ΕΔΕ για τους προαναφερόμενους  αξιωματικούς, σε αρχικό στάδιο. Το πόρισμά της ΕΔΕ επισυνάφτηκε στην ποινική έρευνα που πραγματοποίησε η Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων, όπως έχει διατάξει ο Εισαγγελέας Αρείου Πάγου. Το αποτέλεσμα της ποινικής έρευνας, και τα στοιχεία που προέκυψαν από αυτή φαίνεται να ήταν εκείνα που προκάλεσαν την πρόσφατη παρέμβαση της Εισαγγελίας Εφετών και τον έλεγχο των πέντε αξιωματικών για το κακούργημα της έκθεσης με ενδεχόμενο δόλο.


    Η Εισαγγελέας Πρωτοδικών είχε κρίνει πως δεν στοιχειοθετείται, ελλείψει δόλου, το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος. Ωστόσο, ο εισαγγελέας εφετών διαφώνησε με αυτήν την κρίση και επέστρεψε τη δικογραφία. Η εισαγγελέας πρωτοδικών παρότι έκρινε ότι οι αστυνομικοί «δεν ενήργησαν ως όφειλαν, αλλά, άλλοτε με παραλείψεις και άλλοτε με εσφαλμένες ενέργειες, συντέλεσαν στη δημιουργία πρόσφορων συνθηκών, όχι μόνο να διατρέξουν τρία κράτη , Μαυροβούνιο, Αλβανία, Ελλάδα, αλλά και να εισέλθουν στην Αθήνα», φθάνοντας έως τον θανάσιμο τραυματισμό του Μιχάλη Κατσούρη, δεν διέγνωσε ποινικές ευθύνες για τους πέντε αστυνομικούς, κρίνοντας πως δεν προκύπτουν επαρκείς ενδείξεις τέλεσης εκ μέρους τους «οποιασδήποτε αξιόποινης πράξης» και, ιδίως, της πλημμεληματικού χαρακτήρα πράξης της παράβασης καθήκοντος, καθώς δεν υπήρχε δόλος.

    Η Εισαγγελία Εφετών ήταν αντίθετη σε αυτή την άποψη, είχε την γνώμη ότι στοιχειοθετείται το αδίκημα της έκθεσης σε βαθμό κακουργήματος για τους πέντε αστυνομικούς και επέστρεψε τη δικογραφία στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας για να ληφθούν ανωμοτί καταθέσεις και στη συνέχεια να ασκηθούν ποινικές διώξεις. Η Εισαγγελία Εφετών έκρινε παράλληλα ότι πρέπει να αρχειοθετηθεί το σκέλος της υπόθεσης που αφορά στις ποινικές ευθύνες των υπευθύνων οργάνων της Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης.

    «Δολοφονικό» μπάχαλο

    Ένα «δολοφονικό», μπάχαλο ενημέρωσης και διαβίβασης των πληροφοριών για την έλευση των επικίνδυνων χούλιγκαν από την Κροατία στην χώρα μας, αναδείχθηκε από το POLICE ONLINE.

    Το σήμα του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. προς οκτώ αστυνομικές διευθύνσεις της χώρας, για την πιθανή έλευση του κομβόι των Κροατών χούλιγκαν (επισυναπτόμενος πίνακας οχημάτων και πινακίδες κυκλοφορίας) στάλθηκε μέσω POLICE ONLINE, περίπου στις 16:00 το μεσημέρι της 7ης Αυγούστου 2023, και ανοίχτηκε από κάποιους «παρατηρητικούς» αστυνομικούς στις… 19:00 το απόγευμα ή καθόλου! Όμως το «δολοφονικό» κομβόι των «BAD BLUE BOYS» της Δυναμό Ζάγκρεμπ, πέρασε τον μεθοριακό σταθμό της Κακαβιάς μεταξύ 14:30-15:00 το μεσημέρι.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αστυνομική Διεύθυνση Κιλκίς ενημέρωνε τις υπηρεσίες της για την πιθανή έλευση των Κροατών, την επόμενη μέρα στις… 8 Αυγούστου, και ενώ ο 29χρονος Μιχάλης Κατσούρης είχε χάσει τη ζωή του.        Και αφού καμία αστυνομική υπηρεσία δεν προέβη σε ελέγχους «καθυστέρησης» ή προσαγωγών στην Ήπειρο, ούτε στο Ρίο-Αντίριο, ούτε ακόμη στα διόδια της Ελευσίνας, δεν έγινε και το αυτονόητο, αυτό της ισχυρής επιτήρησης και  συνοδείας τους για την αποτροπή της μοιραίας συμπλοκής.

    «Τους είδαν στις 22:00 στα διόδια Ελευσίνας»

    Στα διόδια της Ελευσίνας, ενώ η εκτιμώμενη ώρα διέλευσης του κομβόι των Κροατών χούλιγκαν από εκεί ήταν περίπου στις 19:30, βρίσκονταν εκεί μία ομάδα ΟΠΚΕ, ένα περιπολικό της Τροχαίας και δύο αστυνομικοί με μοτοσυκλέτα της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Βίας στους Αθλητικούς Χώρους. ΟΠΚΕ και Τροχαίας αποχώρησαν λίγο μετά τις 18:00 καθώς είχε «εκλείψει ο κίνδυνος» διέλευσης των επικίνδυνων χούλιγκαν.

    Παραμένουν εκεί οι δύο αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Βίας στους Αθλητικούς Χώρους, οι οποίοι σύμφωνα με την δικογραφία: «Την 22:00 ώρα, από εποχούμενη περιπολία της Υπηρεσίας μας, εντοπίσθηκαν να διέρχονται από τα διόδια της Ελευσίνας, 25 περίπου οχήματα με πινακίδες κυκλοφορίας εκδοθέν από Κροατικές αρχές, στα οποία επέβαιναν όπως αργότερα διαπιστώθηκε, οπαδοί της Dinamo Zagreb και τέθηκαν υπό διακριτική επιτήρηση, επί της Εθνικής Οδού.

    Στην έξοδο της Αττικής Οδού, τα οχήματα διασπάρθηκαν αναπτύσσοντας ταχύτητα και άλλα συνέχισαν να κινούνται επί της Εθνικής Οδού και άλλα εισήλθαν στην Αττική οδό, αναμεμειγμένα πλέον με τα λοιπά οχήματα που κινούνταν σε αυτές, με αποτέλεσμα να μην είναι πλέον δυνατή η επιτήρηση τους. Παρόλα αυτά συνεχίσθηκαν οι προσπάθειες εκ νέου εντοπισμού τους, τόσο από εποχούμενες περιπολίες, όσο και από τις κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας».



    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ