15 C
Athens
11.4 C
Thessaloniki
Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025
More

    Έρχεται Αστυνομία κυκλοφορίας – Δρομολογούνται 250 προσλήψεις

    Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, προανήγγειλε απόψε (28/01) τη δρομολόγηση 250 προσλήψεων στην Αστυνομία, η οποία θα λειτουργεί για την εύρυθμη κυκλοφορία στους δρόμους της Αττικής.

    Αποκλειστικά για τις νέες λεωφορειολωρίδες, ο ΟΑΣΑ θα εγκαταστήσει για πρώτη φορά κάμερες καταγραφής παραβάσεων όχι σε σταθερά σημεία, αλλά επί των λεωφορείων, στο πλαίσιο ενός συστήματος που κάνει χρήση και τεχνητής νοημοσύνης.

    Η αρχή θα γίνει με δύο κάμερες σε οχήματα, τα οποία θα διατρέξουν τις λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων και τρόλεϊ στην Αθήνα, προκειμένου να καταγράψουν τη λειτουργία τους.

    Για αυτόν τον σκοπό, η διοίκηση του ΟΑΣΑ ενέκρινε πριν από μερικές ημέρες ένα κονδύλι ύψους 10.000 ευρώ για την εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος επιτήρησης Υλικού Θέσης και Αποκλειστικών Λωρίδων Λεωφορείων σε συνεργασία με την αμερικανική εταιρία HeydenAl, η οποία εξειδικεύεται στην παρακολούθηση οδικών μέσων με τη βοήθεια καμερών και την ανάλυση δεδομένων.

    Η Αστυνομία βάζει κάμερες στα λεωφορεία – Ποιους θα καταγράφουν

    Κάμερες που θα καταγράφουν όσους οδηγούς εισέρχονται παράνομα στις λεωφορειολωρίδες θα εγκατασταθούν τις επόμενες μέρες στο μπροστινό μέρος τριών λεωφορείων, όπως εξήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου.


    Μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1, εξήγησε ότι το πρόγραμμα θα ξεκινήσει πιλοτικά και εφόσον αποδειχθεί ότι είναι αποδοτικό θα εξεταστεί η ευρεία εφαρμογή του.

    Σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου, οι κάμερες στα λεωφορεία εκτιμάται ότι θα συνδράμoυν καθοριστικά στην αποτροπή της παράνομης εισόδου οχημάτων στις λεωφορειολωρίδες.

    Όπως εξήγησε, οι οδηγοί γνωρίζουν πού βρίσκονται οι σταθερές κάμερες στις αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων, με αποτέλεσμα όταν περνούν από τα εν λόγω σημεία να εξέρχονται από τις λεωφορειολωρίδες και αμέσως μετά να εισέρχονται ξανά σε αυτές.


    Πρόκειται για μια δυνατότητα που δεν θα έχουν με τις κάμερες επί των λεωφορείων.

    Επιπλέον, είναι πολύ πιθανό οι κάμερες να καταγράφουν και άλλες τροχαίες παραβάσεις, αλλά περισσότερες λεπτομέρειες αναμένεται να γίνουν γνωστές τις επόμενες ημέρες.

    Σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου σήμερα υπάρχουν μόλις 17 κάμερες στις λεωφορειολωρίδες οι οποίες δεν μπορούν να επωμιστούν όλο το φόρτο της περιφρούρησης των συγκεκριμένων λωρίδων.

    Για τους οδηγούς που παραβαίνουν τις διατάξεις του ΚΟΚ για τη χρήση της λεωφορειολωρίδας το πρόστιμο είναι 200 ευρώ.

    Μάλιστα, σε περίπτωση στάθμευσης σε λεωφορειολωρίδα, επιπλέον του προστίμου εισόδου, αφαιρούνται οι πινακίδες και απομακρύνεται το όχημα. Τα έσοδα από τα πρόστιμα εισπράττονται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όχι από τον ΟΑΣΑ.

    Στη δυνατότητα τοποθέτησης καμερών σε λεωφορεία, όπως επίσης σε τρόλεϊ, αναφέρεται ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, δίνοντας παράλληλα το «πράσινο φως» για την εγκατάστασή τους και επί οχημάτων έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, περιπολικά κ.ο.κ.).

    Θα επιτρέπεται, ωστόσο, να χρησιμοποιούνται μόνο εφόσον υπάρχει σχετική προειδοποίηση προς το κοινό με σταθερές ή κινητές πινακίδες για την ύπαρξη και λειτουργία τους, όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

    Στη δημόσια διαβούλευση αναφέρεται, επίσης, ότι με κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών θα καθοριστεί:

    • το είδος των οχημάτων, ο τρόπος της τοποθέτησής των καμερών,
    • οι τεχνικές προδιαγραφές αυτών των μέσων,
    • η λειτουργία τους για τη διαπίστωση των παραβάσεων,
    • τα σχετικά με την αξιολόγηση των στοιχείων που συλλέγονται από αυτά και τη βεβαίωση των παραβάσεων,
    • τα σχετικά με τους περιορισμούς που επιβάλλονται στη χρήση τους για τη διαφύλαξη των δικαιωμάτων όσων υπόκεινται στη δράση τους και
    • κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.



    guest
    0 Σχόλια
    Oldest
    Newest
    Inline Feedbacks
    Δείτε όλα τα σχόλια

    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ