Η ΠΟΕΣ εξέδωσε ανακοίνωση με τίτλο: «Η περιουσία των Ενόπλων Δυνάμεων στο ΤΑΙΠΕΔ ακόμα και δίχως αντάλλαγμα!».
Η Ομοσπονδία αναφέρει ότι «τα Ταμεία Διαχείρισης της Περιουσίας των ΕΔ (ΤΕΘΑ, ΤΕΣ, ΤAΑ) καταργούνται με ξαφνικό θάνατο, με έμμεση πλην ευθεία επίθεση κατ’ αρχάς στο ΕΚΟΕΜΣ.
Η περιουσία στο σύνολό της μεταβιβάζεται σε νεοϊδρυθέν Ταμείο που θα διοικείται από τριμελή διοικούσα στην οποίαν από τον ΥΕΘΑ (ή τον αναπληρωτή του ή τον υφυπουργό), τον Υπουργό Οικονομικών και τον Α/ΓΕΕΘΑ και μέσω του Ταμείου σε εταιρία διαχείρισης, η οποία αντικαθιστά το ΥΠΑΑΠΕΔ, το οποίο κατ’ ουσίαν καταργείται».
Η ανακοίνωση της ΠΟΕΣ
Κύριε Υπουργέ.
Παρά τις, ομολογουμένως, προσεκτικές ενέργειες να μην διαρρεύσει το νομοσχέδιο για τα περιουσιακά στοιχεία των ΕΔ, η ΠΟΕΣ για μια ακόμα φορά πέτυχε να πληροφορηθεί έγκυρα το πλήρες περιεχόμενό του ίσως και πριν τη «διαρροή» του στον έγκριτο δημοσιογραφικό ιστότοπο του ρεπορτάζ άμυνας armyvoice.gr,, το περιεχόμενο του οποίου όχι απλώς μας επιβεβαιώνει πλήρως για μια ακόμα φορά, αλλά αποδεικνύεται πολλαπλά χειρότερο ακόμα και από τις πλέον απαισιόδοξες προβλέψεις μας. Υπενθυμίζουμε ότι:
- Η παρουσίαση του εν λόγω «σχεδιασμού» έλαβε χώρα μόλις 2 μέρες πριν τα Χριστούγεννα για προφανείς λόγους (υπενθυμίζουμε ότι παρεμφερής ενέργεια είχε συμβεί σε αντίστοιχη περίπτωση το 2023).
- Τον περασμένο Ιούλιο με έγγραφό μας [(α) σχετικό] είχαμε αποκαλύψει τη διενέργεια Συμβουλίου Άμυνας (Σ.ΑΜ.) το οποίο είχε ως αντικείμενο τα περιουσιακά στοιχεία των Ταμείων Διαχείρισης των ΕΔ, στο πλαίσιο της κυοφορούμενης ενοποίησης και της υφαρπαγής της περιουσίας τους, όπως ακριβώς προβλέπουν οι Οδικοί Χάρτες. Παρά την ιδιαίτερα επιθετική στάση συγκεκριμένων παραγόντων εναντίον μας, η αφωνία των οποίων ενώπιον του νομοσχεδίου εντυπωσιάζει δυσάρεστα αλλά δεν εκπλήσσει, ο σχεδιασμός προχωρά κανονικά με τον πλέον επιθετικό τρόπο ακριβώς όπως έχουμε κατ΄ επανάληψη σχολιάσει και παρά τις αλλεπάλληλες διαψεύσεις.
- Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η κατάθεση ερώτησης κοινοβουλευτικού ελέγχου από το βουλευτή Κερκύρας με το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, κ. Δ.Μπιάγκη με βάση το προαναφερθέν (και ένα ακόμα παρεμφερές) έγγραφό μας, η οποία απαντήθηκε από τον ΥΦΕΘΑ με τη συνηθισμένη διάψευση, ότι «δεν υφίσταται κανένα ζήτημα ενοποίησης». Ωστόσο, ήγγικεν η ώρα να διαψευστεί μια ακόμα επίσημη διάψευση, και μάλιστα με τρόπο που θα θίξει πολλαπλώς τα ήδη συμπιεσμένα συμφέροντα των στρατιωτικών.
Στην παρούσα φάση θα αρκεστούμε, σκοπίμως, σε εξειδικευμένα σχόλια και όχι πλήρη σχολιασμό για έναν και μόνο λόγο που θα γίνει κατανοητός με την εξέλιξη του εγγράφου όπου θα έρθουν στο φως σοκαριστικά στοιχεία. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου (που πλέον έχει διαρρεύσει στο διαδίκτυο):
- Δημιουργείται Ταμείο Ακινήτων Εθνικής Άμυνας (ΤΑΕΘΑ, Μέρος Β΄).
- Δημιουργείται Εταιρία Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΤΑΕΔ, Μέρος Γ΄).
- Το νέο Ταμείο που θα υφαρπάξει και ελέγχει το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων των ΕΔ θα διοικείται από τριμελή διοικούσα επιτροπή αποτελούμενο από εσάς (ή τον αναπλ.ΥΕΘΑ ή ΥΦΕΘΑ) ως Πρόεδρο, τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και τον Α/ΓΕΕΘΑ (άρθρο 11), με μεθόδευση που παραπέμπει στις εποχές της φεουδαρχίας, δηλαδή, χρονικά, στον Μεσαίωνα. Η πρώτη παρατήρηση αφορά τη συμμετοχή του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών: Με ποια αρμοδιότητα, ποιο έννομο συμφέρον και ποιο ενδιαφέρον συμμετέχει, εφόσον υποτίθεται ότι η υφαρπαγή τις περιουσίας των ΕΔ γίνεται για το καλό των ΕΔ; Η απάντηση θα δοθεί λίγο αργότερα.
- Καταργεί ως Νομικά Πρόσωπα διά της κατάργησης των αντίστοιχων θεσμικών πλαισίων το ΤΕΘΑ [ν.4409/1929 (Α΄ 337) «Περί συστάσεως του Ταμείου Εθνικής Άμυνας»], το ΤΕΣ [ν.4944/1931 (Α΄ 337) «Περί Ταμείου Εθνικού Στόλου] και το ΤΕΑ [ΝΔ 3960/1959 (Α΄ 153) «Περί Ταμείου Αεροπορικής Άμυνας»]. Ομοίως, καταργεί τα άρθρα 9 έως 16 του ν.4407/2016 (Α΄ 169) που αφορούν το ΥΠΑΑΠΕΔ (άρθρο 35). Συνολικά κάθε οικονομικός πόρος και περιουσιακό στοιχείο αυτών περνάει στο νέο Ταμείο.
- Θίγει σε σημείο οικονομικής ασφυξίας τους ειδικούς λογαριασμούς των ΜΤ και ιδίως το ΕΚΟΕΜΣ, το οποίο έχουμε πληροφορηθεί ότι έχει αξιολογήσει τη ζημία που θα υποστεί σε περίπου 7 εκ. ευρώ ετησίως (άρθρα 8 και 9), η οποία προστίθεται στη ζημία που υπέστησαν όλα τα Ταμεία από την προ διετίας περικοπή της κράτησης 1%. Σε αυτό το σημείο, προκειμένου να μην θεωρηθεί ότι δεν γνωρίζουμε, σε πρώτη φάση θα αφήσουμε μια αιχμή με συγκεκριμένους αποδέκτες: όταν σκάβεις των λάκκο άλλων, είθισται να πέφτεις ο ίδιος μέσα. Αυτό το τονίζουμε για να μη νομίζει η διοικούσα επιτροπή του ΕΚΟΕΜΣ ότι δεν είχαμε στοιχεία στα χέρια μας (αλλά δεν είχαμε προλάβει να σχολιάσουμε ένεκα των εξελίξεων που έχουν λάβει μορφή χιονοστιβάδας) και συγκεκριμένα τη μελέτη του μετά των σχολιασμών αυτής, η οποία σε μεγάλο βαθμό συνέβαλε στις εξελίξεις αυτές αλλά και σε άλλες που, επίσης, δρομολογούνται. Ωστόσο, δεν είναι η στιγμή να τη φέρουμε στο προσκήνιο, αλλά επιφυλασσόμαστε.
- Επικαλείται τη δήθεν επίλυση ιδιοκτησιακού καθεστώτος των Ενόπλων Δυνάμεων, δίχως να ονοματίζει έστω ένα από αυτά τα «ζητήματα» και, βεβαίως, ούτε καν τον τρόπο με τον οποίον τα επιλύει. (άρθρο 38).
- Επιβεβαιώνει το πρόσφατο σχόλιό μας (με αφορμή τις μεταθέσεις) ότι η «συρρίκνωση» δεν αφορά μόνο το προσωπικό και τις παροχές, αλλά και τα ΓΕ, διά της συγκέντρωσης υπεραρμοδιοτήτων στο ΓΕΕΘΑ, το οποίο σταδιακά διαφαίνεται ότι θα υποκαταστήσει τα υπόλοιπα ΓΕ στα πάντα. Προκειμένου να μην θεωρηθεί ότι κινδυνολογούμε ή λαϊκίζουμε, θα τονίσουμε ότι στο άρθρο 11 δεν υπάρχει καμία απολύτως μνεία για συμμετοχή (έστω συμβουλευτικού τύπου) εκ μέρους των ΓΕΣ, ΓΕΝ και ΓΕΑ, τα οποία για πρώτη φορά αναφέρονται στο άρθρο 36, που τροποποιώντας το άρθρο 25 του ν.2290/1995, απλώς υπενθυμίζει ότι δι’ αυτών θα συνεχιστεί η (κατά τα λοιπά) εποπτεία του ΥΠΕΘΑ στα ΜΤ και τους Ειδικούς Λογαριασμούς, ή πιθανώς ό,τι απομείνει από αυτούς.
Ωστόσο, ίσως το πιο εντυπωσιακό σημείο όλου του νομοσχεδίου είναι το άρθρο 37, διά του οποίου ο έλεγχος του ΤΑΕΘΑ και της ΕΤΑΕΔ υπάγεται στις αρμοδιότητες της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων του ΥΠΕΘΑ, δηλαδή σε υφιστάμενό σας κλιμάκιο.
Εν λόγω κλιμάκιο διοικείται από στρατιωτικό, άρα ως απόρροια των πρόσφατων βελτιωτικών «μεταρρυθμίσεων» ως προς τις τακτικές και έκτακτες κρίσεις, θα κινδυνεύει να αποστρατευθεί στο πλαίσιο «εντολής ΥΕΘΑ στον Α/ΓΕΕΘΑ για διενέργεια έκτακτων κρίσεων» ανά πάσα στιγμή μέσα στο έτος εάν οι ενέργειές του δεν είναι της προτιμήσεώς σας.
Για την περίπτωση δε, που επιλεγεί πολίτης, πάλι δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα, όπως απέδειξε και η πρόσφατη μεθόδευση με το ΝΙΜΤΣ και την προγενέστερη καθαίρεση του Διευθυντή του, αφού ανά πάσα στιγμή θα δύναται να αντικαθίσταται με ΥΑ.
Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το υφιστάμενο πλαίσιο που διέπει την ΥΕΥ/ΥΠΕΘΑ, «Ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων, διά του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, ενημερώνει τον αρμόδιο για την καταπολέμηση της διαφθοράς Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για την έναρξη και το αποτέλεσμα των διενεργούμενων ελέγχων» (https://www.yey.mod.mil.gr/leitoyrgia-armodiotites/).
Εδώ προκύπτουν νέα προβλήματα: ο τρόπος με τον οποίον θα προωθείτε τυχόν πόρισμα που σας αποδίδει ευθύνες ως Πρόεδρο δεν προσδιορίζεται.
Ακόμα κι αν, υποθετικά, προωθηθεί με κάποιον τρόπο, υπάρχει ο σκόπελος της συνταγματικής πρόνοιας περί βουλευτικής ασυλίας (η τήρηση της οποίας κατά τον κ.Βορίδη, εικάζουμε ότι, θα κριθεί εξίσου «αγκύλωση» και «εμμονή», άρα θα δύναται να ξεπεραστεί) και του νόμου περί ευθύνης Υπουργών, που θα σταματούν τη διαδικασία περαιτέρω διερεύνησης. Συνεπώς για ποιον έλεγχο μπορούμε να μιλάμε; Ειλικρινώς δεν είμαστε βέβαιοι αν η χώρα μπορεί να αντέξει τόση πολλή διαφάνεια.
Ένα κρίσιμο ερώτημα που οφείλει να τεθεί, είναι και το εξής: είναι δυνατόν να θίγεται σε υπερθετικό βαθμό το ΕΚΟΕΜΣ αλλά να παραμείνουν ανέγγιχτοι οι έτεροι Ειδικοί Λογαριασμοί του ΠΝ και της ΠΑ, ακόμα κι αν λειτουργούν υπό διαφορετικό πλαίσιο και με άλλου είδους διαχείριση; Την απάντηση την έχουμε δώσει προ μηνών κατά τον σχολιασμό των «Οδικών Χαρτών»: βεβαίως και όχι.
Αυτό που δρομολογείται είναι η υποχρεωτική εφαρμογή επικουρικής ασφάλισης προς αντικατάσταση της Μετοχικής Σχέσης των στελεχών με τα Μετοχικά τους Ταμεία και σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να οδηγηθούν σε οικονομικό στραγγαλισμό, κατ’ αρχάς, όλοι οι Ειδικοί Λογαριασμοί και ακολούθως τα Μετοχικά Ταμεία. Εν ολίγοις, ακριβώς όπως προβλέπει ο σχεδιασμός των Οδικών Χαρτών.
Όσον αφορά αυτούς που (δικαίως από όλες τις απόψεις) ισχυρίζονταν όλο το διάστημα ότι «αυτά δεν γίνονται διότι υπάρχουν νόμοι» (και για τα Νοσοκομεία και τα ΜΤ), οι εξελίξεις δείχνουν πόσο εύκολα καταργούνται νόμοι που δημιουργούν εμπόδια στην προσπάθεια εμφανή της Πολιτείας να διασφαλίσει τους κατάλληλους πόρους ώστε να μην χρεοκοπήσει για δεύτερη φορά σε 15 χρόνια. Λυπούμεθα αλλά κάποια εύλογη εκδοχή δεν μπορεί να βρούμε.
Όποιος θεωρεί ότι για να χτιστούν τα μόλις 750 διαμερίσματα (και όχι 1.400 που διαρκώς εξαγγέλλονται) που προβλέπουν οι «Οδικοί Χάρτες» (και μάλιστα έως το 2027, όχι ως το 2030, όπου τουλάχιστον το 10-15% θα διατεθεί σε τρίτους!) και ότι με αυτόν τον πολύ μικρό αριθμό θα επιλυθεί το στεγαστικό πρόβλημα των στελεχών, δυστυχώς αδυνατεί να αντιληφθεί τι πραγματικά συμβαίνει, εκτός βέβαια εάν, πια, μιλάμε για τόσο μικρές ΕΔ που να χωράνε σε τόσα λίγα οικήματα.
Ένας τόσο μικρός διαμερισμάτων προφανώς και δεν απαιτεί υφαρπαγή του συνόλου των περιουσιακών στοιχείων των Ταμείων Διαχείρισης, πόσο μάλλον όταν κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού του έτους 2024 είχατε αναφερθεί στην υποτιθέμενη κατασκευή 1.400 κατοικιών για τις οποίες τα χρήματα ήδη είχαν προϋπολογισθεί. Μάλιστα, προς ενίσχυση της δήλωσής σας, σε δεύτερο χρόνο είχε γνωστοποιηθεί ότι το έργο είχε ήδη ανατεθεί στο ΓΕΣ και παρουσιαζόταν ως δρομολογημένο. Τι άλλαξε μέσα σε μόλις ένα έτος; Χάθηκαν τα χρήματα; Και γιατί ξαφνικά απαιτούνται νέοι, πολλαπλάσιοι πόροι, εκ των έσω, για τις μισές κατοικίες;
Εντούτοις, η απάντηση στον προαναφερθέντα προβληματισμό δίδεται ξεκάθαρα στο άρθρο 7 (οι επισημάνσεις, δικές μας): «1. Για την εκπλήρωση της αποστολής του σχετικά με τη διαχείριση της περιουσίας του το ΤΑΕΘΑ έχει τις εξής ιδίως αρμοδιότητες: […] η.
Την ανταλλαγή ή παραχώρηση χρήσης ακινήτων αρμοδιότητάς του με ή χωρίς ανταλλάγματα προς το Δημόσιο, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ΟΤΑ, Δημόσιες Επιχειρήσεις και θυγατρικές επιχειρήσεις αυτών, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου πάσης φύσεως και μορφής που εντάσσονται στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα όπως αυτός οριοθετείται με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, την Ελληνική Εταιρία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) και τις θυγατρικές αυτής, καθώς και νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου που νομίμως εκτελούν έργα ή παρέχουν υπηρεσίες στο κοινωνικό σύνολο χάριν του γενικού συμφέροντος.
Με τον Κανονισμό Διαδικασιών Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων του άρθρου 26 του παρόντος καθορίζεται η διαδικασία ανταλλαγής ή παραχώρησης χρήσης ακινήτων ΤΑΕΘΑ στους φορείς του προηγούμενου εδαφίου είτε για σκοπούς εμπορικής αξιοποίησης με αντάλλαγμα, είτε για την εξυπηρέτηση κοινοφελών σκοπών χωρίς αντάλλαγμα.».
Κατά τα λοιπά θα τηρείται πιστά η «ακριβής εκτέλεση» της βούλησης των διαθετών και δωρητών, δίχως όμως να προσδιορίζεται το πως από την στιγμή που οι δωρεές και τα κληροδοτήματα δεν είχαν γίνει προς το εν λόγω νεοσυσταθέν Ταμείο. Παρεμπιπτόντως, στο πλαίσιο του ιδίου «σεβασμού» θα δοθεί και επίσημη απάντηση για τη δωρεά του ευπατρίδη Ι.Τσούνη και πως αυτή διαχειρίστηκε, ή θα πρέπει να απευθυνθούμε εκ νέου σε εισαγγελικές αρχές προκειμένου να διαπιστωθεί τι ακριβώς συνέβη;
Επικουρικά θα αναφέρουμε μερικά επιλεγμένα σημεία από την ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ (https://hradf.com/idritikos-nomos/): «Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ιδρύθηκε το 2011 με τον ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152 Α’/01.07.2011) με αρχικό σκοπό την ανάπτυξη και αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς και περιουσιακών στοιχείων Ν.Π.Δ.Δ. ή των δημοσίων επιχειρήσεων των οποίων το Μετοχικό Κεφάλαιο ανήκει εξ ολοκλήρου, άμεσα ή έμμεσα, στο Δημόσιο ή σε Ν.Π.Δ.Δ., τα οποία μεταβιβάζονται για τον σκοπό αυτό στο ΤΑΙΠΕΔ. […] Μοναδικός μέτοχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ (ΕΕΣΥΠ), ευρύτερα γνωστή ως Υπερταμείο.»
Τι προκύπτει από τα παραπάνω; Ότι το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων των Ταμείων Διαχείρισής τους (ΤΕΘΑ, ΤΕΣ, ΤΕΑ) προορίζεται να περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και μάλιστα, και μάλιστα με τη «δυνατότητα» να μην υπάρχει κανένα αντάλλαγμα. Αυτός είναι και ο πραγματικός λόγος της συμμετοχής του ΥΠΕΘΟ στην τριμελή διοικούσα επιτροπή!
Προκειμένου δε, να μην δοθεί τόσο ξεκάθαρα ο στόχος, θεσμοθετείται μια σειρά από παράλληλες «δυνατότητες» που αμφισβητούμε ότι θα αξιοποιηθούν, ενώ αποφεύγεται επιμελώς η ευθείας αναφορά στο ΤΑΙΠΕΔ διά της μνείας του μοναδικού μετόχου του προκειμένου να καμφθούν οι αντιδράσεις.
Ειλικρινώς, προσπαθούμε να θυμηθούμε άλλη αντίστοιχη περίπτωση του παρελθόντος όπου τόσες πολλές μεθοδεύσεις είχαν λάβει χώρα με τόση ταχύτητα, τόση αδιαφάνεια και τόση προσπάθεια συγκάλυψης, και αδυνατούμε. Ευελπιστούμε, πλέον, να μην υπάρχουν αμφιβολίες ή ερωτήματα για ποιον λόγο κάνουμε δημόσια λόγο για προσπάθεια αποφυγής επικείμενης νέας χρεοκοπίας. Απλά, διότι δεν υπάρχει άλλη εξήγηση.
Δυστυχώς, οφείλουμε να ζητήσουμε μια δημόσια συγγνώμη, διότι πέσαμε οικτρά έξω σε μία από τις προβλέψεις μας: θεωρούσαμε ότι τα Ταμεία Διαχείρισης Περιουσίας των ΕΔ θα απορροφούνταν από τη νέα «εταιρία» (όπως και το ΥΠΑΑΠΕΔ). Ωστόσο ούτε εμείς δεν μπορούσαμε να περιμένουμε ότι θα καταργηθούν τόσο κυνικά εν μέσω τέτοια μεθόδευσης.
Ωστόσο, αυτό που μας προκαλεί τεράστια εντύπωση είναι η συνολική αφωνία που επικρατεί: βρίσκονται ante portas η υποβάθμιση και ανά περίπτωση υφαρπαγή, απώλεια ή ενοποίηση των στρατιωτικών νοσοκομείων τα νοσοκομείων, έχει ήδη δρομολογηθεί η οριστική απώλεια του ΝΙΜΤΣ, η ενοποίηση (ή κατά τα νέα πρότυπα κατάργηση) των Μετοχικών Ταμείων και των Ειδικών Λογαριασμών, η δραματική απώλεια και περαιτέρω υποβάθμιση των δεδουλευμένων αποζημιώσεων και μισθών, η πιθανή απώλεια εισφορών και περαιτέρω συρρίκνωση δικαιωμάτων και σταδιοδρομίας και δεν μιλάει κανείς εκ των εμπλεκομένων.
Ίσως να μην έχει γίνει αντιληπτό ότι η Ιστορία θα καταγράψει όλα τα ονόματα επί των ημερών των οποίων επήλθε η απόλυτη καταστροφή για το προσωπικό των ΕΔ.
Πλέον έχει καταστεί σαφές ότι η ΠΟΕΣ και οι πρωτοβάθμιες Ενώσεις της είναι ο μόνος επίσημος συνδικαλιστικός φορέας των στρατιωτικών που υπερασπίζονται τα δικαιώματά του κλάδου μας. Υπό αυτό το πνεύμα, χαιρετίζουμε όλες τις αντιδράσεις κάθε άλλου σωματείου που έχουν προκύψει, έστω και με καθυστέρηση, νομικού προσώπου και αστικού τύπου, όπως της ΕΑΑΣ, της ΕΑΑΝ, της ΕΑΑΑ, του ΣΑ/ΣΣΑΣ, του Συντονιστικού Αποφοίτων ΑΣΣΥ και των υπαγομένων Συνδέσμων, του ΠΑΣΕΣ και οποιουδήποτε άλλου σωματείου που αυτή τη στιγμή λόγω αυξημένης φόρτισης ενδέχεται να μας διαφεύγει, καθώς και αυξανόμενου πλήθους αποστράτων Αξιωματικών (ιδίως Ανωτάτων) οι οποίοι στέκονται στο ύψος των περιστάσεων με όλες τις δυνατότητες που διαθέτουν και το εγνωσμένο κύρος που εμπνέουν.
Μόνο ικανοποιημένοι μπορούμε να είμαστε που πετύχαμε την ανταπόκριση στο κάλεσμά μας για συστράτευση (πλην των γνωστών εργοδοτικών Λακεδαιμονίων βεβαίως που βρίσκονται σε πλήρη εναρμόνιση με την Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ προκειμένου να διατηρήσουν τις θέσεις τους στο Υπουργείο), όπου για πρώτη φορά στην Ιστορία της εκπροσώπησης διαφαίνεται η δυνατότητα για συνεργασία εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχών, καθώς και θεσμικών και μη φορέων εκπροσώπησης. Αυτό, δείχνει πολλά και πρόκειται για τεράστια κατάκτηση που θα επιχειρήσουμε να βελτιωθεί και να διατηρηθεί.
Το προσεχές διάστημα είναι ξεκάθαρο ότι θα απαιτηθεί περαιτέρω οργάνωση και ανάληψη πρωτοβουλιών στην οποίαν η ΠΟΕΣ θα πρωτοστατήσει, όπως πάντα. Ήγγικεν η ώρα όπου άπαντες θα αποδείξουν σε ποια πλευρά βρίσκονται: των εργαζομένων ή της εργοδοσίας.
Η Ιστορία παρακολουθεί και καταγράφει τα πάντα και η ΠΟΕΣ με το σύνολο των συνδικαλιστών της θα συνεχίσουν να βρίσκονται στην σωστή πλευρά της. Δεν θα επιτρέψουμε την υφαρπαγή και εκχώρηση των περιουσιακών στοιχείων των ΕΔ σε κανένα φορέα, πόσο μάλλον στο ΤΑΙΠΕΔ προς όφελος των δανειστών, για να καλυφθούν οι ανεπάρκειες και τα κενά που άλλοι έχουν δημιουργήσει, όπως ξεκάθαρα προκύπτει από το σύνολο της ειδησεογραφίας ότι «δεν πιάσαμε τους στόχους του 2024».
Το προσωπικό των ΕΔ και οι ίδιες οι ΕΔ έχουν ήδη πληρώσει πολλά περισσότερα από όσα τους αναλογούσαν και αυτό έχει αναγνωριστεί και από το ΣτΕ. Δεν θα πληρώσουμε και άλλα.
Επιπλέον των ανωτέρω, προκύπτει ξεκάθαρα σοβαρό θέμα διαφάνειας, αφού η δυνατότητα τοποθέτησης «ημετέρων» (πολιτών ή στρατιωτικών υπό οποιοδήποτε σταδιοδρομικό καθεστώς) σε θέσεις κλειδιά ξεκάθαρα υποδηλώνει ότι κάθε μηχανισμός χρησιμοποιείται ως «δούρειος ίππος» για να αλωθεί το σύνολο της δομής των ΕΔ, συνδυαστικά με καταργήσεις νόμων που «ενοχλούν», και με την υποβοήθηση της αδιαφάνειας διά την μη ύπαρξης καταλλήλων ανεξάρτητων ελεγκτικών μηχανισμών.
Κατόπιν των ανωτέρω το μόνο που έχουμε να δηλώσουμε είναι το εξής: έχετε το λιγότερο ηθικό χρέος να αποσύρετε άμεσα το εν λόγω νομοθέτημα – έκτρωμα και να αναπέμψετε την ανάγκη λήψης μέτρων σε όσους δεν ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις των θέσεων και των χαρτοφυλακίων τους. Οι εποχές του «μαζί τα φάγαμε, χώρια τα πληρώνουμε» τελείωσαν.
Αναμένοντας την επίσημη τοποθέτησή σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία.
Οι κ.κ. βουλευτές της Βουλής των Ελλήνων, προς τις οποίες/τους οποίους κοινοποιείται το παρόν, παρακαλούνται για την κατεπείγουσα ανάδειξη του θέματος, δια του κοινοβουλευτικού ελέγχου.