ο επόμενο διάστημα αναμένεται πλέον η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας για την πρώτη αγωγή συγγενών θύματος της τραγωδίας των Τεμπών. Πρόκειται για αγωγή την οποία έχουν καταθέσει οι συγγενείς του ελεγκτή που έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα. Οι συγγενείς στρέφονται κατά του ΟΣΕ και της εταιρείας Hellinic Train.
Η αγωγή αυτή συζητήθηκε σήμερα στο αστικό δικαστήριο και η έδρα επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφαση της.
Ειδικότερα, οι συγγενείς του άτυχου μηχανοδηγού ζητούν αποζημίωση 1. εκατ. ευρώ για την ηθική βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από την βαριά απώλεια του δικού τους ανθρώπου.
Ως μάρτυρας στη δίκη που διεξήχθη σήμερα στο αστικό δικαστήριο, προτεινόμενος από την πλευρά της οικογένειας του ελεγκτή, κατέθεσε ο πραγματογνώμονας, Επαμεινώνδας Μπούρας. «Εάν υπήρχε το σύστημα της 717 δε θα γινόταν το ατύχημα. Το έχουν πάρει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη», είπε ο συγκεκριμένος μάρτυρας, ο οποίος αναφέρθηκε με λεπτομέρειες στο τραγικό δυστύχημα και ανέφερε πως η αμαξοστοιχία intercity 62 μετά την αναχώρηση της από το σταθμό της Λάρισας «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στην γραμμή καθόδου».
Σύμφωνα με τον πραγματογνώμονα «ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία». Ακόμη ο μάρτυρας κατέθεσε πως στην προκειμένη περίπτωση ο σταθμάρχης Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε». Επίσης, τόνισε: «πιστεύω ότι ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Από ότι γνωρίζω είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν ένα μήνα.»
Τέλος, ο κ. Μπούρας κατέθεσε πως «…μέχρι την αποχώρηση από το σταθμό Λάρισας εφαρμόστηκαν οι κανόνες. Από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα».
- Πρόεδρος: Ξέρετε τι προκάλεσε έκρηξη ;
- Μάρτυρας: Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχίας κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε. Δεν γνωρίζω πια. Πρέπει να συνεχιστούν οι αναλύσεις να δούμε το υλικό.
- Πρόεδρος: Ποιος όφειλε να κάνει αποκατάσταση των βλαβών που υπήρχαν;
- Μάρτυρας : Ο ΟΣΕ
- Πρόεδρος: Όταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημενα συστήματα πως εφαρμόζεται ασφάλεια;
- Μάρτυρας :Χειροκίνητα.
Επιπλέον, ο πραγματογνώμονας είπε πως από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες των οποίων έλαβε γνώση προκύπτει κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων. Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Υπάρχει ένα κενό, από τη στιγμή που φεύγει το τρένο και παραβιάζει το φωτόσημο. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει. Δεν υπάρχει μία συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση».
Από την πλευρά τους οι δικηγόροι της Hellenic train και του ΟΣΕ επανέφεραν τα αιτήματα αναβολής της συζήτησης μέχρι την ολοκλήρωση της ποινικής έρευνας της υπόθεσης. Οι νομικοί παραστάτες και των δύο εταιρειών υποστήριξαν πως δεν υπάρχει υπαιτιότητα τους για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. «Αρνούμαστε την αγωγή ως προς το μέρος μας που περιγράφεται η υπαιτιότητα ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης Λάρισας έσφαλε, δεν προέβη στην αυτόματη χάραξη, όπως όφειλε. Υπάρχει συναιπαιτιότηυατων δύο μηχανοδηγών, που δεν έπραξαν όσα έπρεπε να πράξουν για να εμποδίσουν την εξέλιξη» τόνισε ο δικηγόρος του ΟΣΕ.