25.3 C
Athens
21.5 C
Thessaloniki
Σάββατο 10 Μαΐου 2025

Τέμπη: Τι ισχύει για την τηλεδιοίκηση στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη δύο χρόνια μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα

Δύο χρόνια συμπληρώνονται αύριο (28/2) από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπου 57 άνθρωποι σκοτώθηκαν μετά τη μετωπική σύγκρουσης δύο τρένων, της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity (IC-62), με 352 επιβαίνοντες και του εμπορικού τρένου 63503.

Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ γίνεται, μεταξύ άλλων, αναφορά στο ζήτημα της τηλεδιοίκησης, ένας από τους βασικούς παράγοντες για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, η οποία δεν έχει αποκατασταθεί στη γραμμή μεταξύ Αθήνας, Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα, το Star αποκάλυψε που λειτουργεί, σήμερα, η τηλεδιοίκηση στη γραμμή Αθήνα, Θεσσαλονίκη αναφέροντας πως από την πρωτεύουσα μέχρι το Λιανοκλάδι, και λίγο πάνω από το σημείο της σύγκρουσης μέχρι τη συμπρωτεύουσα, το σύστημα είναι λειτουργικό.

Όμως για αρκετά χιλιόμετρα στη γραμμή, από το Λιανοκλάδι μέχρι τη νότια είσοδο της σήραγγας Οθρύος, η τηλεδιοίκηση είναι υπό επεξεργασία και μεταξύ της Λάρισας και της σήραγγας, που είναι οι γραμμές που επλήγησαν από τον Daniel, δεν έχει αποκατασταθεί το σύστημα.

Άρα, δύο χρόνια μετά το δυστύχημα, τα τρένα που κυκλοφορούν στα σιδηροδρομικά δίκτυα της χώρας είναι, στην πραγματικότητα, χωρίς πλήρη κάλυψη της τηλεδιοίκησης και ενδοεπικοινωνίας μεταξύ των συρμών.


«Η σηματοδότηση στην έξοδο του σταθμού Λαρίσης προς Θεσσαλονίκη δεν ήταν λειτουργική, γιατί οι εργασίες, που καλύπτονται από τη σύμβαση 717, υλοποιήθηκαν μόνο εν μέρει», αναφέρεται επίσης στο πόρισμα.

Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ διαπίστωσε πως η Σύμβαση 717 θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2016 και αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας, πιθανότατα θα απέτρεπαν το δυστύχημα.




guest


0 Σχόλια
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ
ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΑΠΟΨΕΙΣ