26.4 C
Athens
24.1 C
Thessaloniki
Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024
More

    Τέμπη: Το ξεχασμένο κλειδί έφερε τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στη χώρα (βίντεο)


    Ένα ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με την παντελή έλλειψη σύγχρονων μέσων διαχείρισης κυκλοφορίας, ήταν αυτά που οδήγησαν στον θάνατο δεκάδες ανθρώπους στα Τέμπη και βύθισαν μια χώρα στο πένθος.

    Πριν δοθεί η εντολή στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας να φύγει από την Λάρισα προς Θεσσαλονίκη, ο σταθμάρχης είχε επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων όπως ορίζει το πρωτόκολλο.

    «Μπορεί να δοθούν είτε γραπτές εντολές σε χαρτί, είτε μέσω του ραδιοτηλεφώνου για την αναχώρηση από τον σταθμό της αμαξοστοιχίας δίνει ο σταθμάρχης σινιάλο», είπε ο Αλέξανδρος Ιορδανίδης, μηχανοδηγός και μέλος ΔΣ Ομοσπονδίας σιδηροδρομικών υπαλλήλων.


    Λίγες ώρες πριν την τραγωδία, στην γραμμή ανόδου ένα τρένο ακινητοποιήθηκε λόγο βλάβης και ο σταθμάρχης κλήθηκε να το απομακρύνει. Γύρισε το κλειδί νούμερο 118 για να αλλάξει τη φορά της γραμμής.

    «Εκεί, το κλειδί αυτό δεν γίνεται χειροκίνητα για να παρέμβει κλειδούχος, το πατάει ο σταθμάρχης της Λάρισας, ακριβώς. Σε τέτοια κλειδιά, γίνεται χειρισμός εσωτερικά από τον σταθμάρχη», ανέφερε ο Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος σωματείου εργαζομένων ΟΣΕ και κλειδούχος.


    Όπως μεταδίδει το Mega, το μεγάλο λάθος του 59χρονου σταθμάρχη είναι ότι ξέχασε να επαναφέρει το κλειδί στην αρχική του θέση. Και έστειλε την επιβατική αμαξοστοιχία να μπει στην ίδια γραμμή που ερχόταν το τρένο από τον αντίθετη κατεύθυνση.

    Για δέκα λεπτά, τα δύο τρένα κινούνταν σε τροχιά σύγκρουσης χωρίς κανείς να το γνωρίζει. Μία σύγκρουση που θα μπορούσε όμως να αποφευχθεί αν λειτουργούσαν οι δικλείδες ασφαλείας, όπως λένε καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί.

    «Δεν λειτουργεί τίποτα ,γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, manual, στο σημείο αυτό, σε όλο το Αθήνα-Θεσσαλονίκη, δεν λειτουργεί ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας λειτουργεί, αν αυτά λειτουργούσαν οι μηχανουργοί θα βλέπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταμάταγαν σε απόσταση 500 μέτρων», δήλωσε ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος μηχανοδηγών.

    Υπενθυμίζεται πως από την τραγωδία στα Τέμπη έχουν χάσει τη ζωή τους πάνω από 40 άνθρωποι, με τον τελικό απολογισμό να αναμένεται αφού ολοκληρωθούν οι έρευνες και πρόκειται για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στη χώρα, καθώς στο Δερβένι το 1968 είχαν χάσει τη ζωή τους 34 άνθρωποι ενώ στον Δοξαρά το 1972, οι απώλειες ζωών ανέρχονταν σε 21.



    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ