Σύμφωνα με τα στοιχεία του Δήμου Θεσσαλονίκης, η κίνηση στους δρόμους και ο χρόνος των οδηγών στο αυτοκίνητο παρουσιάζουν αύξηση σε διψήφιο ποσοστό.
Στο διάστημα δύο χρόνων της πανδημίας του κορονοϊού, παρατηρήθηκε αύξηση χρήσης του αυτοκινήτου από τους Θεσσαλονικείς στους δρόμους της πόλης, οι οποίο όπως είναι λογικό απέφευγαν όσο μπορούσαν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, υπό τη “σκιά” του ιού.
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τη Θεσσαλονίκη
Σύμφωνα με τα δεδομένα μελετών του τμήματος μηχανικής χωροταξίας, για τη Θεσσαλονίκη, πριν από την εκδήλωση της πανδημίας, το ποσοστό των μετακινήσεων με αυτοκίνητο ήταν κοντά στο 44%, ενώ με το λεωφορείο ήταν περίπου 30%.
Όταν ξέσπασε η πανδημία, νέες μελέτες έδειξαν ότι υπήρξε μεγάλη αύξηση της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου για τις μετακινήσεις από και προς την εργασία, με τις δημόσιες συγκοινωνίες να γνωρίζουν μεγάλη κάμψη λόγω της ανασφάλειας που ένιωθαν οι πολίτες εξαιτίας της υπερμετάδοσης του «φονικού» ιού.
Μειωμένη κατά 50% η κίνηση με λεωφορείο
«Φοιτητές του τμήματος μηχανικής χωροταξίας διεξήγαγαν μια έρευνα σε τρεις σημαντικές λεωφορειακές γραμμές της Θεσσαλονίκης. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας έδειξε ότι το 50% των επιβατών χρησιμοποιούσαν πολύ λιγότερο τα λεωφορεία, εκφράζοντας ανασφάλεια για τα ζητήματα ατομικής προστασίας, αλλά και λόγω της υψηλής πληρότητάς τους σε ώρες αιχμής» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής καθηγητής, συγκοινωνιολόγος του τμήματος μηχανικής χωροταξίας και ανάπτυξης Απόστολος Παπαγιαννάκης.
«Αυτό δείχνει ότι η πανδημία έχει επηρεάσεις τις μορφές κινητικότητας και διαμόρφωσε διαφορετικά σε μεγάλο βαθμό τις ζωές μας. Μπορεί να μπήκαμε σε ένα νέο στάδιο μετά τη λήξη των μέτρων περιορισμού, αλλά παρόλα αυτά η ψυχολογία δεν έχει μεταβληθεί. Ο κόσμος εξακολουθεί να αισθάνεται ανασφάλεια», συμπληρώνει.
Οι Θεσσαλονικείς μένουν κατά 25% περισσότερο στους δρόμους
Ως αποτέλεσμα των συνθηκών αυτών είναι να καταγραφεί αύξηση κατά 10% με 12% στον συνολικό αριθμό των μετακινήσεων και κατά 15% με 25% στον μέσο χρόνο διαδρομής σε κύριους οδικούς άξονες το 2021 σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ), η οποία αναφέρει ότι ενώ στο παρελθόν οι βασικές ώρες αιχμής ήταν το πρωί και το μεσημέρι, πλέον η αυξημένη κίνηση έχει παγιωθεί με επαναλαμβανόμενες τετράωρες αιχμές.
Με δεδομένο ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης παράγει και έλκει ημερησίως περίπου 400.000 μετακινήσεις από τους υπόλοιπους δήμους του νομού (σύμφωνα με μελέτη με έτος αναφοράς το 2018) και έχει 260.000 ενδο-δημοτικές ημερήσιες μετακινήσεις, αποτελώντας το 17% των συνολικών ημερήσιων μετακινήσεων, αναλαμβανόμαστε ότι αποτελεί τη βασική αιτία της κυκλοφοριακής ασφυξίας.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Πάρνηθα: Επιχείρηση διάσωσης 6 ανθρώπων από τη ΔΙ.ΑΣ. – Χάθηκαν μέσα στην πυκνή ομίχλη
Πεντέλη: Νεαρός με τσεκούρι έχει ανέβει σε ταράτσα σπιτιού – Προσπάθησε να τραυματίσει άνδρα της ΔΙ.ΑΣ (εικόνες & βίντεο)
Νέα μέτρα από 3/1: Κλείνει εστίαση-διασκέδαση μετά τα μεσάνυχτα, τηλεργασία ως και 50%
Κορονοϊός: Μαύρο ρεκόρ με 9.284 κρούσματα – 66 νεκροί και 629 διασωληνωμένοι
Ακολουθήστε το law&order.gr στο Google News, για να ενημερώνεστε για όλες τις ειδήσεις.