20.2 C
Athens
13.9 C
Thessaloniki
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024
More

    Το ΣτΕ έκρινε μη νόμιμο διάταγμα για τα ύψη των κτιρίων στην περιοχή Μακρυγιάννη

    Μια ακόμη προσπάθεια να καθοριστούν τα νόμιμα ύψη των κτιρίων στην περιοχή Μακρυγιάννη-Βεϊκου-Κουκάκι-Φιλοπάππου, δηλαδή στην ευρύτερη περιοχή που περιβάλλει την Ακρόπολη, απέβη άκαρπη, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε στο σύνολό του παράνομο το σχετικό Προεδρικού Διατάγματος του υπουργείου Πολιτισμού.
    Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο είχε κατατεθεί σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που καθόριζε τα ύψη και τους λοιπούς ειδικούς όρους και περιορισμούς δόμησης στην περιοχή Μακρυγιάννη-Κουκάκι του Δήμου Αθηναίων.
    Σύμφωνα με το σχέδιο διατάγματος καθορίστηκε, το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος 21μέτρα, στη:
    -Ζώνη 1(α), που περικλείεται από τις οδούς Καλλιρρόης, Ματρόζου, Γενναίου Κολοκοτρώνη, Τάιχμαν, Διοβουνιώτου, Ζαχαρίτσα, Τσάμη Καρατάση, Ερεχθείου, Φράττι, Ροβέρτου Γκάλι, Χατζηχρήστου, Μακρυγιάννη, Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Τζιραίων, Δαβίδ Ντανζέ, Λεωφ. Συγγρού, Αθανασίου Διάκου, Καλλιρρόης, Πετμεζά, Λεωφ. Συγγρού, Καλλιρρόης και
    -Ζώνη 1(β) που περικλείεται από τις οδούς Τριών Ιεραρχών, Κυδαντινών, Δημοφώντος, Κοίλης, Καλλιρρόης, Κηφισοδότου, Τριών Ιεραρχών
    Ακόμη, με το σχέδιο διατάγματος καθορίζεται μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος τα 24μέτρα, στη Ζώνη 2 που περικλείεται από τις οδούς Καλλιρρόης, Λ. Συγγρού, Πετμεζά, Καλλιρρόης, περιλαμβανομένων των οικοδομών που έχουν πρόσοψη επί της Λ. Συγγρού σε τμήμα από την οδό Καλλιρρόης έως την οδό Πετμεζά και σε επαφή με τη Ζώνη 1(α).
    Επιπλέον, καθορίζονται ειδικοί όροι και περιορισμοί, αλλά και εξαιρέσεις σύμφωνα με τις οποίες:
    Επιτρέπεται η προσαύξηση του ύψους του κτιρίου κατά 1μ. για τη δημιουργία φυτεμένου δώματος,
    Δεν επιτρέπονται: οι κατασκευές πάνω από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων και μέσα στο ιδεατό στερεό της παραγράφου 2α του άρθρου 19 του Ν. 4067/2012, ήτοι “χώροι κύριας χρήσης αποκλειστικής ή κοινόχρηστης, μέγιστης επιφάνειας 35τ.μ., με προϋπόθεση τη δημιουργία φυτεμένου δώματος που καλύπτει το 80% της επιφάνειας του δώματος και με αναλογία 1 τ.μ. δώματος ανά 5 τ.μ. φύτευσης” και της παραγράφου 2ε του ίδιου άρθρου, ήτοι “ασκεπείς πισίνες”,
    3) Για όλες τις επεμβάσεις-ενέργειες σε υφιστάμενα κτίρια, με εξαίρεση αυτές που αφορούν στο εσωτερικό των κτιρίων και δεν απαιτούν εκσκαφές, να υποβάλλεται αίτημα στο ΥΠΠΟΑ και να εκδίδεται σχετική απόφαση, κατόπιν γνώμης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και
    4) Δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 10 του Ν. 4067/2012.
    Στην συνέχεια, το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο Παναγιώτη Ευστρατίου και εισηγητή τον πάρεδρο Δημήτρη Πυργάκη, επεξεργάστηκε το επίμαχο σχέδιο διατάγματος και σύμφωνα με πληροφορίες, το έκρινε μη νόμιμο στο σύνολό του.
    Συγκεκριμένα, το ΣτΕ σύμφωνα με πληροφορίες, στην γνωμοδότησή του, αναφέρει σχετικά με την Ζώνη 1(α), ότι το προβλεπόμενο στο σχέδιο διατάγματος ύψος των κτιρίων στα 21 μέτρα είναι μη νόμιμο, αφού δεν αιτιολογείται νόμιμα. Και δεν είναι νόμιμο, καθώς το έδαφος της περιοχής είναι επικλινές, κάτι που δεν ελήφθη υπόψη από την Διοίκηση για τις επιπτώσεις που θα έχει στη θέαση προς την Ακρόπολη και τον περιβάλλοντα χώρο.
    Ως προς την Ζώνη 1(β) το ΣτΕ αναφέρει ότι με το σχέδιο διατάγματος αυξάνεται αδικαιολόγητα κατά 6,5 μέτρα το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος και φτάνει τα 21 μέτρα, κάτι που αποτελεί ανεπίτρεπτη επιδείνωση του οικιστικού περιβάλλοντος.
    Σε άλλο σημείο της γνωμοδότησης το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο επισημαίνει ότι αποτελεί δυσμενέστερη ρύθμιση η προβλεπόμενη με το σχέδιο διατάγματος προσαύξηση του ύψους των κτιρίων κατά 1μ. για τη δημιουργία φυτεμένου δώματος, κ.λπ., και αυτό γιατί εμποδίζεται η θέαση του Ιερού Βράχου της Ακροπόλεως.



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ