Τις κλήσεις για απολογία στους τρεις μέχρι τώρα κατηγορούμενους, δηλαδή τους δύο σταθμάρχες και τον επιθεωρητή, έστειλε σήμερα ο εφέτης ανακριτής Λάρισας, συνεχίζοντας τις έρευνες για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Οι κατηγορούμενοι αναμένεται να περάσουν την πόρτα του ανακριτή, ώστε να απολογηθούν εκ νέου, καθώς οι δικαστικές αρχές φαίνεται πως επιχειρούν να συλλέξουν νέα στοιχεία για την υπόθεση και να αναζητηθούν όλες οι ευθύνες.
Πρόκειται για κίνηση που αφορά τις νέες αρμοδιότητες του νέου ανακριτή, ο οποίος έχει αναλάβει την υπόθεση του δυστυχήματος, ενώ παράλληλα συνεχίζει τις έρευνες σε όλα τα επίπεδα για την αναζήτηση όσων προσώπων εμπλέκονται στο δυστύχημα. Στο γραφείο του ανακριτή υπάρχει από χθες η ογκωδέστατη δικογραφία την οποία και μελετά, διαπιστώνοντας ότι πρόκειται για μία υπόθεση πολύπλοκη και με πολλές παραμέτρους, τόσο για αίτια του δυστυχήματος όσο και την εμπλοκή προσώπων.
Σύμφωνα με πληροφορίες και με βάση την εξέλιξη της έρευνας, είναι πιθανό να απολογηθεί και πάλι ο 59χρονος κατηγορούμενος σταθμάρχης που κρατείται στις φυλακές της Λάρισας, ενώ είναι υπαρκτό το ενδεχόμενο στο επόμενο διάστημα να υπάρξουν και άλλες διώξεις σε άλλα πρόσωπα.
Ενδελεχής και πολυεπίπεδη η έρευνα
Ενδελεχής και πολυεπίπεδη προβλέπεται η δικαστική έρευνα για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, καθώς αποφασισμένη να πιάσει το νήμα από την αρχή, με αφετηρία την τελευταία δεκαπενταετία, εμφανίζεται η ηγεσία της Δικαιοσύνης. Το σήμα έδωσε ήδη ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, ο οποίος ζήτησε από τον μεταβατικό διοικητή και διευθύνοντα σύμβουλο της Ο.Σ.Ε. Α.Ε. Παναγιώτη Τερεζάκη την αποστολή όλων των φακέλων για τα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν την τελευταία δεκαπενταετία και σε όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Σύμφωνα με την παραγγελία του κ. Ντογιάκου η διοίκηση του Ο.Σ.Ε. υποχρεούται να ενημερώσει την εισαγγελική αρχή, πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια, που έγιναν, πόσα θύματα υπήρχαν, πόσοι έχασαν τη ζωή τους, πόσοι τραυματίστηκαν και τι έγινε τελικά με την αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαίτιους. Η «βουτιά» του ανώτατου Εισαγγελικού λειτουργού στο χρόνο αποσκοπεί στο να διαπιστωθεί εάν τελικά οι ευθύνες που αποδόθηκαν για τα δυστυχήματα της τελευταίας 15ετιας ήταν οι προσήκουσες ή μήπως εκτός από εκείνους που πιθανά διώχθηκαν ποινικά ή καταδικάστηκαν ή αθωώθηκαν, υπήρχαν και άλλα άτομα στους οποίους οι έρευνες δεν στράφηκαν και ως εκ τούτου οι σχετικές δικογραφίες πρέπει να επαναξιολογηθούν.
Ήδη, η αρχή της εκ βαθέων μελέτης του τοπίου των σιδηροδρομικών δυστυχημάτων στην Ελλάδα έγινε με πρώτο αυτό στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης το 2017, φάκελο που έχει ήδη ζητήσει και μελετά ο κ. Ντογιάκος, καθώς υπήρξαν τέσσερις νεκροί και δέκα τραυματίες, αλλά δικάστηκε εντέλει μόνο ο ένας από τους μηχανοδηγούς και στο τέλος αθωώθηκε.
«Ό,τι μεμπτό υπάρχει θα βρεθεί»
Την ίδια ώρα, με τη σιβυλλική φράση «ό,τι μεμπτό υπάρχει θα βρεθεί» αποτύπωσε τη βούληση της Αρχής για το Ξέπλυμα Βρώμικου Χρήματος να γυρίσει το χρόνο δεκαπέντε χρόνια πίσω, προκειμένου να δοθούν απαντήσεις για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους ο επικεφαλής της, Χαράλαμπος Βουρλιώτης.
Απαντώντας σε ερώτηση της ιστοσελίδας voria, ο κ. Βουρλιώτης προσδιόρισε ως χρόνο ελέγχου τη δεκαπενταετία, δηλαδή το περιθώριο παραγραφής κακουργημάτων. «Ό,τι μεμπτό υπάρχει θα βρεθεί», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βουρλιώτης ο οποίος σημείωσε ότι η Αρχή υπακούει σε υπερεθνικούς νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σημειωτέον ότι στα «δεκάδες άτομα» που αναμένεται να ελεγχθούν από την Αρχή, περιλαμβάνονται πρόσωπα που διετέλεσαν σε θέσεις ευθύνης τα προηγούμενα χρόνια σε Οργανισμούς άμεσα εμπλεκόμενους με το σιδηροδρομικό έργο.