Αμίλητοι και ανέκφραστοι βγήκαν από το γραφείο του ειδικού εφέτη ανακριτή οι δύο σταθμάρχης και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που κλήθηκαν να απολογηθούν για τη μοιραία βάρδια της νύχτας της τραγωδίας στα Τέμπη.
Όλοι τους είναι αντιμέτωποι με πολύ βαριές κατηγορίες, με τον επιθεωρητή να μην δίνει καμία απάντηση στα πολλά ερωτήματα που του έκαναν οι εκπρόσωποι του Τύπου έξω από το δικαστικό μέγαρο Λάρισας.
Οι ευθύνες, όμως, που τον βαραίνουν είναι ήδη πολλές και θα κληθεί να δώσει απαντήσεις στις 30 Μαρτίου, καθώς τότε εκπνέει η προθεσμία που πήρε για να προετοιμάσει την απολογία του.
Το γιατί μπήκε μόνος του σε νυχτερινή βάρδια ένας άπειρος σταθμάρχης, είναι ένα από τα βασικά ερωτήματα που θα κληθεί να απαντήσει. «Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση το τεκμήριο αθωότητας να μετατρέπεται σε τεκμήριο ενοχής», είπε μεταξύ άλλων ο συνήγορος του επιθεωρητή, Γιάννης Γλύκας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, ο επιθεωρητής επιμένει πως μέχρι τις 23:00 είχε προβλέψει τρεις σταθμάρχες στη βάρδια. Αυτό δεν συνέβη, καθώς οι δύο σταθμάρχες που εμφανίστηκαν επίσης την Παρασκευή (17/3) στο γραφείο του ειδικού εφέτη ανακριτή, είχαν αποχωρήσει τουλάχιστον 40 λεπτά νωρίτερα από τη βάρδια.
Αυτό ισχυρίστηκε και ο 59χρονος σταθμάρχης που έχει προφυλακιστεί, ενώ στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής έγινε διόρθωση με μπλάνκο στις ώρες αποχώρησης. Για την παραποίηση στο βιβλίο, άλλωστε, αναμένεται να υπάρξει και συμπληρωματική ποινική δίωξη. Ο συμβασιούχος σταθμάρχης, πάντως, υποστηρίζει πως αποχώρησε κανονικά στην ώρα του, κάτι που επεσήμανε και η συνήγορός του, Σοφία Αποστολάκη αναφέροντας «δούλευε 8ωρο», εξερχόμενο του δικαστικού μεγάρου Λάρισας.
Οι τρεις τους, σε κάθε περίπτωση, κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος όπως επίσης για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή. Οι συνήγοροι των τριών κατηγορουμένων ανέφεραν πως θα καταθέσουν υπομνήματα, με τους σταθμάρχες να παίρνουν προθεσμία μέχρι την επόμενη Παρασκευή (24/3).
Πολιτική θύελλα για το πόρισμα της ΡΑΣ που ζητά ανάκληση σταθμαρχών
Την ίδια ώρα, έντονες αντιδράσεις έχουν προκληθεί από το πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Σε αυτό γίνονται αναφορές για την ελλιπή εκπαίδευση των σταθμαρχών αλλά και την ανάγκη ακόμα και για ανάκλαση όλης της σειράς που είχε εκπαιδευτεί μαζί με τον 59χρονο που έχει ήδη προφυλακιστεί.
Στο πόρισμα απάντησε με επιθετική ανακοίνωση ο ΟΣΕ, αναφέροντας πως η ΡΑΣ γνώριζε και είχε δώσει έγκριση για τη διαδικασία της εκπαίδευσης των σταθμαρχών.
Ιδιαίτερα αιχμηρή ήταν και η ανακοίνωση που εξέδωσε η Νέα Δημοκρατία για το θέμα. «Πρόκειται για την Αρχή, που αντί να λειτουργεί ανεξάρτητα, τη χρησιμοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ εντελώς κομματικά. Με πρόταση Σπίρτζη, παρά τις έντονες αντιρρήσεις της Βουλής, τοποθέτησαν στη θέση της Προέδρου, πρόσωπο που δεν είχε απολύτως καμία σχέση με τον σιδηρόδρομο», αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση.