Την ώρα που ολοένα και περισσότεροι διάλογοι τόσο λίγο πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη όσο και μετά τη μοιραία σύγκρουση των τρένων, έρχονται στη δημοσιότητα, οι εμπειρογνώμωνες που έχουν αναλάβει την υπόθεση συνεχίζουν να «σαρώνουν» βαγόνια και συντρίμμια ώστε να εξάγουν όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το πολύνεκρο δυστύχημα.
Παράλληλα από σήμερα, Δευτέρα, αναλαμβάνει ο εφέτης ανακριτής την υπόθεση ενώ κλήση σε απολογία αναμένεται να λάβουν οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες και ο επιθεωρητής που ήταν υπεύθυνος για την έκδοση των βαρδιών, σε βάρος των οποίων έχουν ασκηθεί διώξεις.
Τα βαγόνια, αλλά και ό,τι έχει απομείνει από τα δύο τρένα έχουν μεταφερθεί και φυλάσσονται στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στη θέση Κουλούρι έξω από τη Λάρισα με τους ειδικούς να αναζητούν στοιχεία και δεδομένα. Μέσα στο Σαββατοκύριακο τοποθετήθηκαν φώτα που θα βοηθήσουν τους ειδικούς πραγματογνώμονες να ξεκινήσουν και να συνεχίσουν για εβδομάδες την έρευνά τους.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ έχουν κατατεθεί κάποια πρώτα συμπεράσματα ωστόσο η έρευνα αναμένεται μεγάλη. Εκτός από τα πρωτογενή στοιχεία που μελετώνται (η λειτουργία των σταθμών, οι απομαγνητοφωνήσεις κτλ.) υπάρχουν τα βαγόνια, οι μηχανές – ό,τι έχει απομείνει από αυτές – καθώς και οι πλατφόρμες που μετέφεραν το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
«Χαμένος» ο σταθμάρχης, δεν είχε καταλάβει τίποτα
Ο σταθμάρχης Λάρισας όπως συμπεραίνεται από τα ηχητικά ντοκουμέντα είτε δεν είχε καταλάβει απολύτως τίποτα για το λάθος που είχε κάνει, είτε προσπαθούσε να καλύψει το εαυτό του, λέγοντας άλλα από τα όσα τελικά ίσχυαν. Η απάθεια με την οποία ο 59χρονος κατηγορούμενος αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία της Ελλάδας είναι τόσο μεγάλη που αρνείται να παραδεχτεί ακόμα και στην Αστυνομία πως έχει γίνει κάτι τόσο σοβαρό.
- Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι.
- Αστυνομικός : Ναι, από το 100. Μ’ ακούτε;
- Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, σας ακούω
- Αστυνομικός : Έχετε εικόνα τι ακριβώς έχει συμβεί;
- Σταθμάρχης Λάρισας: Δεν ξέρω, ό,τι και να σας πω, δεν ξέρω. Τώρα με πήρε και η Πυροσβεστική τηλέφωνο ότι έγινε εκτροχιασμός. Τώρα ήταν ένα τρένο που ανέβαινε πάνω και ένα που κατέβαινε. Τώρα ποιο από τα δύο, δεν ξέρω και εγώ τίποτα. Ούτε μ’ ενημέρωσαν…
- Αστυνομικός: Δεν ξέρετε τι είναι;
- Σταθμάρχης Λάρισας: Γιατί τους φωνάζουμε και στο ραδιοτηλέφωνο και δεν ακούγονται. Και τώρα προσπαθούμε να μάθουμε τα τηλέφωνα από τους μηχανοδηγούς για να δούμε τι γίνεται.
- Αστυνομικός: Υπάρχει περίπτωση να είναι τρένο με τρένο δηλαδή;
- Σταθμάρχης Λάρισας: Λογικά…δεν ξέρω…. Λογικά όχι.
- Αστυνομικός: Καλώς. Μόλις έχετε μία εικόνα, πάρτε μας ένα τηλέφωνο
Ακολουθεί δεύτερο τηλεφώνημα. Ο αστυνομικός αγωνιά από την άλλη άκρη της γραμμής ενώ ο σταθμάρχης Λάρισας με μια αδιαφορία στη φωνή προσπαθεί να τον πείσει ότι θα ενημερώσει να κλείσουν οι γραμμές και να μην ανέβουν άλλα τρένα.
Στο τρίτο τηλεφώνημα στις 23.48 ο σταθμάρχης με στωϊκότητα ακούει τον αστυνομικό να τον ενημερώνει πως πρέπει να πάνε λεωφορεία στο σημείο του δυστυχήματος. Σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης του λέει πως το κανονίζει. Στο τελευταίο τηλεφώνημα που δέχτηκε ο σταθμάρχης φαίνεται να προσπερνάει αυτά που του λέει ο αστυνομικός για νεκρούς, τραυματίες, για τον πανικό που συμβαίνει στα Τέμπη και προσπαθεί να τον «ξεφορτωθεί» γρήγορα.
«Ωχ Παναγία μου…»
Ο σταθμάρχης της Λάρισας προσπαθεί να επικοινωνήσει με τον μηχανοδηγό της Intercity 62, ο οποίος ωστόσο είναι νεκρός. Όταν δεν παίρνει απάντηση τηλεφωνεί ξανά στην σταθμάρχη των Νέων Πόρων.
- Σταθμάρχης Λάρισας: Ελένη, φώναξε λίγο το 62.
- Σταθμάρχης Νέων Πόρων: 62 ακούει τους Νέους Πόρους; Δεν είναι καλό αυτό να ξέρεις.
- Σταθμάρχης Λάρισας: Ξέρω ναι…γιατί με πήρε ο ρυθμιστής έλξης ότι κάτι έχει πρόβλημα εκεί, κάποιος πήρε λέει και έχει εκτροχιασμένο.
- Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Με παίρνει ο ρυθμιστής. Κλείσε λίγο Βασίλη.
- Σταθμάρχης Λάρισας: Ότι έχει τρένο εκτροχιασμένο και πήρε φωτιά.
- Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Ωχ Παναγία μου. Περίμενε.
- Σταθμάρχης Λάρισας: Κλείσε, κλείσε άντε πάρε με.