21.1 C
Athens
15.5 C
Thessaloniki
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
More

    Νέα Υόρκη: Αποσύρθηκε η ροζ ελληνική σημαία από το προξενείο – Έντονες αντιδράσεις από την αντιπολίτευση

    Αποσύρθηκε μετά από κυβερνητική παρέμβαση η ροζ ελληνική σημαία που φιλοξενείται σε έκθεση στο Γενικό Προξενείο της χώρας στη Νέα Υόρκη.

    Η σημαία δημιουργήθηκε στο πλαίσιο έκθεσης της Γεωργίας Λαλέ, που πραγματεύεται το φαινόμενο της ενδοοικογενειακής βίας και των εγκλημάτων με θύματα γυναίκες.

    Όπως αναφέρεται επεξηγηματικά, «το έργο τέχνης δημιουργείται από σεντόνια, δωρεά γυναικών που ζουν στην Ελλάδα. Αυτές οι γυναίκες έχουν φαινομενικά λίγα κοινά πράγματα, αλλά όλες έχουν ξαπλώσει σε αυτά τα σεντόνια απελπισμένες και φοβισμένες».


    Ωστόσο η σημαία αποσύρθηκε αφού το θέμα έφτασε στη Βουλή και προκάλεσε μεγάλη αμηχανία στο ΥΠΕΞ.

    Στη ροζ σημαία είχε αναφερθεί από το βήμα της Βουλής ο πρόεδρος της Νίκης, Δημήτρης Νατσιός, κατά τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό.


    «Είναι δυνατόν να παρουσιάζεται η σημαία μας με ροζ χρώμα, να διακωμωδείται το εθνικό μας σύμβολο; Η σημαία αλλάζει χρώμα, μόνον όταν βαφτεί κόκκινη από το αίμα των αγώνων του λαού μας» είπε χαρακτηριστικά.

    Όπως υπογράμμισε ο κ. Νατσιός, κάνοντας λόγο για «κουρέλι», «η σημαία μας, αντί για γαλανόλευκη, είναι φτιαγμένη με κλινοσκεπάσματα και με ροζ χρώμα».

    Αντιδράσεις για την απόσυρση της ροζ σημαίας

    Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης υπερασπίστηκε τη ροζ ελληνική σημαία με μια φωτογραφία του έργου του Αμερικανού καλλιτέχνη Ντέιβιντ Χάμονς από το 1990, που συνδυάζει τα χρώματα της Παναφρικανικής σημαίας με το σχέδιο της σημαίας των Ηνωμένων Πολιτειών για να αντιπροσωπεύσει την ταυτότητα της αφρικανικής διασποράς.

    «Η τέχνη επιτρέπεται να «παίζει» ακόμη και με τα χρώματα των εθνικών συμβόλων, όταν θέλει να μεταφέρει ένα μήνυμα -από την αντίθεσή της στον ρατσισμό μέχρι την ενδοοικογενειακή βία. Αντίθετα, η εξωτερική πολιτική της χώρας μας δεν επιτρέπεται να παίζει με τα εθνικά θέματα «υποκλινόμενη» -κυριολεκτικά και μεταφορικά- διότι αυτό είναι που προσβάλλει στην πράξη τα εθνικά μας χρώματα. *Η φωτογραφία από διάσημο έργο τέχνης, που δημιουργήθηκε πριν από 33 χρόνια. Δεν περιμένω από τον κ. Γεραπετρίτη να υποκλιθεί μπροστά στην τέχνη, αλλά τουλάχιστον ας την αφήσει στην ησυχία της», έγραψε στην ανάρτησή του ο Στέφανος Κασσελάκης.

     

    «Η κυβέρνηση υποκύπτει διαρκώς στις πιέσεις των ακροδεξιών», αναφέρει η ΚΟ της Νέας Αριστεράς και ζητά να ανακαλέσει ο υπουργός Εξωτερικών την απόφαση να αποσυρθεί η ροζ ελληνική σημαία.

    Η ΚΟ της Νέας Αριστεράς αναφέρει σε ανακοίνωση της ότι «η ακροδεξιά σχολή επιβάλλει μαύρη πολιτική στη χώρα» και ειδικότερα: «Μια γυναίκα καλλιτέχνις εκθέτει στη Νέα Υόρκη, στο ελληνικό προξενείο, έργα της για τις γυναικοκτονίες και την κακοποίηση των γυναικών. Ανάμεσα στα έργα είναι και η ελληνική σημαία φτιαγμένη από σεντόνια κρεβατιών γυναικών από την Ελλάδα. Η σημαία έχει το ροζ χρώμα. Η νεαρή Ελληνίδα εικαστικός μέσα από τη ροζ σημαία από σεντόνια συμπυκνώνει τη φωνή των Ελληνίδων γυναικών».

    Προσθέτουν στην ανακοίνωση ότι «οι φασίστες δεν σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους και ο κ. Γεραπετρίτης δεν τους χάλασε χατίρι. Έδωσε εντολή να κατέβει το έργο». Υποστηρίζουν ότι «η κυβέρνηση υποκύπτει διαρκώς στις πιέσεις των ακροδεξιών» και σημειώνουν ότι «δεν πρέπει να το επιτρέψουμε. Είμαστε με την Τζώρτζια Λάλε. Είμαστε με την τέχνη. Είμαστε με τις γυναίκες». Αναφέρουν, τέλος, ότι «ο κ. Γεραπετρίτης οφείλει να ανακαλέσει μια απόφαση που μυρίζει ακροδεξιά διολίσθηση».

     

    Γεωργία Λαλέ: Ποια είναι η καλλιτέχνης πίσω από τη ροζ σημαία

    Το έργο «Neighborhood Guilt» της Γεωργίας Λαλέ εμφανίστηκε στο προξενείο στο πλαίσιο πρωτοβουλίας για την παρουσίαση Ελλήνων καλλιτεχνών που δραστηριοποιούνται στην αμερικανική μεγαλούπολη, αλλά αποσύρθηκε γρήγορα – μετά και από παρέμβαση της κυβέρνησης.

    Στην επίσημη παρουσίαση της σημαίας ξεκαθαρίστηκε πως «πραγματεύεται το φαινόμενο της γυναικοκοκτονίας και της ενδοοικογενειακής βίας. Το έργο τέχνης είναι φτιαγμένο από σεντόνια που δώρισαν γυναίκες από την Ελλάδα. Αυτές οι γυναίκες, φαινομενικά, έχουν λίγα κοινά, αλλά έχουν όλες ξαπλώσει σε αυτά τα σεντόνια απελπισμένες και φοβισμένες».

    Η ίδια η καλλιτέχνης, κατά την παρουσίαση στο προξενείο, στάθηκε στη σπουδαιότητα της δωρεάς και υπογράμμισε το πόσες γυναίκες έχουν χάσει τη ζωή τους στο ίδιο τους το κρεβάτι, εκεί όπου ονειρεύονταν και ξεκουράζονταν. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Καρολάιν Κράουτς που δολοφονήθηκε από τον σύζυγό της στο δωμάτιό της δίπλα στο μωρό της.

    «Θυμάμαι το 2021, μετά την πανδημία, όταν προσπαθούσαμε να συνέλθουμε από την πανδημία, σημειώθηκε η τρομερή γυναικοκτονία της Καρολάιν. Δολοφονήθηκε στο κρεβάτι της, δίπλα στο 6 μηνών μωρό της, το μωρό ήταν στο ίδιο δωμάτιο. Αυτό που με συντάραξε ήταν το κρεβάτι, το ίδιο κρεβάτι που έφτιαχνε κάθε πρωί, στο οποίο ονειρευόταν, ξεκούραζε το κορμί της κάθε μέρα» είπε χαρακτηριστικά η Γεωργία Λαλέ στην ομιλία της.

    Το σπίτι όμως, «δεν είναι καταφύγιο για ανθρώπους που ζουν σε περιβάλλον κακοποίησης. Αντιθέτως, εκεί είναι που είναι πιο ευάλωτοι, μοναχικοί και εκτεθειμένοι. Η πλειονότητα των θυμάτων γυναικοκτονίας δολοφονούνται στα σπίτια τους και στα κρεβάτια τους. Οι ζωές τους τελειώνουν στο κρεβάτι που στρώνουν κάθε πρωί. Τα σεντόνια τους απορροφούν το αίμα τους. Παρόμοια σεντόνια με εκείνα που απορροφούν τα δάκρυά μας, που απορροφούν τα όνειρά μας», όπως αναφερόταν σε ένα από τα μηνύματα της έκθεσης.

    Η σημαία της, πλην του ίδιου του συγκλονιστικού μηνύματος κατά των γυναικοκτονιών, ρίχνει φως και στην ευθύνη που φέρει η γειτονιά, η κοινότητα, η χώρα. Γιατί το «έπεσα από τα σύννεφα» μπορεί να αποτελεί βολική αλήθεια, αλλά, όπως είπε και η ίδια, «τα δείγματα είναι εκεί».

     



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ