20.2 C
Athens
13.9 C
Thessaloniki
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024
More

    ΑΠΘ: Drone που θα περιπολεί για πυρκαγιές, πύραυλος που θα πάει στη στρατόσφαιρα και ένα αγωνιστικό με το χαμηλότερο κόστος παραγωγής παγκοσμίως (εικόνα)

    Drone με μορφή αεροπλάνου που θα πετά πάνω από τα δάση της χώρας, θα μαρκάρει τις πύρινες εστίες και θα ενημερώνει την Πυροσβεστική. Πύραυλος που θα πάει στη στρατόσφαιρα.

    Ηλεκτρικό αγωνιστικό μονοθέσιο με χαμηλό κόστος παραγωγής. Χάρη στις ομάδες Αεροδιαστημικής και Αεροναυπηγικής (ASAT) και Aristurtle του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, τα παραπάνω δεν είναι σενάρια επιστημονικής φαντασίας αλλά εκθέματα φοιτητριών και φοιτητών στην 87η ΔΕΘ.

    Την παρουσίαση των καινοτόμων projects της ASAT αναλαμβάνει ο Vice president, Παναγιώτης Καντούρης και τα όσα αναφέρει στο ThessToday ιδιαιτέρως ενδιαφέροντα:


    Το drone εν ονόματι Phoenix έχει τη δυνατότητα να περιπολεί στον αέρα για έξι ώρες. Διάστημα εξαπλάσιο σε σχέση με άλλα projects της κατηγορίας του. Είναι οπλισμένο με ειδικούς αισθητήρες ενώ κινείται με τη χρήση ηλιακής ενέργειας.

    mesa 1


    Το βάρος του είναι μόλις 14 κιλά ενώ δεν χρειάζεται πιλότο καθώς τον χειρισμό αναλαμβάνει η… τεχνητή νοημοσύνη. Σε περίπτωση που χάσει το σήμα ή παρουσιάσει βλάβη, προσγειώνεται από μόνο του.

    Όπως εξηγεί στο ThessToday ο Παναγιώτης Καντούρης, οι πειραματικές πτήσεις θα ξεκινήσουν τον προσεχή Νοέμβριο ενώ στόχος της ομάδας είναι κάποια στιγμή ο… Phoenix να ριχτεί στη μάχη με τις πύρινες γλώσσες ως ένας πολύτιμος σύμμαχος των πυροσβεστών.

    mesa 2

    Από το ΑΠΘ στη… στρατόσφαιρα

    Με πάθος και όραμα για την επόμενη μέρα τα μέλη της ASAT, δεν αρκέστηκαν μόνο στον Phoenix καθώς κατασκεύασαν και πύραυλο Exlipse που κινείται με στερεά καύσιμα.

    Πρόκειται για ένα επίτευγμα των φοιτητών με το οποίο θα λάβουν μέρος τον Οκτώβριο σε πανευρωπαϊκό διαγωνισμό που θα διεξαχθεί στην Πορτογαλία.

    «Η πρόκληση είναι να καταφέρουμε να κάνουμε τον πύραυλο να φτάσει τα 3 km πάνω από τη γη» σημειώνει ο Παναγιώτης Καντούρης.

    mesa 3 1536x1152 1 1024x768 1

    Ο κινητήρας του Exlipse είναι εξ ολοκλήρου σχεδιασμένος και κατασκευασμένος από τους φοιτητές, κινείται με στερεά καύσιμα, διαθέτει αερόφρενα, πλακέτες -αισθητήρες, όπως και σύστημα αλεξίπτωτου για την επανάκτηση του πυραύλου και επαναχρησιμοποίηση του μετά την αντικατάσταση του κινητήρα.

    Τα μέλη της ASAT θέτοντας τον πήχη ψηλά, στοχεύουν στο καταφέρουν να πάνε τον πύραυλο τους στη στρατόσφαιρα. Και γιατί εκεί;

    Γιατί υπάρχει ιδιαίτερο ερευνητικό ενδιαφέρον. Οι συνθήκες στη στρατόσφαιρα είναι τόσο απαιτητικές που μόνο μαχητικά αεροσκάφη και μετεωρολογικά μπαλόνια προσεγγίζουν. «Δεν είναι ο πύραυλος που θα πάει στη στρατόσφαιρα.

    Αποτελεί για εμάς το σκαλοπάτι για να αποκτήσουμε τις γνώσεις που χρειάζονται για να προχωρήσουμε την κατασκευή που θα μας φτάσει στο στόχο που θέσαμε και θα καταφέρουμε» διευκρινίζει καταλήγοντας ο Vice president.

    «Για εμάς είναι πολύ σημαντική η στήριξη των εταιρειών με τις οποίες συνεργαζόμαστε. Έχουν εμπιστευθεί το όραμά μας και έχουν αποφασίσει να επενδύσουν στα project μας.

    Καλούμε τις φοιτήτριες και τους φοιτητές να έρθουν σε επικοινωνία μαζί μας και να γίνουν μέλη της ομάδας μας» αναφέρει από μέρους της η head of marketing της ASAT, Τάνια Φίλιππα.

    Calypso: Το αγωνιστικό μονοθέσιο του ΑΠΘ με το χαμηλότερο κόστος παγκοσμίως

    Πρόκειται για το ηλεκτρικό, αγωνιστικό μονοθέσιο του ΑΠΘ με το χαμηλότερο κόστος παραγωγής παγκοσμίως στα… κυβικά του.

    Ο λόγος για το Calypso, που αποτελεί ερευνητικό και κατασκευαστικό «παιδί» της ομάδας μηχανολόγων-μηχανικών Aristurtle του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

    mesa 4

    «Είναι το 7ο κατά σειρά και 3ο αυτοδηγούμενο επίτευγμα της ομάδας που δραστηριοποιείται από το 2016.

    Κινείται μόνο του ξεπερνώντας τους όγκους που συναντά , με τους αισθητήρες που διαθέτει» εξηγεί στο ThessToday ο αρχηγός της υποομάδας, Νίκος Μανταλιωτάκης. Το μονοθέσιο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι και 120 km/h.

    mesa 5

    Η πρωτοπορία σύμφωνα με τον υπαρχηγό είναι το αυτόνομο σύστημα οδήγησης. «Υπάρχουν ομάδες που προσπαθούν να πετύχουν κάτι τέτοιο αλλά εμείς είμαστε η πρώτη που το κατάφερε μέσα από τις κάμερες και το λογισμικό με το οποίο έχουμε εξοπλίσει το όχημα» περιγράφει ο Νίκος Μανταλιωτάκης.

    ΠΗΓΗ: ThessToday.gr



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ