21.1 C
Athens
15.5 C
Thessaloniki
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
More

    Τέμπη: Σε απολογία στις 23 Φεβρουαρίου τα μη πολιτικά πρόσωπα για την σύμβαση «717»

    Πρόσωπο με πρόσωπο με την ευρωπαία ανακρίτρια Χριστίνα Σαλάππα προκειμένου να απολογηθούν για την περιβόητη σύμβαση «717» που αφορά στην αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης -τηλεδιοίκησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο αναμένεται να βρεθούν στα τέλη του μήνα 23 μη πολιτικά πρόσωπα. Μάλιστα, η κλήτευσή τους έχει προσδιοριστεί για τις 28 Φεβρουαρίου, ημέρα που συμπίπτει με τη συμπλήρωση ενός έτους από το δυστύχημα στα Τέμπη με θύματα 57 συνανθρώπους μας.

    Τα 23 μη πολιτικά πρόσωπα καλούνται να απολογηθούν από την ανακρίτρια, έπειτα από δίωξη που τους έχει ασκηθεί για σειρά κακουργηματικών πράξεων όπως απάτη, απιστία, ψευδή βεβαίωση ,με σκοπό τον παράνομο προσπορισμό οφέλους, ηθική αυτουργία στην απάτη και τις ψευδείς βεβαιώσεις.

    Ωστόσο, όπως έχουν το δικαίωμα όλοι οι κατηγορούμενοι αναμένεται να ζητήσουν προθεσμία για να προετοιμάσουν την υπεράσπιση τους.
    Συγκεκριμένα από την ελληνίδα ευρωπαία κλήθηκαν σε απολογία:


    • 14 δημόσιοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ, για απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις. Δύο εξ αυτών κατηγορούνται, επίσης, για ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον.
    • 4 δημόσιοι υπάλληλοι της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για απιστία κονδυλίων και
    • 5 νόμιμοι εκπρόσωποι και υπάλληλοι  της Αναδόχου Κοινοπραξίας, για ηθική αυτουργία σε απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κατηγορίες που απαγγέλθηκαν στα παραπάνω πρόσωπα αφορούν στην εκτέλεση της σύμβασης για την αποκατάσταση του Συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, η οποία υπεγράφη το 2014, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016. Η σύμβαση αυτή είναι γνωστή ως «σύμβαση 717».

    Ακολούθησε το 2019 υπογράφηκε συμπληρωματική σύμβαση σχετικά με το ίδιο έργο, με την οποία τροποποιήθηκε το αρχικό φυσικό αντικείμενο της «σύμβασης 717».


    Η συμπληρωματική σύμβαση προέβλεπε την κατασκευή ενός εντελώς νέου συστήματος σηματοδότησης με νέες μονάδες τηλεμετρίας, ώστε να είναι δυνατή η επικοινωνία και η μετάδοση δεδομένων μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών, καθώς και από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς στα κέντρα ελέγχου.

    Οι δυο παραπάνω συμβάσεις συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε., στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκσυγχρονισμός Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS)», με την συνεισφορά της Ε.Ε. να ανέρχεται σε ποσοστό 85%.

    Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν στο πλαίσιο της δικαστικής έρευνας, χορηγήθηκαν συνολικά επτά παράνομες παρατάσεις της αρχικής σύμβασης, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ. Για τον λόγο αυτό, μετά την πάροδο περισσότερων από εννέα ετών από την υπογραφή της σύμβασης «717», το έργο δεν είχε ακόμη ολοκληρωθεί.

    Να σημειωθεί τέλος ότι εισαγγελικές πηγές οι οποίες και έχουν γνώση της έρευνας  τόνιζαν πως παρά το γεγονός ότι τα στοιχεία που υπέβαλαν οι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ ήταν μη ορθά και ελλιπή, οι δημόσιοι υπάλληλοι της Διαχειριστικής Αρχής ενέκριναν την χορήγηση των αντίστοιχων ενισχύσεων, προκαλώντας ζημία στα οικονομικά συμφέροντα της Ε.Ε. και του Ελληνικού Δημοσίου ύψους άνω των 15,6 εκατ. ευρώ.



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ