Με αφορμή πρόσφατη συνέντευξη του ΥΕΘΑ σε ραδιοφωνικό σταθμό, η ΠΟΕΣ
εκφράζει τη δυσαρέσκειά της και μεταφέρει εκ νέου την αγανάκτηση των
στρατιωτικών.
Εν όψει της ψήφισης του πολυαναμενόμενου νομοσχεδίου που η
πλειοψηφία των στρατιωτικών χαρακτηρίζει ως κακό, υπάρχουν πολλές
εκκρεμότητες που πρέπει να συμπεριληφθούν. Υπάρχει βούληση για κάτι
τέτοιο;
Ο κ. Υπουργός έχει προαναγγείλει την ψήφισή του με διαδικασίες
εξπρές, αλλά και συνυπολογισμό των αμτιδράσεων. Θα προλάβουν να
συνεκτιμηθούν τα πάνω από 11.000 σχόλια της διαβούλευσης, τα έγγραφα και
οι δεκάδες επιστολές διαμαρτυρίας που έχoυν δημοσιευθεί;
Τελικά τι ακριβώς φιλοδοξεί να επιλύσει αυτό το νομοσχέδιο; Τα ζητήματα
της εθνοφυλακής και της στρατολογίας; Μήπως επιδιώκει να αναπροσαρμώσει
τα μερίδια των ανωτάτων αξιωματικών του ΣΞ, ή να ασχοληθεί με τα θέματα
των αποστράτων; Όλα χώρεσαν σε ένα νομοσχέδιο που άφησε τους πάντες
παραπονεμένους. Και η πρόσφατη συνέντευξη δημιούργησε ακόμα μεγαλύτερες
αντιδράσεις.
Πιο συγκεκριμένα η ανακοίνωση:
ΘΕΜΑ : Μέριμνα Προσωπικού
ΣΧΕΤ.: α. Ν. 2936/2001 (ΦΕΚ Α΄ 166, «Επαγγελματίες Οπλίτες και άλλες
διατάξεις»)
β. ΥΑ αριθμ.οικ.2/83408/0022/12-11-2012 (ΦΕΚ Β΄ 3017,
«Επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθεισών αποδοχών και συντάξεων που
προκύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων της υποπαραγράφου Γ1 του
άρθρου πρώτου του Ν.4093/2012 (ΦΕΚ 222/Α΄/12-11-2012)»)
γ. ΥΠΕΚΥ αριθ.εσωτ.πρωτ. 1241Ε/12-10-2022
δ. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 1546/2022 έγγραφό μας
Κύριε Υπουργέ.
Εν μέσω οργής και αγανάκτησης που έχετε δημιουργήσει στα στελέχη
των ΕΔ διά της δημοσίευσης εν μέσω εορταστικής περιόδου του περιβόητου
νομοσχεδίου (δήθεν) μέριμνας, και των ΚΥΑ για τη (μη) αποζημίωση
νυκτερινής εργασίας και (του θερίσματος – ομόηχο του μερίσματος) του
ΒΟΕΑ του ΣΞ, ήρθε μια ακόμα συνέντευξή σας στον Real FM την 6η
Ιανουαρίου, με την οποίαν πετύχατε το ακατόρθωτο: να εξοργίσετε ακόμα
περισσότερο τα στελέχη των ΕΔ, μέσα από λόγια προσβολής και απαξίωσης
του στρατιωτικού προσωπικού, που αδυνατούμε να πιστέψουμε ότι ειπώθηκαν.
Πλέον είμαστε στη δυσάρεστη θέση να θεωρούμε ότι οι μόνοι που
πιστεύουν πραγματικά ότι το νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ μπορεί όντως να
χαρακτηρισθεί μέριμνας, είστε εσείς και οι σύμβουλοί σας. Η συντριπτική
πλειοψηφία των στρατιωτικών, όχι μόνο δεν συμμερίζεται την αντίληψή σας,
αλλά το θεωρεί ένα κακό νομοσχέδιο που ως μόνο στόχο έχει να επιλύσει
«ειδικές» εκκρεμότητες, όπως η χορήγηση πρόσθετων μερισμάτων σε
ανώτατους Αξιωματικούς του ΣΞ, θέματα του συνδικαλισμού, της
στρατολογίας, της εθνοφυλακής.
Ταυτόχρονα θεωρούμε βέβαιο ότι θα δημιουργήσει περισσότερα
προβλήματα από όσα επιχειρεί να επιλύσει, ενώ αποδεικνύει ότι η
αδιαφορία προς το προσωπικό αποτελεί πολιτική επιλογή πρώτης γραμμής που
διαρκώς υπερασπίζεται σθεναρά.
Στην ανωτέρω συνέντευξή σας:
– Αναφερθήκατε (έστω για το κομμάτι των εξοπλιστικών σε μια σύγκριση με
παλαιότερες κυβερνήσεις) σε «απόλυτη έρημο». Εντούτοις, ενώ θα
περιμέναμε να σχολιάσατε και την απόλυτη έρημο των ημερών σας σε θέματα
μέριμνας, όχι μόνο αποφύγατε αλλά επιχειρήσατε να παρουσιάσετε ότι
επιλύετε σχεδόν το σύνολο των προβλημάτων του προσωπικού – των
υφισταμένων σας. Επιπλέον, επιβεβαιώσατε την αδιαφορία σας,
παρουσιάζοντας ότι το νομοσχέδιο βρίσκεται ακόμα σε δημόσια διαβούλευση,
όταν αυτή έχει λήξει από τις 29 Δεκεμβρίου, έχοντας προκαλέσει χιλιάδες
αντιδράσεις.
– Επιβεβαιώσατε ότι «κάποια μεγάλα ζητήματα κυρίως μεγάλης οικονομικής
φύσης ζητήματα δεν έρχονται να λυθούν με το νομοσχέδιο» και διερωτώμαστε
σε ποια μπορεί αναφέρεστε. Μήπως στο μείζον θέμα του μισθολογικού
κλιμακίου των Ανθυπολοχαγών ΕΜΘ και των αντιστοίχων ή στη θεσμοθέτηση
του επιδόματος (πρώην Στόλου, νυν) αποστολών για το ΠΝ; Διότι το θέμα
της ΚΥΑ για την αποζημίωση νυκτερινής εργασίας το «διευθετήσατε»
πρόσφατα.
– Επιβεβαιώσατε για μια ακόμα φορά ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία
κατάρτισης νέου μισθολογίου από το ΓΕΕΘΑ, προσθέτοντας για πρώτη φορά
και τα υπόλοιπα Γενικά Επιτελεία στο πλάνο. Μάλιστα, ως αιτιολόγηση της
αναγκαιότητας νέου μισθολογίου αναφέρατε τις περικοπές των μνημονίων!
Εκλέγεστε βουλευτής από το 2007 και δεν γνωρίζετε, ή μήπως έχετε
ξεχάσει, ότι οι μόνες περικοπές που έγιναν στις ΕΔ ήταν με τη (β)
σχετική ΥΑ το 2012 από την κυβέρνηση του κόμματος με το οποίο εκλέγεστε
και (ως προς τις ΕΔ) τις σχετικές διατάξεις ανέτρεψε η Π.Ο.Ε.Σ. στο ΣτΕ
(Ολ.2193/2014); Κι αν τα οικονομικά «είναι στο κέντρο της μέριμνας» όπως
τονίσατε, τότε προς τι το τσεκούρι που έριξε η πρόσφατη ΚΥΑ στη
νυκτερινή μας αποζημίωση; Ευελπιστούμε ότι δεν θεωρείτε πως, οι
στρατιωτικοί έχουν μνήμη χρυσόψαρου και δεν θυμούνται ποιος τους θέρισε
το εισόδημα.
– Ακόμα σοβαρότερα, αποδείξατε απόλυτη άγνοια στο μείζον θέμα των
απολύσεων ΕΠΟΠ λόγω ηλικιακών ορίων, για το οποίο επί λέξει είπατε ότι
θα το βρείτε «σε μερικά χρόνια από σήμερα» και ότι για να επιλυθεί
«χρειάζεται διαβούλευση με τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και
Εργασίας», τοποθετήσεις που εκτός από οργή, έχουν προκαλέσει πρόσθετο
προβληματισμό. Υπενθυμίζουμε, με το (γ) σχετικό που προκλήθηκε από
ερώτηση στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου από το ΚΚΕ, ο αρμόδιος
Υφυπουργός Εργασίας, κ. Τσακλόγλου ξεκαθάρισε ότι το θέμα «δεν εμπίπτει
στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ούτε
αφορά στην συνταξιοδοτική νομοθεσία. Αντιθέτως όλα τα θέματα που
σχετίζονται με το καθεστώς εισόδου και αποστρατείας από τις τάξεις των
Ε.Δ ρυθμίζονται από το συνερωτώμενο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας».
Κύριε Υπουργέ.
Να σας ενημερώσουμε ότι οι ΕΠΟΠ που προσελήφθησαν το 2001 είχαν ως
ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ηλικίας το 28ο έτος. Συνεπώς ένας ΕΠΟΠ που
προσελήφθη στα 28, φέτος, σύμφωνα με τα ισχύοντα, προσεχώς θα είναι 50
ετών άρα θα πρέπει να αποστρατευθεί με 22 έτη υπηρεσίας για του
καταβληθεί σύνταξη δέκα χρόνια μετά. Στο ενδιάμεσο, θα πρέπει στα 50 να
βρει άλλη δουλειά για να εξασφαλίσει τα προς το ζην, σε μια χώρα που
είναι γνωστό ότι μαστίζεται από ανεργία, κακοπληρωμένες εργασίες και
διαρκώς συρρικνούμενα εργασιακά δικαιώματα. Ποιος εργοδότης θα προσλάβει
έναν τέως ΕΠΟΠ στα 50 του όταν μπορεί να προσλάβει έναν εργαζόμενο 20
ετών με λιγότερα χρήματα;
Να σας ενημερώσουμε ότι θεωρούμε απαράδεκτο το λεκτικό που
χρησιμοποιήσατε για τους ΕΠΟΠ («απαιτείται διαβούλευση με τα συναρμόδια
Υπουργεία») διότι αφήνει εμμέσως πλην σαφώς να εννοηθεί ότι στα πλάνα
της κυβέρνησης είναι η απόλυση των ΕΠΟΠ. Διότι μόνο εάν πρόκειται να
«ανατραπεί» τυχόν σχεδιασμός για απόλυση των ΕΠΟΠ, μπορεί να απαιτηθεί
«διαβούλευση με τα συναρμόδια Υπουργεία». Οι ΕΠΟΠ είναι εν ενεργεία
εργαζόμενοι, είναι ήδη ασφαλισμένοι και μισθοδοτούνται κανονικά κάθε
μήνα. Ποια αλλαγή, λοιπόν, αναμένεται να μεσολαβήσει για να απαιτηθεί
τέτοια διαβούλευση;
Να σας ενημερώσουμε ότι οι Ανθυπολοχαγοί (και αντίστοιχοι)
προελεύσεως ΕΜΘ πληρώνονται επί τρία (3) και πλέον έτη ως Ανθυπασπιστές.
Η δε, παράλειψη της Πολιτείας να νομοθετήσει επί του υφιστάμενου
μισθολογίου, δεν τους διασφαλίζει καν το αναφαίρετο δικαίωμα της
προσφυγής στη Δικαιοσύνη για να διεκδικήσουν αναδρομικά τα δεδουλευμένα
τους (όπου κρίνοντας και από την πρόσφατη άθλια και κατάπτυστη ΚΥΑ για
τη νυκτερινή αποζημίωση, θεωρούμε βέβαιο ότι δεν θα αναγνωριστεί
αναδρομικότητα ούτε σε αυτή την περίπτωση).
Να σας ενημερώσουμε ότι, ενώ έχει δημοσιευθεί ήδη από το Νοέμβριο
απόφαση του ΣτΕ για επιστροφή του ανεμβολίαστου προσωπικού στις
υγειονομικές δομές της χώρας, όπως εξάλλου σας έχουμε ενημερώσει με το
(δ) σχετικό, έχουν καταφθάσει καταγγελίες στην Ομοσπονδία μας ότι εντός
του μηνός Δεκεμβρίου 2022, προφανώς αντί ευχών για καλές γιορτές και
καλή χρονιά, κλήθηκε υγειονομικό προσωπικό των ΕΔ να ενημερωθεί αρμοδίως
για την εκ νέου αναστολή καθηκόντων του. Επαναλαμβάνουμε, μετά από
απόφαση του ΣτΕ, η οποία θεωρούμε βέβαιο ότι έχει εφαρμογή και στις ΕΔ
και μέχρι την ενσωμάτωση της οποίας θα έπρεπε, αν μη τι άλλο, να
«παγώσουν» οι όποιες διαδικασίες. Σε μια τέτοια περίπτωση όπου θα
απαιτηθεί αναδρομική καταβολή των μισθών και ανανέωση της ασφαλιστικής
κάλυψης εφόσον είχε διακοπεί, θα μπορούσαμε να δείξουμε κατανόηση το
επιχείρημα «της διαβούλευσης με τα συναρμόδια Υπουργεία». Αντ’ αυτού
όμως, όχι διαβούλευση δεν υφίσταται αλλά μας έχει γνωσθεί από θιγόμενα
στελέχη έως και διοικητική πράξη αναστολής, την στιγμή όπου είναι
άγνωστο αν έχουν αναληφθεί ενέργειες για την αποκατάσταση της εν λόγω
αδικίας.
Πλέον θεωρούμε ότι η διαχείριση ζημίας στην οποίαν επιδίδεται η
κυβέρνηση έχει αλλάξει επίπεδο και γίνεται, όχι στις πλάτες των
εργαζομένων, αλλά μέσα στα σπλάχνα τους, κατακρεουργώντας τους:
– Απολύσεις Αξιωματικών ΑΣΣΥ σε κατάσταση ΕΟΘ, για τις οποίες
υφίστανται σοβαρές ενδείξεις (και σχετική αρθρογραφία) ότι έγιναν, αν
όχι παράνομα, τουλάχιστον παράτυπα, όπου σε σχετική επίκαιρη ερώτηση από
το Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Β’ Πειραιώς, κ. Ι. Ραγκούση, επιβεβαιώσατε ότι οι
απολύσεις έγιναν για να προσληφθεί νέο προσωπικό.
– Αναστολή καθηκόντων εργαζομένων σε υγειονομικές δομές των ΕΔ (ακόμα
και διοικητικού προσωπικού) όταν δεν προβλέπεται για στρατιωτικούς
τέτοια κατάσταση και δεν δοκιμάστηκε άλλη λύση (όπως συνέβη στο
ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ). Παράταση εφαρμογής μέτρου παρά την ενδιάμεση απόφαση ΣτΕ.
– Παγιωμένη τακτική μη καταβολής των δεδουλευμένων (βλ. αναδρομικές
περικοπές 2012, ΚΥΑ περικοπών στο ΒΟΕΑ του ΣΞ, μη επιστροφή διπλών
εισφορών 2% των ΕΜΘ, έλλειψη βούλησης για νομοθέτηση του μισθολογικού
κλιμακίου των Ανθυπολοχαγών ΕΜΘ κλπ).
– Κυνική ομολογία προεργασίας απολύσεων προσωπικού των ΕΔ (ΕΠΟΠ) διά
της συστηματικής άρνησης για επίλυση του προβλήματος που δημιούργησε μια
αβλεψία του νομοθέτη. Να υπενθυμίσουμε ότι σε σχετικά ερωτήματα στο
πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου διαρκώς απαντούσατε ότι «οποιαδήποτε
νομοθετική τροποποίηση επί του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, θα είχε ως
αποτέλεσμα ιδιαίτερη οικονομική επιβάρυνση γεγονός», άρα προφανώς η
απόλυση ήταν στα πιθανά ενδεχόμενα. Τουλάχιστον, πλέον, οι ΕΠΟΠ
αντιλαμβάνονται ότι δεν συμπεριλαμβάνονται στον «πολλαπλασιαστή ισχύος»,
γεγονός που θα διασφαλίσει περισσότερο χτύπημα στην πλάτη στη μοιρασιά
προς τα υπόλοιπα στελέχη των ΕΔ.
– Διατήρηση του εισοδήματος των στρατιωτικών σε επίπεδα 1999 (επί
δραχμών) τόσο διά της άρνησης επαναφοράς της τιμαριθμικής
αναπροσαρμογής, όσο και διά της άρνησης να αυξήσετε μισθούς και
αποζημιώσεις σε ρεαλιστικά επίπεδα.
– Διαρκής προσπάθεια για ελαχιστοποίηση των (ανά περίπτωση) δικαιούχων
σε συνδυασμό με την περικοπή των δικαιούμενων ποσών (ιδέτε ΚΥΑ
νυκτερινής αποζημίωσης, επίδομα για τα στελέχη του ΠΝ που ξεκίνησε ως
Στόλου και κατέληξε ως αποστολών και βλέπουμε, ρύθμιση ημερήσιας
αποζημίωσης εκτέλεσης υπηρεσίας, εξαίρεση στρατιωτικών από την έκτακτη
οικονομική ενίσχυση των 600 € κλπ).
Δυστυχώς μας έλαχε να ζούμε σε «αιματηρές», από πολλές απόψεις,
εποχές. Την στιγμή που κάποιοι διαφαίνεται να έχουν ως κύριο μέλημα τη
διατήρηση των προνομίων τους (η στρέβλωση των οποίων ουδέποτε τους
απασχόλησε όταν αφορούσε άλλους), η Π.Ο.Ε.Σ. θα συνεχίσει να ανθίσταται
σθεναρά σε αυτό το μοναχικό δρόμο υπεράσπισης των εργασιακών δικαιωμάτων
που έχει επιλέξει. Για το λόγο αυτό, ουδέποτε φοβηθήκαμε να μεμφθούμε
την (οποιαδήποτε) πολιτική Ηγεσία για την καταβαράθρωση της ποιότητας
της καθημερινότητας τόσο ημών όσο και των οικογενειών μας και τη
συρρίκνωση των εργασιακών μας δικαιωμάτων μας.
Ζούμε σε μια εποχή που θεσμοθετούνται ως δήθεν μέτρα μέριμνας
(οποία σύμπτωση!) και στήριξης διάφορα επιδόματα που επισημοποιούν ως
αυτονόητη τη φτωχοποίηση (θέρμανσης, βενζίνης κλπ) ή που επιβάλλεται ως
δήθεν πρόνοια η αγορά συγκεκριμένων προϊόντων πρώτης ανάγκης, τάχα για
την καταπολέμηση της ακρίβειας. Τα εν λόγω επιδόματα δεν είναι τίποτε
περισσότερο από χρήματα που έχουμε προπληρώσει μέσα από τις απολύσεις
στελεχών, από περικοπές δικαιωμάτων, από τις μη αυξήσεις, από την
απλήρωτη εργασία και υπερωρίες, από την περικοπή προνοιών και παροχών
(πχ στην Υγεία) κλπ.
Ωστόσο, όλα τα ανωτέρω συνδυαστικά μόνο σε ένα συμπέρασμα
μπορούν να οδηγήσουν: ότι υφίσταται «διαχείριση πόρων» εκ μέρους της
Πολιτείας, μέρος της οποίας τακτικής είναι και οι στρατιωτικοί. Αυξάνει
παράλογα το ρεύμα αλλά επιδοτείται σε πολύ χαμηλότερα ποσοστά. Αυξάνεται
παράλογα το κόστος ζωής και αντί να αυξηθούν οι μισθοί, θεσμοθετούνται
επιδόματα. Το δε, πιο εντυπωσιακό είναι ότι συχνά παρουσιάζεται το
φαινόμενο, οι στρατιωτικοί, αν και ανέκαθεν ανήκαν στους χαμηλόμισθους
των μισθολογίων του Δημοσίου (κάτι που έχει αναγνωριστεί με απόφαση του
ΣτΕ), να μην θεωρούνται δικαιούχοι (πχ επειδή στην οικογένεια μπορεί να
εργάζεται και η/ο σύζυγος)!
Κύριε Υπουργέ.
Εν όψει και των εκλογών, όποτε γίνουν, φέρατε στη Βουλή ένα
νομοσχέδιο κατώτερο των προσδοκιών και των περιστάσεων, το οποίο και
υπερασπίζεστε σθεναρά το οποίο κατά την άποψή μας χρήζει πολλών
διορθώσεων. Στην προαναφερθείσα συνέντευξή σας, αναφερθήκατε (στα
εξοπλιστικά) με τη φράση ότι «φέρατε κοσμογονία στις ΕΔ». Πόσο πολύ
ευχόμαστε να μπορούσατε να ισχυριστείτε το ίδιο και για τη μέριμνα προς
το προσωπικό, δυστυχώς, όμως, οι Ελληνίδες και οι Έλληνες στρατιωτικοί
εξακολουθούν να διαβιούν σε έρημο.
Ειλικρινώς μας θλίβει να καταλήγουμε σε τέτοια συμπεράσματα για
τον πολιτικό μας προϊστάμενο, αλλά είστε ο Υπουργός επί των ημερών του
οποίου οι παραιτήσεις του στρατιωτικού προσωπικού χτύπησαν κόκκινο και η
Ηγεσία εξακολουθεί να αδυνατεί να αφουγκραστεί τις κραυγές αγωνίας του
στρατιωτικού προσωπικού. Διότι όπως έχουμε τονίσει κατ’ επανάληψη, οι
λόγοι γι’αυτό δεν είναι μόνο οικονομικοί, ως διαρκώς επαναλαμβάνετε: το
επίδομα «αποστολών» μόνο θα απαλύνει λίγο τα πράγματα, δεν θα τα
διορθώσει. Φαίνεται, όμως, ότι αρνείστε να συνειδητοποιήσετε την
πραγματικότητα στις ΕΔ.
Εντελώς επικουρικά θέτουμε τα κάτωθι ερωτήματα, αν και με βάση
τη μέχρι σήμερα εμπειρία μας, θα μπορούσαμε να γράψουμε και τις
απαντήσεις που θα μας δώσετε, αν τα απαντήσετε («θα εξεταστεί»,
«βρίσκεται σε φάση επιτελικής μελέτης», «αρμόδιο είναι το Υπουργείο
τάδε» κλπ):
α. Για ποιον λόγο το νομοσχέδιο δεν συμπεριλαμβάνει όλα
αυτά για τα οποία μας διαβεβαιώσατε κατά τη μεταξύ μας επίσημη
συνάντηση; Τι άλλαξε μέσα σε μόλις τρεις μήνες;
β. Για ποιον λόγο η Ηγεσία του Υπουργείου δεν
προετοιμάστηκε καταλλήλως (όπου απαιτείτο διαβούλευση με τα συναρμόδια
Υπουργεία) για το φλέγον θέμα των απολύσεων χιλιάδων ΕΠΟΠ ώστε να είναι
έτοιμη κατά την κατάθεση του νομοσχεδίου; Το θέμα είναι εδώ και χρόνια
γνωστό.
γ. Τι έχετε να διαβουλευτείτε με ένα Υπουργείο (ΥΠΕΚΥ)
που δηλώνει αναρμόδιο για το θέμα των ΕΠΟΠ, δηλαδή για εργαζόμενους, των
οποίων η παραμονή στις ΕΔ δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό
αφού δεν αφορά νέες προσλήψεις;
δ. Πως προκύπτει η βεβαιότητά σας ότι το μείζον αυτό
θέμα «θα προκύψει τα επόμενα χρόνια»; Ποιος σας έχει διαβεβαιώσει ότι
δεν έχει ήδη προκύψει και δεν αιωρείται ήδη ως δαμόκλειος σπάθη πάνω από
τα κεφάλια χιλιάδων ΕΠΟΠ;
ε. Για ποιον λόγο η επίλυση του μισθολογικού κλιμακίου
των Ανθυπολοχαγών ΕΜΘ βρίσκεται εκτός νομοσχεδίου;
στ. Προαναγγείλατε την ψήφιση του νομοσχεδίου στα μέσα
του Ιανουαρίου. Αλήθεια, θα προλάβει το αρμόδιο επιτελείο που
επεξεργάζεται το νομοσχέδιο να μελετήσει εις βάθος τον τεράστιο αριθμό
των 11.000 και πλέον σχολίων, των δεκάδων επιστολών που έχουν
δημοσιευθεί στα ΜΜΕ αμυντικού ρεπορτάζ και όλων των υπολοίπων
αντιδράσεων που έχουν εξωτερικευθεί με διάφορους άλλους τρόπους, ώστε
έως τα μέσα του μήνα να είναι έτοιμο προς ψήφιση; Έχει γίνει αντιληπτό
ότι το νομοσχέδιο δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που
φιλοδοξεί να επιλύσει;
ζ. Τι θα κάνετε για το ανεμβολίαστο προσωπικό σε
αναστολή καθηκόντων; Έχετε επικοινωνήσει με τα συναρμόδια Υπουργεία για
το θέμα της αποζημίωσής τους; Θα εφαρμοστεί η απόφαση του ΣτΕ;
η. Είναι αρμόδια τα Επιτελεία (ΓΕΕΘΑ, ΓΕΣ, ΓΕΝ, ΓΕΑ) για
την κατάρτιση νέου μισθολογίου; Ποια είναι τα προβλήματα που έχουν
εντοπιστεί στο υφιστάμενο μισθολόγιο και φιλοδοξείται να επιλυθούν; Ποια
είναι τα οικονομοτεχνικά δεδομένα πάνω στα οποία βασίζεται η προσπάθεια;
Θα εμπλακούν στις υπόψιν ενέργειες και οι φορείς που θέρισαν τους
δικαιούχους και το εύρος της νυκτερινής αποζημίωσης, ή του θερίσματος
του ΒΟΕΑ του ΣΞ;
—
Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών – Π.Ο.Ε.Σ.
Νόμιμα αναγνωρισμένη συνδικαλιστική Ομοσπονδία
με την υπ΄ αριθμ. 4/2019 απόφαση του Ειρηνοδικείου Λαυρίου.
Πρόεδρος: Ανθυποπλοίαρχος (Ε) Δημήτριος Μεθενίτης,
Γεν. Γραμματέας: Συνταγματάρχης (ΜΧ) Διονύσιος Τσακαλάκης,