Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζονται οι έρευνες ώστε να διαλευκανθούν τα αίτια της πτώσης του μαχητικού αεροσκάφους Phantom F4, ανοιχτά της Ανδραβίδας το πρωί της Δευτέρας, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τις ζωές τους ο κυβερνήτης, σμηναγός Στάθης Τσιτλακίδης, και ο υποσμηναγός, Μάριος Μιχαήλ Τουρούτσικας.
Σήμερα (2/1) μάλιστα, κηδεύτηκε σε κλίμα οδύνης ο υποσμηναγός, Μάριος Μιχαήλ Τουρούτσικας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες της ΕΡΤ, πρώτη προτεραιότητα ήταν να εντοπιστούν οι σοροί των αεροπόρων και πλέον παραμένουν ανοιχτά όλα τα σενάρια όσον αφορά στα αίτια.
Η 3-3-8 μοίρα των Phantom είχε να δει ατύχημα εδώ και 15 χρόνια και οι εμπειρογνώμονες, που έχουν αναλάβει τις έρευνες, εξετάζουν τρία σενάρια προς το παρόν.
Τα σενάρια για τα αίτια συντριβής του Phantom
Το πρώτο σενάριο που είναι υπό εξέταση είναι αυτός της μηχανικής βλάβης. Λόγω αυτού έχουν «καθηλωθεί» και τα άλλα 18-20 F-4, ώστε να περάσουν από μηχανικό έλεγχο και να επιβεβαιωθεί ότι είναι κατάλληλα πτήσης.
Το δεύτερο σενάριο είναι να προκλήθηκε η συντριβή λόγω ανθρώπινου λάθους. Οι εμπειρογνώμονες φαίνεται ότι εστιάζουν σε αυτό το κομμάτι, καθώς, όπως λέγεται, οι αεροπόροι μερικές φορές υπερβαίνουν εαυτών και τους ξεπερνά το μηχάνημα που έχουν στα χέρια τους.
Τρίτο και τελευταίο σενάριο είναι να συνέβη κάτι τυχαίο. Εάν το μαχητικό έπεσε πάνω σε σμήνος πουλιών ή και μεμονωμένα πουλιά ενδέχεται να αντιμετώπισε μηχανική ή υδραυλικά προβλήματα ή και υπέστη απώλεια στήριξης.
Σημαντικό ρόλο στη διαλεύκανση της υπόθεσης θα παίξει η κατάθεση του πιλότου του δεύτερου Phantom, ο οποίος βρέθηκε μπροστά στο περιστατικό.
Τέλος, υπάρχει και η κασέτα απενημέρωσης όπου είναι συγκεντρωμένα όλα τα στοιχεία. Σε άλλη περίπτωση θα εξετάζονταν και οι ενδοεπικοινωνίες, αλλά στην άσκηση που συμμετείχαν οι πιλότοι δίνονταν μόνο οπτικά σήματα και επικρατούσε σιγή ασυρμάτου.