17 C
Athens
9.7 C
Thessaloniki
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
More

    Πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Αν κλείσουν τα τρένα, σε 3 μήνες θα κλέψουν και τις ράγες»

    O πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς, μίλησε το Σάββατο (4/3) στην εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι» για τις ελλείψεις που υπάρχουν στον τομέα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, στον ρόλο του σταθμάρχη στην τραγωδία στα Τέμπη, ενώ τόνισε ότι σε περίπτωση που διακοπεί η λειτουργία των τρένων μέχρι να εκσυγχρονιστούν, οι συμμορίες θα κλέψουν ακόμα και τις γραμμές.

    «Από τότε που διαλύθηκε το δευτεροβάθμιο όργανο ελέγχου, και έφυγε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έπρεπε το προσωπικό που ασχολιόταν με την ασφάλεια κυκλοφορίας, δηλαδή ένας προϊστάμενος των μηχανοδηγών και ένας προϊστάμενος του προσωπικού κινήσεως σε 24ωρες βάρδιες, έπρεπε να ήταν σε συνεργασία με τον ΟΣΕ», είπε αρχικά ο Χρήστος Ρετσινάς.

    «Μέχρι το τέλος του 2020 υπήρχε αυτή η επιτροπή και μετά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκανε ένα υποτυπώδες συμβούλιο, το οποίο δεν βλέπεις αν πας για σύγκρουση μέσω GPS, δεν προσφέρει τίποτα. Μέσω GPS βλέπεις μία κουκίδα. Από πλευράς ασφάλειας δεν λέει απολύτως τίποτα. Αν έβλεπαν σε ποια γραμμή κινείται το τρένο, θα είχαν προλάβει να ειδοποιήσουν τους μηχανοδηγούς. Αυτό το σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, εάν δεν το κλέβουν οι συμμορίες, μπορεί να ολοκληρωθεί σε 3 χρόνια», επεσήμανε.


    Όσον αφορά τον σταθμάρχη και το τι μπορεί να οδήγησε στη μοιραία σύγκρουση, ο ίδιος ανέφερε: «Έπρεπε να έχει σταθμάρχες ο ΟΣΕ, έμπειρους και μέσα σε δύο χρόνια να έχουν εκπαιδευτεί και νέοι. Κανονικά σε ένα νευραλγικό σταθμό, όπως της Λάρισας, θα έπρεπε να έχει δύο. Παράνομα δεν ήταν μόνος του, η εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη να έχει δύο. Η πρακτική λέει να έχεις δύο σε νευραλγικούς σταθμούς. Το πρώτο λάθος είναι ότι έφερε μεταταγμένο άλλης ειδικότητας και τον εκπαίδευε για σταθμάρχη, και δεύτερον έναν άπειρο άνθρωπο.

    Ο σταθμάρχης δίνει ένα τηλεγράφημα στον μηχανοδηγό και δεν του λέει να πάει από την άνοδο ή την κάθοδο. Ο μηχανοδηγός δεν ρωτάει, που έπρεπε, δίνει υπερβολική εμπιστοσύνη στον σταθμάρχη και δεν ρώτησε από πού να φύγει. Όταν βλέπει ότι πάει από την κάθοδο έπρεπε να σταματήσει ακαριαία την αμαξοστοιχία και να ρωτήσει τον σταθμάρχη “γιατί με στέλνεις από την κάθοδο; Έχουμε μονοδρόμηση; Ή το κλειδί είναι σε λάθος θέση και είναι στην κάθοδο;” και να μιλήσει μέσω ραδιοτηλεφώνου για να τον ακούσει η εμπορική αμαξοστοιχία και να τους πει “παιδιά, στοπ θα πέσετε πάνω μου, έχω καταλάβει την κάθοδο”».


    Πρόσθεσε ότι «Κρατάω επιφύλαξη και περιμένω τι θα βγει από την επιτροπή. 13 Φεβρουαρίου 2007 θα ήμουν νεκρός από τέτοιο ατύχημα. Έκανε λάθος ο σταθμάρχης. Το δευτεροβάθμιο όργανο αποφάσισε ότι η ασφάλεια είναι θέμα της υποδομής. Ξέρουν ότι το κομμάτι που δουλεύει είναι από Τιθορέα – Δομοκό και Δομοκός – Λάρισα, τα υπόλοιπα δεν λειτουργούν».

    «Δεν βάζεις μόνο του άνθρωπο που δεν έχει εμπειρία. Υπάρχει και το ότι κάποιος που έχει μέσον να βάλουν όποιον θέλουν. Γιατί να τον βάλεις σε έναν τέτοιο νευραλγικό σταθμό; Παίζει ρόλο το να έχεις προϋπηρεσία; Τι μπορείς να μάθεις στα 59 όταν δεν έχεις εμπειρία; Άμα κλείσουν τα τρένα, σε 3 μήνες θα κλέψουν και τις ράγες οι συμμορίες», τόνισε στο τέλος ο Χρήστος Ρετσινάς.



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ