Λίγο μετά την δημοσιοποίηση του βίντεο ντοκουμέντο από τη στιγμή της μοιραίας σύγκρουσης με τα δυο τρένα στα Τέμπη βγήκαν στην επιφάνεια πολλά σενάρια συνωμοσίας για το περίφημο «μανιτάρι φωτιάς» που ξέσπασε όταν οι δυο αμαξοστοιχίες έπεσαν η μια πάνω στην άλλη.
Ο δημοσιογράφος της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, Κώστας Ντελέζος μίλησε στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ για την αιτία που προκάλεσε το «μανιτάρι φωτιάς» τη στιγμή της μοιραίας σύγκρουσης των δυο τρένων στα Τέμπη και τόνισε ότι οφείλεται στο περιβόητο «ηλεκτρικό τόξο».
Ο δημοσιογράφος – που αποκάλυψε την αιτία του «μανιταριού» σε σημερινό ρεπορτάζ του στα ΝΕΑ – επισήμανε ότι το εντυπωσιακό φαινόμενο στην τραγωδία στα Τέμπη έχει μια απόλυτα λογική επιστημονική εξήγηση.
«Το “μανιτάρι”, αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από το από το περιβόητο ηλεκτρικό τόξο» δήλωσε ο δημοσιογράφος εξηγώντας ότι σύμφωνα με μηχανολόγους – μηχανικούς του ΟΣΕ, «το δίκτυο το οποίο τροφοδοτεί τα ηλεκτρικά τρένα με ρεύμα, έχει γραμμές επάνω, οι οποίες είναι 25.000 βολτ». «Όταν τα δύο τρένα οδηγήθηκαν σε σύγκρουση, το δίκτυο αυτό βραχυκύκλωσε. Εκεί υπήρξαν πολύ υψηλά φορτία και αυτό σχημάτισε ένα τόξο φλόγας», συμπλήρωσε ο Κώστας Ντελέζος.
Τα σενάρια συνωμοσίας για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας
Ο δημοσιογράφος έκανε αναφορά και στα σενάρια συνωμοσίας που ανέφεραν ότι η η μεγάλη έκρηξη στη σύγκρουση των δυο τρένων και η αστραπιαία εξάπλωση της φωτιάς, οφείλεται σε κάποια… περίεργα εμπορεύματα που κουβαλούσε το εμπορικό τρένο, που συγκρούστηκε με την επιβατική αμαξοστοιχία στα Τέμπη.
Μιλώντας για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας υποστήριξε ότι στο πρώτο και το δεύτερο βαγόνι υπήρχαν σίδερα, σιτηρά και φρούτα. «Κάποιοι είδαν μέσα τα κοντέινερ μιας εταιρείας με έδρα το Ισραήλ και εκεί άρχισαν να πλέκονται τα σενάρια συνωμοσίας ότι ενδεχομένως είχε κάτι άλλο και είχαμε την έκρηξη», σχολίασε ο δημοσιογράφος.
Η φωτιά εξαπλώθηκε από το λάδι των κινητήρων
Ο Κώστας Ντελέζος εξήγησε και την αιτία που προκάλεσε την γρήγορη εξάπλωση της φωτιάς. «Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, κάτω από τα πρώτα βαγόνια υπάρχουν οι κινητήρες. Το εμπορικό τρένο έχει δύο κινητήρες και το επιβατικό έχει έναν. Μέσα στους κινητήρες αυτούς υπάρχουν μετασχηματιστές, οι οποίοι έχουν από δυόμισι τόνους λάδι ο καθένας. Αυτό το λάδι ψύχει το μετασχηματιστή την ώρα που δουλεύει με μεγάλα φορτία για να μην καίγεται. Με την έκρηξη έσπασαν οι μετασχηματιστές και το λάδι πήρε φωτιά, αλλά αυτό είναι το επόμενο στάδιο μετά το ηλεκτρικό τόξο» εξήγησε ο δημοσιογράφος.
«Η φωτιά εκδηλώθηκε αμέσως από το λάδι που είχαν οι κινητήρες. Στη συνέχεια πήραν φωτιά τα πλαστικά σημεία του βαγονιού (κουρτίνες, καθίσματα) και εκεί οφείλεται η πυρκαγιά στα πρώτα βαγόνια. Άρα, λοιπόν μιλάμε για ηλεκτρικό τόξο και όχι για οτιδήποτε άλλο και για εξάπλωση που ξεκίνησε από το λάδι», συμπλήρωσε ο Κώστας Ντελέζος.