Για το σύστημα τηλεδιοίκησης και τους ισχυρισμούς του υπουργού Μεταφορών Γιώργου Γεραπετρίτη μίλησε ο πρόεδρος εργαζομένων ΟΣΕ Νίκος Τσικαλάκης.
Ο πρόεδρος εργαζομένων του ΟΣΕ αμφισβήτησε τα λεγόμενα του υπουργού, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι ο κ. Γεραπετρίτης «Μπέρδεψε» σύστημα που καλύπτει από Λάρισα ως Θεσσαλονίκη με τοπικό 2 χλμ. γύρω από τον σταθμό».
Σε δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό Action24 ο κ. Τσικαλάκης ανέφερε: «Επειδή είναι καινούργιος στο υπουργείο, ίσως δεν του έχει διευκρινιστεί σωστά από τους κυρίους που τον ενημερώνουν … Η τηλεδιοίκηση, αν λειτουργούσε, θα ήταν από το Παλαιοφάρσαλο έως το Πλατύ».
«Αυτό σημαίνει ότι θα είχαν και εικόνα του συμβάντος, πριν συμβεί, θα έβλεπαν ότι το τρένο είναι στην άλλη γραμμή … τέτοια τεχνολογία δεν υπάρχει. Υπήρχε, αλλά καταστράφηκε», τόνισε.
«Αυτό που λειτουργεί στη Λάρισα είναι ο τοπικός χειρισμός του σταθμού», διευκρίνισε, εξηγώντας ότι «έχει εικόνα … 1-2 χλμ. πριν τον σταθμό και 1-2 χλμ. μετά … το επίμαχο κλειδί ήταν εντός των ορίων του τοπικού χειρισμού … αυτό δεν είναι τηλεδιοίκηση, είναι ο τοπικός πίνακας χειρισμού».
Ο κ. Τσικαλάκης ερωτήθηκε εάν ο κ Γεραπετρίτης υπάρχει περίπτωση να μην ενημερώθηκε σωστά ή απλώς «παίζει με τις λέξεις για να μεταθέσει την ευθύνη στον ανθρώπινο παράγοντας» και απάντησε ότι«μπορεί να μην συνειδητοποίησε ακριβώς ποια είναι η έννοια της τηλεδιοίκησης».
Ωστόσο, παράδέχθηκε ότι στις συναντήσεις που είχαν, τον κατέπληξε το γεγονός ότι «ήξερε λεπτομέρειες που πολλές φορές δεν ξέρουν ακόμη και διευθύνοντες σύμβουλοι που έχουν 1 ή 2 χρόνια στον Οργανισμό».
Να υπενθυμίσουμε ότι ο κ. Γεραπετρίτης δήλωσε πως το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας βρισκόταν σε πλήρη λειτουργία όταν σημειώθηκε η σιδηδροδρομική τραγωδία και ότι υπήρξε, όλη την ημέρα, αυτόματη χάραξη μέσω τηλεδιοίκησης.
«Αυτό που συνέβη ήταν ότι ο σταθμάρχης επέλεξε αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση, λειτουργούσε πλήρως ο πίνακας. Θεώρησε ότι τα κλειδιά ήταν στη γραμμή ανόδου ενώ δεν ήταν και δεν βρέθηκε μπροστά στον πίνακα ελέγχου», υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Για 5,5 χιλιόμετρα είχε δυνατότητα μπροστά στον πίνακα να δει την κίνηση της αμαξοστοιχίας. Η αυτόματη χάραξη η οποία θα είχε γλιτώσει από το κακό ήταν υποχρέωση από τη στιγμή που υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, ήταν υποχρέωση που την είχε επιβάλει ο ΟΣΕ», είπε ο υπουργός, κάνοντας λόγο για «προσωπική επιλογή» επιρρίπτοντας ευθύνες στον σταθμάρχη.