Μια νέα καταγγελία έρχεται στη δημοσιότητα για τη Hellenic Train, η οποία έχει διακόψει όλα τα δρομολόγια με τρένα μέχρι να φτιαχτούν οι σιδηρόδρομοι μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.
Η καταγγέλλουσα Δήμητρα Τσαμουρτζόγλου ανέφερε ότι η μητέρα της ήθελε να ταξιδέψει από Αθήνα – Θεσσαλονίκη και είχε κλείσει τα εισιτήρια πριν γίνει το τραγικό δυστύχημα.
Όταν κάλεσε τη Hellenic Train για να ζητήσει πίσω τα λεφτά της, η εταιρεία της είπε ότι έχει ξεκινήσει τα δρομολόγια με λεωφορεία.
Αν και είχαν πληρώσει ένα εισιτήριο μετ’ επιστροφής για ταξίδι 4 ωρών και όχι 7 που κάνει το λεωφορείο η Hellenic Train τους είπε ότι έχουν ένα οικονομικό εισιτήριο και έτσι για να μπορέσουν να μπουν στο λεωφορείο θα πρέπει να ακυρώσουν αυτό και να βγάλουν καινούριο εισιτήριο με περίπου 20 ευρώ επιπλέον.
Στα λεωφορεία της είπαν να μπει ηλεκτρονικά να κάνει την κράτηση του εισιτηρίου της και θα πληρώσει 37 ευρώ και επειδή είχαν κάνει την κράτηση με εκπτωτικό κουπόνι δεν θα μπορούν να πάρουν πίσω την επιστροφή από το εισιτήριο του τρένου.
Όταν η γυναίκα παραπονέθηκε για την ταλαιπωρία και τα έξοδα που θα είχε η χαμηλο-συνταξιούχα μητέρα της, εκπρόσωποι από την εταιρεία της είπαν να βρει την καταγγελία στο Ίντερνετ, να σκανάρει τα εισιτήρια και πώς έτσι θα δουν το αίτημά της, θα το αξιολογήσει ενώ μάλιστα ένας υπάλληλος της είπε «Θα μπορούσα να το είχα ακυρώσει και να μην σας ενημερώσω. Σας το λέω κιόλας ότι δεν θα μπουν τα λεφτά».
Η μητέρα της καταγγέλλουσας είναι ακόμα στη Θεσσαλονίκη και ψάχνει τον τρόπο να επιστρέψει στην Αθήνα καθώς δεν έχουν σκοπό να χαρίσουν στη Hellenic Train ούτε ένα ευρώ.
Πρώην σταθμάρχης Λάρισας: «Το κτήριο της τηλεδιοίκησης είναι ένα κουφάρι»
Για την εγκατάλειψη και λεηλασία στις υποδομές του ΟΣΕ μίλησε και ο πρώην σταθμάρχης Λάρισας, Γιάννης Κολλάτος.
Αρχικά ο κ. Κολλάτος τοποθετήθηκε για την καταγγελία λέγοντας πώς τα; χρήματα από τα εισιτήρια συνήθως επιστρέφονταν ολόκληρα ή ένα μεγάλο ποσό αυτών. «Επιστρέφονταν χρήματα στο ακέραιο ή εξαργυρώνοντας, δεν υπήρχε περίπτωση να χάσει χρήματα. Η μόνη περίπτωση ήταν αν με δικιά του ευθύνη ο επιβάτης δεν ήθελε να ταξιδέψει και μπορούσε να πάρει πίσω το αντίτιμο με -20%».
Στη συνέχεια ο πρώην σταθμάρχης μίλησε για τους ελέγχους της ΡΑΣ και την εκπαίδευση των σταθμαρχών. «Δυστυχώς τα τρένα δεν θα λειτουργήσουν. Ο έλεγχος που έκανε η ΡΑΣ είναι η εικόνα αυτή που ισχύει σήμερα. Η εκπαίδευση ήταν ελλιπής, αναποτελεσματική. Δεν ήταν η σωστή, η πρέπουσα με συνέπεια ότι είχαμε ένα τροχαίο ατύχημα. Είχαμε 57 νεκρούς. Οι σταθμάρχες αυτοί, το προσωπικό που προσλάβανε να το πάρουν. 8 μήνες 10 μήνες πρέπει να γίνει εκπαίδευση. Πώς θα εργαστούν; Σε έξι μήνες και μετά θα τους διώξουν; Θα πάρουν νέους; Αυτά τα πράγματα δεν γίνονται.», είπε χαρακτηριστικά και απογοητευμένος από την κατάσταση που επικρατεί.
«Είναι σημεία των καιρών. Κανείς δεν κάνει έλεγχο. Κανείς δεν ενδιαφέρεται ούτε για τις συγκοινωνίες ούτε για την ανθρώπινη ζωή για τίποτε. Σήμερα υπάρχει το βουβό κέρδος και τίποτα περισσότερο. Ο ΟΣΕ είναι αυτός που δίνει την πιστοποίηση στους σταθμάρχες. Τελειώναμε τη θεωρητική εκπαίδευση και περάσαμε. Κάναμε και πρακτική εξάσκηση ξαναδώσαμε προφορικές ή γραπτές εξετάσεις. Οποιαδήποτε εξέταση χρειαζόταν δίναμε εξετάσεις. Ο ΟΣΕ πιστοποιούσε αν είμαστε κατάλληλοι εργαζόμενοι.», επισήμανε.
Όσον αφορά το σύστημα της τηλεδιοίκησης έκανε σαφές ότι πλέον στη Λάρισα το κτήριο αυτό είναι ένα κουφάρι και δεν υπάρχει τίποτα από το 2019.
«Η Τηλεδιοίκηση στη Λάρισα άρχισε να λειτουργεί το 2007. Από τον Νοέμβριο του 2007 μέχρι τον Οκτώβριο του 2010 που ήμουν στην υπηρεσία η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε. Συνέχισε να λειτουργεί μέχρι τον Ιούλιο του 2019. Τον Ιούλιο του 2019 με αφορμή μια πυρκαγιά που έκαψε έναν υποσταθμό διώξανε τους σταθμάρχες, σε άλλους μετάθεση σε άλλους σύνταξη, δεν υπήρχε προσωπικό και καταργήθηκε. Σήμερα υπάρχει ένα κουφάρι, το κτήριο της τηλεδιοίκησης, στο οποίο δεν υπάρχει τίποτα. Τηλεδιοίκηση είναι η υπηρεσία που ρυθμίζει την κυκλοφορία από τη Δομοκό ως το Πλατύ στη Λάρισα», ξεκαθάρισε.
«Ο ΟΣΕ δεν ενδιαφέρεται για το υλικό του. Δεν υπάρχει τίποτα.», είπε χαρακτηριστικά στο τέλος αναφερόμενος στην υλική κατάσταση των σιδηροδρόμων.