Στα «σκαριά» βρίσκεται τον τελευταίο καιρό η επέκταση του ωραρίου των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό, με την ιδέα να συζητείται στη συνάντηση μεταξύ αντιπροσωπείας του Δήμου Αθηναίων και αρμοδίων του συγκοινωνιακού σχεδιασμού του ΟΑΣΑ.
Συγκεκριμένα, σε προπαρασκευαστική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε εντός της εβδομάδας, ο Δήμος πρότεινε την επέκταση ωραρίου σε όλους τους σταθμούς κατά μία ώρα τις καθημερινές (από 00:23 σε 01:30) και μία με δύο ώρες την Παρασκευή και το Σάββατο (από 01:30 σε 02:30 ή 03:30), σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Παρ’ ότι η τωρινή δημοτική αρχή δεν είναι η πρώτη που ζητά την επέκταση ωραρίου στη διέλευση των συρμών, καθώς προτάσεις έχουν τεθεί από εκάστοτε δημοτικές αρχές τα τελευταία τουλάχιστον δεκαπέντε χρόνια, τα πρόσφατα στοιχεία που έχει στην κατοχή της, δείχνουν μία αυξημένη προσέλευση τις ημέρες που κατ’ εξαίρεση είχαν γίνει συγκοινωνιακές ρυθμίσεις λόγω διαφόρων δράσεων.
Η Αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας του Δήμου Αθηναίων, Μαρία Ευαγγελίδου, επεσήμανε πως η επέκταση ωραρίου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σημαίνει αυτόματα και λιγότερα αυτοκίνητα στο κέντρο της Αθήνας από νωρίς το βράδυ έως αργά, μιλώντας στην «Καθημερινή». Κάτι τέτοιο, όπως εξήγησε, θα έχει θετικές επιπτώσεις τόσο στην καταπολέμηση της εγκληματικότητας όσο και στην οικονομική ζωή της πόλης, αλλά και γενικότερα στην ασφάλεια μετακινήσεων, ειδικά για τους νέους.
«Διαπιστώσαμε πως μεγάλη μερίδα νέων που βγαίνουν και διασκεδάζουν σε κεντρικά σημεία της Αθήνας τις τελευταίες ημέρες της εβδομάδας, συχνά περιμένουν μέχρι τις 05:30 όπου ξεκινά ο πρώτος συρμός για να γυρίσουν στο σπίτι τους. Στόχος μας είναι να διευκολύνουμε αυτή τη μερίδα πληθυσμού, αλλά και να δώσουμε την ευκαιρία και στους υπολοίπους να επιλέγουν τα Μέσα για τις βραδινές τους εξορμήσεις και όχι το αυτοκίνητό τους», ανέφερε.
Από την πλευρά του ΟΑΣΑ, η επέκταση του ωραρίου έτυχε θετικής ανταπόκρισης. Όμως, φαίνεται πως υπάρχουν πολλά τεχνικά ζητήματα που θα πρέπει να λυθούν, ώστε να γίνει πράξη μία τέτοια απόφαση. Φαίνεται πως υπάρχει μία σειρά από δυσκολίες στην εφαρμογή του μέτρου ως προς την ανάγκη συντήρησης των συρμών (που πραγματοποιείται συνήθως τις μεταμεσονύκτιες ώρες), την ανάγκη καθαρισμού, τη διαθεσιμότητα τροχαίου υλικού και εξοπλισμού, αλλά και τη διαθεσιμότητα ανθρώπινου δυναμικού.