16.3 C
Athens
12.8 C
Thessaloniki
Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025
More

    Αττική: Πού θα τοποθετηθούν 388 κάμερες – Ποιες παραβάσεις θα καταγράφουν

    Παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, κίνηση σε λωρίδα λεωφορείων, μη χρήση ζώνης ή κράνους, χρήση κινητού κατά την οδήγηση και άλλες παραβάσεις του ΚΟΚ θα καταγράφονται από 388 «έξυπνες» κάμερες που θα επιτηρούν σημαντικές οδικές αρτηρίες της Αττικής επί 24ωρου βάσεως.

    Οι κάμερες της πρώτης φάσης θα τοποθετηθούν σε 100 σταθερά σημεία σε όλη την Αττική, με στόχο να περιοριστούν τόσο τα τροχαία όσο και οι παραβάσεις του ΚΟΚ.

    Πώς θα λειτουργούν οι «έξυπνες» κάμερες

    Το νέο σύστημα θα διαβιβάζει σε πραγματικό χρόνο τις κλήσεις στους οδηγούς, μέσω SMS ή της προσωπικής θυρίδας τους στο Gov.gr. Οι «έξυπνες» συσκευές έχουν τη δυνατότητα λήψης πέντε φωτογραφιών και βίντεο – ακόμα και σε χαμηλό φωτισμό.

    Προκειμένου να τηρηθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων, θα καταγράφεται μόνο το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μη διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Το οπτικό υλικό θα αποστέλλεται μέσω VPN, χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση, και πρόσβαση θα έχει μόνο η Αστυνομία.

    Η διαδικασία τοποθέτησής τους είναι ακόμα σε εξέλιξη.

    Μάστιγα τα τροχαία – Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ

    Οι παραβιάσεις του ΚΟΚ στην χώρα μας το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί. Ωστόσο, σύμφωνα με την κ. Δημογλίδου τα θανατηφόρα ατυχήματα το πρώτο 9μηνο του 2025 στην Αττική ήταν λιγότερα από πέρυσι. Συγκεκριμένα φέτος ήταν 105 ενώ το 2024 ήταν 134.

    «Γίνονται συνεχεία έλεγχοι σε όλη τη ώρα για να αποτρέψουμε τα ατυχήματα. Ο αριθμός των παραβάσεων έχει αυξηθεί αλλά και οι έλεγχοι. Έχουμε δει μία καλύτερη εικόνα για τη χρήση κράνους και τη ζώνη. Τα θανατηφόρα ατυχήματα το πρώτο 9μηνο του 2025 στην Αττική ήταν 105 ενώ την ίδια περίοδο πέρσι ήταν 134».

    Ο Γιάννης Μαρακάκης είπε πως η αυστηροποίηση των ελέγχων έχει λειτουργήσει αποτρεπτικά για όσους θέλουν να οδηγήσουν υπό την επήρεια αλκοόλ.

    «Πλέον, πολλοί επιλέγουν να μην πάρουν αυτοκίνητο. Σε ό,τι αφορά τις κάμερες, θέλουμε να υιοθετήσουμε το μοντέλο της Καλιφόρνια, και νομίζω  πως αυτό θα είναι μία διαστημική εξέλιξη».

    Ο Παναγιώτης Μαδιάς, πραγματογνώμονας τροχαίων δυστυχημάτων, αναφερόμενος στα τροχαία με εγκατάλειψη είπε πως ως λαός δεν είμαστε αμόρφωτοι σε αυτό το ζήτημα.



    0 Σχόλια
    Oldest
    Newest
    Inline Feedbacks
    Δείτε όλα τα σχόλια

    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ