13.8 C
Athens
12.1 C
Thessaloniki
Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2025
More

    Στους δρόμους της Αττικής οι «έξυπνες» κάμερες της Τροχαίας – «Ζαλίζει» ο αριθμός των παραβάσεων τα πρώτα 24ωρα

    Τα πρώτα στοιχεία από την πιλοτική εφαρμογή του νέου συστήματος καμερών στην Αττική αποτυπώνουν το εύρος της παραβατικότητας στους δρόμους.

    Μέσα σε διάστημα μόλις τεσσάρων ημερών, από την Τρίτη έως και την Παρασκευή, η κάμερα που λειτουργεί στη Λεωφόρο Συγγρού κατέγραψε περισσότερες από 1.000 παραβάσεις, οι οποίες αφορούσαν τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση και τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας.

    Παράλληλα, σε οδικό τμήμα με ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας τα 90 χιλιόμετρα την ώρα, εντοπίστηκαν περίπου 800 περιπτώσεις υπέρβασης του ορίου. Σημαντικός αριθμός σοβαρών παραβάσεων διαπιστώθηκε και σε άλλες κεντρικές αρτηρίες της Αττικής, με 480 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη στη διασταύρωση της Λεωφόρου Μεσογείων με τη Λεωφόρο Χαλανδρίου και 285 αντίστοιχες παραβάσεις στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και Τήνου.

    Η πιλοτική εγκατάσταση των καμερών εντάσσεται στο πλαίσιο των παρεμβάσεων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα σε οκτώ σημεία αυξημένης επικινδυνότητας στην Αττική, κατόπιν εισήγησης της Ελληνικής Αστυνομίας. Πρόκειται για τις πρώτες κάμερες που αξιοποιούν τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης στους δρόμους της Αττικής, οι οποίες αποτελούν μέρος του ευρύτερου σχεδιασμού του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και αναμένεται σύντομα να διασυνδεθούν με τα υφιστάμενα συστήματα της Τροχαίας.

    Οι κάμερες αυτές, που ανήκουν αποκλειστικά στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, λειτουργούν πιλοτικά σε κομβικά σημεία, μεταξύ των οποίων περιοχές του Δήμου Αθηναίων, της Αγίας Παρασκευής, της ΡαφήναςΠικερμίου, της Καλλιθέας, της ΒάρηςΒούλαςΒουλιαγμένης, του Αλίμου, του ΕλληνικούΑργυρούπολης και της ΦιλοθέηςΨυχικού.

    Σύμφωνα με την κυβέρνηση, η εφαρμογή του μέτρου σηματοδοτεί τη μετάβαση από τις εξαγγελίες στην πράξη στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Όπως υπογραμμίζεται, στόχος της πρωτοβουλίας είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και η προστασία της ανθρώπινης ζωής, μέσα από την καταγραφή παραβάσεων που έχουν αποδεδειγμένα υψηλό βαθμό επικινδυνότητας, όπως η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, καθώς και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους.

    Οι κάμερες είναι τοποθετημένες σε εμφανή σημεία και λειτουργούν βάσει συγκεκριμένων κανόνων, με βασικό σκοπό την αποτροπή της παράβασης και όχι την τιμωρητική λογική. Η πιλοτική αυτή φάση συνδέεται άμεσα με την επόμενη φάση της μεταρρύθμισης, που αφορά τη δημιουργία του Ενιαίου Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων.

    Το νέο αυτό σύστημα θα συγκεντρώνει και θα επεξεργάζεται ψηφιακά τα δεδομένα των παραβάσεων, ενοποιώντας πληροφορίες από κάμερες και φορητές συσκευές ελέγχου. Η καταγραφή θα περιλαμβάνει φωτογραφικό και βιντεοληπτικό υλικό, καθώς και χρονικά μεταδεδομένα, με κρυπτογραφημένη διαβίβαση, ώστε να διασφαλίζεται η προστασία των προσωπικών δεδομένων.

    Οι οδηγοί θα ενημερώνονται για τις παραβάσεις τους μέσω της ψηφιακής θυρίδας στο gov.gr ή με ηλεκτρονικά μηνύματα, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ενστάσεις εξ ολοκλήρου ψηφιακά, περιορίζοντας τη γραφειοκρατία και τις καθυστερήσεις.

    Σε πλήρη ανάπτυξη, το δίκτυο καμερών αναμένεται να φτάσει συνολικά τις 2.500 συσκευές, εκ των οποίων οι 2.000 θα τοποθετηθούν σε σταθερά σημεία υψηλής επικινδυνότητας και οι 500 σε λεωφορεία των δημόσιων συγκοινωνιών, με στόχο την επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων. Παράλληλα, η Περιφέρεια Αττικής θα προχωρήσει στην εγκατάσταση επιπλέον 388 καμερών, οι οποίες θα ενσωματωθούν στο ενιαίο σύστημα, μαζί με τις ήδη υπάρχουσες στην Αττική Οδό.

    O Κίμων Λογοθέτης στο «L&O»: Σε ποιους δρόμους βρίσκονται οι πιλοτικές κάμερες και γιατί δεν μπορούν (ακόμα) να βεβαιώσουν πρόστιμα

    Η αξιοποίηση τεχνολογίας αναγνώρισης πινακίδων μέσω τεχνητής νοημοσύνης θα επιτρέπει την ταχύτερη κατηγοριοποίηση των παραβάσεων και την άμεση ταυτοποίηση των οχημάτων. Στο ίδιο πλαίσιο, προβλέπεται και η ψηφιακή αφαίρεση της άδειας οδήγησης σε περιπτώσεις σοβαρών παραβάσεων, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας στο οδικό δίκτυο.

    Η εφαρμογή του νέου πλαισίου αναμένεται να βελτιώσει ουσιαστικά τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα στη διαχείριση των προστίμων, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την κατάστασή τους. Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα μειωθεί σημαντικά το διοικητικό βάρος για τις αστυνομικές αρχές, επιτρέποντάς τους να επικεντρωθούν περισσότερο στην πρόληψη και την ουσιαστική αστυνόμευση.

    Τέλος, το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα θα παρέχει ανοικτά, πλήρως ανωνυμοποιημένα δεδομένα σε φορείς, ερευνητές και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, συμβάλλοντας στον καλύτερο σχεδιασμό πολιτικών οδικής ασφάλειας και στη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας υπεύθυνης οδήγησης.



    0 Σχόλια
    Oldest
    Newest
    Inline Feedbacks
    Δείτε όλα τα σχόλια

    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ