20.2 C
Athens
13.9 C
Thessaloniki
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024
More

    Εκτός επιχειρησιακού σχεδίου της Πυροσβεστικής το Μάτι – Ακινητοποιημένα δεκάδες οχήματα

    Το επιχειρησιακό σχέδιο της Πυροσβεστικής για το 2019, έκτασης 223 σελίδων δεν περιλαμβάνει το Μάτι Αττικής ως περιοχή όπου πρέπει να υπάρχει προσοχή, το φετινό καλοκαίρι, από τις δυνάμεις δασοπυρόσβεσης.
    Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την εφημερίδα τα «Νέα» δεν μνημονεύεται κανένα σχέδιο διάσωσης πολιτών σε οποιαδήποτε περιοχή της Αττικής, ενώ δεν υπάρχει και μνεία για τον νέο αριθμό «112» έκτακτης ανάγκης. Στην έκθεση αυτή αποκαλύπτεται ότι δεκάδες οχήματα της Πυροσβεστικής είναι ακινητοποιημένα λόγω βλαβών, ενώ περιπολικά της δεν μπορούν να κινηθούν λόγω έλλειψης προσωπικού. Επιπλέον διαπιστώνεται ότι δεν έχει συγκροτηθεί το Μηχανοκίνητο Ειδικό Τμήμα Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων, που είχε θεωρηθεί η νέα καινοτομία της κυβέρνησης, για να αποφεύγονται οι καταστροφικές πολύνεκρες πυρκαγιές. Κι αυτό γιατί δεν έχει εκδοθεί η διαταγή του αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος.
    Το «Σχέδιο Αντιμετώπισης Δασικών Πυρκαγιών» συντάσσεται κάθε χρόνο από την Πυροσβεστική κι αποτελεί τη βάση και την «πυξίδα» των ενεργειών όλων των δυνάμεων δασοπυρόσβεσης. Με μια υποτίθεται αναλυτική καταγραφή όλων των ενδεχόμενων κινδύνων, την κατανομή των δυνάμεων κ.λπ.
    Στις σελίδες 88 και 89 του σχεδίου της Πυροσβεστικής υπάρχει ένα ειδικό κεφάλαιο που αφορά τη «Δόμηση στη Ζώνη Μείξης Δάσους Οικισμού». Εκεί λοιπόν καταγράφονται περίπου 75 περιοχές της Αττικής από την Ιπποκράτειο Πολιτεία, τη Βαρυμπόμπη και τους Θρακομακεδόνες μέχρι το Πόρτο Ράφτη, την Ανθούσα, το Ντράφι, το Καπανδρίτι, τον Κάλαμο, τον Αγιο Στέφανο, τη Χασιά, τη Ροδόπολη αλλά και την Καμάριζα, το Λαγονήσι, το Πόρτο Γερμενό, το Αλεποχώρι, τη Ψάθα, όπου υπάρχει κίνδυνος και για τους πολίτες.
    Εντύπωση προκαλούν τα μνημονευόμενα ότι οχήματα και μοτοσικλέτες της Πυροσβεστικής για περιπτώσεις μεγάλης επικινδυνότητας δεν θα μπορούν να κινηθούν. Κι αυτό γιατί, όπως σημειώνεται, «η κίνησή τους θα γίνει μόνο κατόπιν πρόσληψης ικανού αριθμού πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης που θα προστεθεί στο σημερινό υπάρχον στελεχιακό δυναμικό». Ακόμη σε άλλο σημείο καταγράφεται ότι περιπολικά οχήματα «δύνανται να επανδρωθούν και να εκπέμπουν μόνον κατόπιν εφαρμογής μερικής ή γενικής επιφυλακής, δεδομένου ότι η ανά βάρδια υπηρετούσα δύναμη του κλιμακίου δεν επαρκεί».
    Επιπλέον, όπως σημειώνει ο πρώην υπαρχηγός της Πυροσβεστικής κι ειδικός αναλυτής των καταστροφικών συνεπειών των πυρκαγιών Ανδριανός Γκουρμπάτσης, «από τον φετινό σχεδιασμό απουσιάζει όχι μόνον ειδικό σχέδιο επέμβασης για τη διάσωση ατόμων που κινδυνεύουν από πυρκαγιές, αλλά και διακλαδικό ειδικό σχέδιο επέμβασης μεταξύ συναρμοδίων υπηρεσιών των Σωμάτων Ασφαλείας για τη διάσωση κατοίκων, παραθεριστών και άλλων ατόμων που κινδυνεύουν από πυρκαγιές».



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ