15.9 C
Athens
12.6 C
Thessaloniki
Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025
More

    Ένοπλες Δυνάμεις: Αναβαθμίζονται οι υπαξιωματικοί – Αυξήσεις σε μισθούς και ενίσχυση του ρόλου τους

    Στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Άμυνας με τίτλο «Χάρτης μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη νέα εποχή» σχεδιάζεται μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων για την αναβάθμιση του ρόλου των υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, ενισχύεται ο ρόλος των υπαξιωματικών στις Ένοπλες Δυνάμεις, ενώ παράλληλα θα λάβουν καλύτερους μισθούς, αλλά και σαφή καθήκοντα.

    Στο σχέδιο νόμου του υπουργείου, το σύνθετο έργο που θα κληθούν να αναλάβουν οι υπαξιωματικοί τα επόμενα χρόνια θα αναγνωρίζεται έμπρακτα.

    Ένοπλες Δυνάμεις: Οι υπαξιωματικοί αποκτούν διακριτή θέση

    Οι υπαξιωματικοί αποκτούν πλέον ξεχωριστή θέση, διευρυμένες αρμοδιότητες και ένα σαφώς καθορισμένο καθηκοντολόγιο, το οποίο ευθυγραμμίζεται πλήρως με το νέο βαθμολόγιο των Ενόπλων Δυνάμεων.

    Προβλέπεται ουσιαστική αναβάθμιση της οικονομικής τους κατάστασης, μέσω της χορήγησης σημαντικών αυξήσεων στους μισθούς τους.

    Το νέο ειδικό μισθολόγιο των Ενόπλων Δυνάμεων προκύπτει σε μεγάλο βαθμό από εξοικονόμηση πόρων που επιτυγχάνεται με την εφαρμογή της «Ατζέντας 2030» για τη μεταρρύθμιση στις Ένοπλες Δυνάμεις.

    Παράλληλα, όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, ενισχύονται τόσο η εκπαίδευση όσο και οι τίτλοι σπουδών που αποκτούν οι υπαξιωματικοί καθ’ όλη τη διάρκεια της στρατιωτικής τους υπηρεσίας.

    Για πρώτη φορά, η βαθμολογική τους εξέλιξη αποσυνδέεται από το μισθολόγιο, ενώ ταυτόχρονα επιχειρείται η σταδιακή αποκατάσταση της υφιστάμενης ανισορροπίας στην ιεραρχική πυραμίδα και στη σύνθεση του σημερινού στρατεύματος, με τη σημερινή αναλογία αξιωματικών προς υπαξιωματικούς να βρίσκεται στο 1 προς 0,8.

    Με άλλα λόγια, για κάθε αξιωματικό αντιστοιχεί σχεδόν ένας υπαξιωματικός, κάτι που επηρεάζει αρνητικά τη λειτουργία των στρατιωτικών μονάδων και τη συνολική επιχειρησιακή τους ικανότητα.

    Χαρακτηριστικό στοιχείο, όπως διευκρινίζουν οι ίδιες πηγές, είναι ότι σήμερα υπηρετούν εξαπλάσιοι ταγματάρχες σε σχέση με τους επιλοχίες και πενταπλάσιοι σε σχέση με τους λοχίες, ενώ οι συνταγματάρχες είναι περισσότεροι από τους λοχίες σε υπερδιπλάσιο βαθμό.

    Η υπάρχουσα δομή, τονίζουν πηγές του υπουργείου, δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός σύγχρονου στρατεύματος. Επισημαίνουν μάλιστα ότι δεν είναι δυνατόν οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις να διαθέτουν περισσότερους στρατηγούς απ’ όσους έχει ο στρατός των ΗΠΑ, ενώ επιχειρησιακά δεν είναι αποδεκτό οι υπαξιωματικοί να υπολείπονται αριθμητικά των αξιωματικών.

    Στο ίδιο πλαίσιο, αναφέρουν ακόμη ότι δεν είναι δυνατόν το 65% των αξιωματικών που υπηρετούν σήμερα στο στράτευμα να προέρχεται από το σώμα των υπαξιωματικών και των ΕΠΟΠ/ΕΜΘ.

    Ένοπλες Δυνάμεις: Αλλάζει το μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας

    Η «Ατζέντα 2030» προωθεί την αναγκαία συγχώνευση στρατοπέδων και μονάδων με τέτοιο τρόπο, ώστε να διασφαλίζεται η ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος και η καλύτερη επάνδρωση τους.

    Αντίστοιχες παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν και στη σημερινή ιεραρχική δομή του στρατιωτικού προσωπικού, σύμφωνα πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

    Η λογική του παρελθόντος, μέσω πολλαπλών ευεργετικών διατάξεων τις προηγούμενες δεκαετίες, συσσώρευσε πολλαπλάσιους ανώτερους αξιωματικούς από όσους προβλέπονται οργανικά, με αποτέλεσμα να επικρατήσει μια ανεστραμμένη ιεραρχική πυραμίδα που αποδυναμώνει τη λειτουργία των μονάδων και υπονομεύει την αποτελεσματικότητά τους.

    Αποκαθίσταται η λογική στην ιεραρχική δομή του Στρατεύματος

    Η πρακτική του παρελθόντος, «χορηγούμε βαθμούς στους υπαξιωματικούς αντί να βελτιώσουμε τους μισθούς τους», έχει πλέον καταρρεύσει, όπως σημειώνουν οι πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

    Το νέο νομοθέτημα επιδιώκει να επαναφέρει τη λογική και να καθιερώσει ένα ανανεωμένο ιεραρχικό μοντέλο, με ξεκάθαρο διαχωρισμό ανάμεσα σε αξιωματικούς και υπαξιωματικούς, σε αναλογία 1 προς 3.

    Παράλληλα θεσπίζει ανώτατο όριο οργανικών θέσεων για κάθε βαθμό, κλάδο και κατηγορία προέλευσης, καθώς και νέο σύστημα προαγωγών, όπου η ανέλιξη θα πραγματοποιείται αποκλειστικά για την κάλυψη των προβλεπόμενων κενών θέσεων και όχι οριζόντια.

    Επιπλέον, προωθείται ένα νέο μοντέλο αξιολόγησης. Το νέο πλαίσιο σταδιοδρομίας αντικαθιστά το παλιό, παρωχημένο και μη τυποποιημένο σύστημα — στο οποίο σχεδόν όλα τα στελέχη λάμβαναν τη μέγιστη βαθμολογία — και εισάγει μία νέα βαθμολογική κλίμακα με αξιολόγηση βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.

    Ο ρόλος των υπαξιωματικών γίνεται ισχυρότερος

    Με βάση το νέο νομοσχέδιο ο ρόλος των υπαξιωματικών αναβαθμίζεται.

    Συγκεκριμένα:

    • Προβλέπεται η ανωτατοποίηση των Σχολών Υπαξιωματικών, με την υπαγωγή τους στην ανώτατη βαθμίδα εκπαίδευσης και τις συνακόλουθες δυνατότητες που αυτή προσφέρει.
    • Καθιερώνεται η συμμετοχή τους στα Συμβούλια Κρίσεων, με ρόλο εισηγητή για την αξιολόγηση-κρίση στελεχών και λήψη αποφάσεων για θέματα επιχειρησιακής βελτίωσης και εκπαίδευσης της κατηγορίας τους.
    • Θεσπίζεται για πρώτη φορά το νέο επίδομα διοικήσεως και προβλέπεται η αύξηση του αντίστοιχου επιδόματος ευθύνης υπαξιωματικών, που αναγνωρίζει τη διοικητική και επιχειρησιακή τους συνεισφορά. Ακόμη, λαμβάνεται μέριμνα για μεταβατική υλοποίηση της χορήγησης του επιδόματος ευθύνης σε όλα τα στελέχη προέλευσης ΑΣΣΥ.
    • Στο νέο νομοσχέδιο προβλέπεται επίσης η εκπροσώπηση των υπαξιωματικών σε όλες τις βαθμίδες ιεραρχίας – καθηκόντων: δίπλα σε κάθε ανώτατο αξιωματικό θα υπάρχει ανθυπασπιστής συνεργάτης, ακόμα και δίπλα στον αρχηγό ΓΕΕΘΑ.

    Οι αλλαγές που προωθούνται δεν θα γίνουν αιφνιδιαστικά, καθώς προβλέπεται μεταβατική περίοδος ως το 2045.

    Μάλιστα υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, προβλέπεται:

    • Η δυνατότητα μετάταξης υπαξιωματικών αποφοίτων ΑΣΣΥ που διαθέτουν πτυχίο ΑΕΙ σε αξιωματικούς μετά το 14ο έτος υπηρεσίας (σε προκηρυσσόμενες από τα Γενικά Επιτελεία θέσεις)
    • Η δυνατότητα εισαγωγής στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (π.χ. Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων) με κατατακτήριες εξετάσεις στο 2ο έτος φοίτησης (έως 12%, αναπροσαρμοζόμενο κατ’ έτος)
    • Με την ανωτατοποίησή τους οι Σχολές Υπαξιωματικών θα υπάγονται στην ανώτατη βαθμίδα εκπαίδευσης (ΑΕΙ-κατηγορία 6) και τις συνακόλουθες δυνατότητες που αυτή προσφέρει (πιστοποίηση ακαδημαϊκών προγραμμάτων, δυνατότητα απόκτησης μεταπτυχιακού τίτλου και δικαίωμα φοίτησης σε Ανώτατες Σχολές Αξιωματικών μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων).

    Αυξάνονται οι μισθοί

    Το νέο μισθολόγιο αποτυπώνει τη βούληση αναγνώρισης της ιδιαίτερης προσφοράς. Διαχωρίζει τον βαθμό από τη μισθολογική εξέλιξη και προβλέπει πραγματικές αυξήσεις που κυμαίνονται από 13% έως 53%.

    Πιο αναλυτικά, οι αυξήσεις αποδοχών των αποφοίτων των Σχολών Υπαξιωματικών θα είναι σημαντικές, σταθερές σε όλη τη σταδιοδρομία τους και με θετική επίδραση στη μελλοντική σύνταξή τους.

    Για παράδειγμα, αναφέρουν πηγές του υπουργείου, ένας ανθυπασπιστής με 16 έτη υπηρεσίας (προέλευσης ΣΜΥ 2009) θα έχει ετήσια αύξηση εισοδήματος περίπου 3.200 ευρώ, ενώ αν μεταταχθεί στην κατηγορία «Α» μέχρι το τέλος της σταδιοδρομίας του (ως ταγματάρχης το 2044) το συνολικό όφελος θα υπερβαίνει τα 80.000 ευρώ.

    Το νέο ειδικό μισθολόγιο των Ενόπλων Δυνάμεων, το οποίο σε σημαντικό μέρος προκύπτει από εξοικονόμηση πόρων μέσω της εφαρμογής της «Ατζέντας 2030», κατανέμει δικαιότερα τους πόρους ανά κατηγορία και, κυρίως, συνδέει την αμοιβή με την ευθύνη και την απόδοση, καθιερώνοντας το επίδομα διοίκησης (150-400 ευρώ) και αυξάνοντας το επίδομα θέσης ευθύνης.

    Οι αυξήσεις αφορούν το σύνολο των στελεχών και κυμαίνονται από 13% έως 24%, ενώ στις περιπτώσεις προσθήκης επιδομάτων παραμεθορίου, διοίκησης, ευθύνης οι καθαρές αποδοχές αυξάνονται ακόμη περισσότερο, έως και 53%.

    Επιπλέον, οι υπαξιωματικοί θα επωφεληθούν και από την υλοποίηση του Στεγαστικού Προγράμματος που υλοποιεί το υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας, μέσω του οποίου υπηρετείται ο στόχος για παροχή δωρεάν στέγης στα στελέχη που η πατρίδα μεταθέτει σε τόπο μη επιλογής τους, «όχι ως προνόμιο, αλλά ως υποχρέωση».

    Αντίστοιχα ευεργετική για τους υπαξιωματικούς, επισημαίνουν πηγές του υπουργείου, είναι η πρόβλεψη για τη συνυπηρέτηση συζύγων στρατιωτικών, που ευνοεί τον οικογενειακό προγραμματισμό τους.

    Όλα τα παραπάνω μέτρα συγκροτούν μια ολιστική προσέγγιση που θέτει στο επίκεντρο την αναβάθμιση του ρόλου των υπαξιωματικών στις Ένοπλες Δυνάμεις του 2030, καταλήγουν οι ίδιες πηγές.



    5 ΣΧΟΛΙΑ

    5 Σχόλια
    Oldest
    Newest
    Inline Feedbacks
    Δείτε όλα τα σχόλια
    tsalikidis.v
    4 days ago

    29 Νοεμβρίου 2025, 10:59 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΥΑΜόνιμος ΣύνδεσμοςΤο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, σε προσωπικό επίπεδο, μου δημιουργεί την αίσθηση ότι δεν εδράζεται σε μια ψύχραιμη, ορθολογική προσέγγιση του ρόλου και της αξίας των Σχολών Υπαξιωματικών, αλλά αντίθετα εκφράζει μια διαχρονική δυσπιστία απέναντι στο Σώμα των υπαξιωματικών. Δεν θα επεκταθώ στα αμιγώς νομικά και τεχνικά σημεία – αυτά μπορούν και θα αναλυθούν από νομικούς, συμβούλους και θεσμικούς φορείς, όπως ήδη γίνεται στη διαβούλευση ή, ενδεχομένως, σε αίθουσες δικαστηρίων στο μέλλον.Ωστόσο, η ουσία του παρόντος νομοσχεδίου συνιστά, κατά τη γνώμη μου, σοβαρό πλήγμα για τις Σχολές Υπαξιωματικών (NCO Academies) και τον θεσμό του Υπαξιωματικού στις Ένοπλες Δυνάμεις. Αντί να τις αναβαθμίζει, τις υπονομεύει ως θεσμούς παραγωγής στελεχών υψηλής αξίας και εμπειρίας.Παράλληλα, το νομοσχέδιο επιχειρεί να μιμηθεί, αποσπασματικά και χωρίς συνολική προσαρμογή, ξένα πρότυπα (όπως το αμερικανικό ή το φινλανδικό μοντέλο), υιοθετώντας τη δομή βαθμών, χωρίς όμως να υιοθετεί ούτε αντίστοιχες απολαβές, ούτε παρεμφερή προνόμια, ούτε το ευρύτερο υποστηρικτικό περιβάλλον. Είναι γνωστό ότι, ενδεικτικά, υπαξιωματικός στις ΗΠΑ με 25 έτη υπηρεσίας λαμβάνει μηνιαίως αποδοχές πολλαπλάσιες των αντίστοιχων ελληνικών· επιπλέον επωφελείται από εκτεταμένο δίκτυο αφορολόγητων παροχών, επιδομάτων, διευκολύνσεων και προσβάσεων, που στην πράξη προσθέτουν έναν επιπλέον «μισθό» κάθε μήνα.Σε πολλές δυτικές Ένοπλες Δυνάμεις:προβλέπονται συνεχείς, θεσμοθετημένες δυνατότητες εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης, σε ευρεία κλίμακα και όχι αποσπασματικά («ένας αξιωματικός ανά έτος»),χορηγείται επίδομα στολής και πλήρης κάλυψη του απαραίτητου υλικού, ενώ στην Ελλάδα συχνά τα στελέχη αγοράζουν από ιδίους πόρους ακόμη και βασικά είδη (σήματα βαθμού, μέρος εξοπλισμού κ.λπ.),υπάρχει ξεκάθαρο περιγραφικό καθηκόντων (job description) και σαφής διαχωρισμός αρμοδιοτήτων, ώστε το στέλεχος να γνωρίζει τι ακριβώς αναμένει η Υπηρεσία από αυτό.Αντιθέτως, στην ελληνική πραγματικότητα, είναι κοινό μυστικό ότι:αναζητούνται καθημερινά «εκτός προϋπολογισμού» λύσεις για στοιχειώδη μέσα (έπιπλα, γραφεία, καρέκλες, υπολογιστές, εκτυπωτές, χαρτικά, καθαριστικά, εργαλεία κ.ά.),πολλά στελέχη καλούνται να καλύπτουν από την τσέπη τους ανάγκες της Μονάδας, από τις πιο απλές μέχρι ιδιαίτερα σύνθετες,δεν υφίσταται ουσιαστικό οργανόγραμμα στην πράξη: τα ίδια στελέχη συχνά φέρουν 4–5 κύρια καθήκοντα και επιπλέον αναλαμβάνουν πληθώρα άλλων, ανάλογα με τις ελλείψεις και τις απουσίες, χωρίς αντίστοιχη αναγνώριση ή αποζημίωση.Παράλληλα, σε αρκετούς Στρατούς της Δύσης, ο υπαξιωματικός θεωρείται μάχιμος μέχρι ένα συγκεκριμένο χρονικό ορόσημο (π.χ. 20–25 έτη), μετά το οποίο αναδιοχετεύεται σε θέσεις εκπαίδευσης, διοίκησης και υποστήριξης, αξιοποιώντας την εμπειρία του και χτίζοντας ένα βιογραφικό που του επιτρέπει ομαλή μετάβαση στη ζωή μετά την αποστρατεία. Η δυνατότητα μετάβασης από το Σώμα Υπαξιωματικών στο Σώμα Αξιωματικών μέσω απόκτησης πανεπιστημιακού πτυχίου είναι θεσμοθετημένη, σαφής και πραγματική – όχι θεωρητική ή «ισοτιμία στα χαρτιά» χωρίς αντίκρισμα.Η Ελλάδα έχει διαφορετική ιστορική διαδρομή, διαφορετική γεωπολιτική πραγματικότητα, γείτονες, κουλτούρα, νοοτροπία, δομές κράτους και κοινωνίας. Η μηχανιστική μεταφορά ξένων μοντέλων, χωρίς «μετάφραση» στις ελληνικές ιδιαιτερότητες, συνιστά συνταγή αποτυχίας. Όταν, επιπλέον, οι διαφορές μεταξύ των τριών Κλάδων ως προς τη νοοτροπία, τη μεταχείριση και την υπηρεσιακή πρακτική είναι ήδη έντονες, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος το προτεινόμενο σύστημα να εντείνει τις ανισότητες και τις τριβές.Ήδη διαπιστώνεται ότι οι νέοι γυρνούν την πλάτη τους στις Ένοπλες Δυνάμεις:οι σχολές δυσκολεύονται να προσελκύσουν επαρκή αριθμό υποψηφίων,προσλήψεις ΕΠΟΠ δεν έχουν προχωρήσει όπως είχε σχεδιαστεί,πληθώρα στελεχών παραιτείται, όπως διαπιστώνεται εύκολα αν μιλήσει κανείς με συναδέλφους που χειρίζονται υποθέσεις αποστρατειών.Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το παρόν νομοσχέδιο μοιάζει να έχει μια «σιωπηρή στόχευση»: να διατηρήσει μεγάλο αριθμό στελεχών καθηλωμένο στους χαμηλότερους βαθμούς, ώστε να καλυφθούν οργανικά κενά, αντί να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα παραμονής και εξέλιξης. Αυτό, μακροπρόθεσμα, δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα αλλά το επιδεινώνει.Τίθενται σοβαρά ερωτήματα για το ποια κίνητρα θα έχουν στο εξής:οι πρωτοετείς και δευτεροετείς των ΑΣΣΥ,οι υποψήφιοι που εξετάζουν το ενδεχόμενο να εισαχθούν σε αυτές τις σχολές,οι νεαροί αξιωματικοί προελεύσεως ΑΣΕΙ, που επίσης παρατηρούν παραιτήσεις και απογοήτευση γύρω τους.Το νομοσχέδιο δεν φαίνεται να δίνει απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα· αντίθετα, ενδέχεται να λειτουργήσει ως επιταχυντής αποχωρήσεων.Σε επίπεδο καθημερινής υπηρεσίας, το πρόβλημα της απουσίας σαφούς οργανογράμματος και περιγραφής καθηκόντων είναι ήδη οξύ. Όλοι «κάνουν τα πάντα», συχνά απλήρωτα, χωρίς να υπάρχει διακριτό πλαίσιο ευθύνης και ανταμοιβής. Μέσα σε αυτό το θολό περιβάλλον, οι προτεινόμενες αυξήσεις μισθών δεν φαίνεται να λειτουργούν ως εργαλείο δίκαιου εξορθολογισμού, αλλά ως πηγή νέων ανισοτήτων. Όταν, για παράδειγμα, Ανθυπολοχαγός με 3 έτη υπηρεσίας λαμβάνει αύξηση περίπου 380 ευρώ, ενώ Λοχαγός με σχεδόν 30 έτη υπηρεσίας λαμβάνει περί τα 140 ευρώ, δύσκολα μπορεί να υποστηρίξει κανείς ότι επιτυγχάνεται ισορροπία και δικαιοσύνη.Οφείλω να αναγνωρίσω ότι υπήρχαν και παθογένειες στο παρελθόν, όπως το γεγονός ότι στελέχη προέλευσης ΑΣΣΥ, χωρίς Σχολή Διοίκησης και Επιτελών (ΣΔΙΕΠ) ή ΑΔΙΣΠΟ, κατέληγαν μέχρι βαθμό Συνταγματάρχη, γεγονός που ήταν εύλογα άδικο για συναδέλφους προερχόμενους από ΑΣΕΙ. Ένα σύγχρονο πλαίσιο οφείλει πράγματι να θεραπεύει πραγματικές ανισότητες, όχι όμως να τις αντικαθιστά με νέες, ακόμη πιο έντονες.Ένα σοβαρότατο ζήτημα είναι και η απειλή διάρρηξης της συνοχής και του ηθικού. Το Στράτευμα στηρίζεται στο πνεύμα Μονάδας, στη μεταξύ μας εμπιστοσύνη, στην αντίληψη ότι –παρά τις διαφορές προέλευσης– υπηρετούμε τον ίδιο σκοπό, με ελάχιστο αίσθημα δικαιοσύνης. Αν επικρατήσει η εντύπωση ότι οι ρυθμίσεις αυτές δημιουργούν «στελέχη πολλών ταχυτήτων» και εργαζόμαστε σε ένα σύστημα που μας αντιμετωπίζει άνισα και απαξιωτικά, τότε είναι αναμενόμενο να αυξηθούν η ψυχολογική κόπωση, η απογοήτευση και η αποξένωση.Επιπλέον, υπάρχουν και πολύ συγκεκριμένα πρακτικά θέματα, όπως η μισθολογική εξέλιξη στα κλιμάκια Υ9–Υ11. Ενδεικτικά:Λοχαγοί (και αντίστοιχοι) με 27–29 έτη υπηρεσίας εντάσσονται στο κλιμάκιο Υ9 και, σύμφωνα με το άρθρο 77, παραμένουν εκεί έως 31/12/2026.Από 1/1/2027 μεταφέρονται στο Υ11, χωρίς να διέλθουν από το Υ10.Αν αυτό ισχύσει όπως αποτυπώνεται, συνεπάγεται ότι:δεν θα λάβουν το κλιμάκιο Υ10, το οποίο συνδέεται με επίδομα ευθύνης 100 ευρώ (μεικτά) μηνιαίως, δηλαδή περίπου 1.200 ευρώ μεικτά ετησίως,δεν θα λάβουν την ενδιάμεση αύξηση που αντιστοιχεί στη μετάβαση από τον συντελεστή 1,13 (Υ9) στον 1,14 (Υ10), με αποτέλεσμα πρόσθετη απώλεια εισοδήματος.Συνολικά, η απώλεια υπερβαίνει τα 1.400 ευρώ ετησίως, εφόσον δεν έχει παρερμηνευθεί η διάταξη. Αν ισχύει αυτό, πρόκειται για στοχευμένη υποτίμηση μιας ολόκληρης κατηγορίας στελεχών στη δύση της σταδιοδρομίας τους.Παράλληλα, πρέπει να υπομνησθεί ότι:κατά την περίοδο των μνημονίων, οι στρατιωτικοί αντιμετωπίστηκαν άλλοτε ως δημόσιοι υπάλληλοι, άλλοτε ως ένστολοι, άλλοτε ως Σώματα Ασφαλείας, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθούν δυσανάλογα,υπήρξαν διπλές εισφορές αλληλεγγύης, μεγάλη απώλεια αγοραστικής δύναμης, μειώσεις σε συντάξεις, εφάπαξ και ταμεία, συχνά «εν μια νυκτί».Σήμερα, την ίδια στιγμή που γίνεται λόγος για οικονομική ανάκαμψη, χαμηλότερη ανεργία και ανάπτυξη, θα ανέμενε κανείς ότι ο στρατιωτικός δεν θα κληθεί να επιδείξει «περαιτέρω αλληλεγγύη», αλλά να αποκατασταθεί σταδιακά μέρος αυτών των απωλειών.Υπό αυτές τις συνθήκες, είναι προφανές ότι το παρόν νομοσχέδιο ωθεί πολλούς συναδέλφους στην έξοδο. Το μήνυμα που λαμβάνουμε είναι ότι είμαστε, στην πράξη, ανεπιθύμητοι. Αν αυτή είναι η πρόθεση του νομοθέτη, θα πρέπει να υπάρξει τουλάχιστον έντιμη διέξοδος:Να δοθεί η δυνατότητα σε στελέχη με πανεπιστημιακά πτυχία και αυξημένα προσόντα να εξαγοράσουν επιπλέον χρόνια με λογικό κόστος και να αποχωρήσουν αξιοπρεπώς,να αναγνωριστεί ότι οι πραγματικές εργατοώρες (υπερωρίες, υπηρεσίες, νυχτερινά, συμμετοχή σε φυσικές καταστροφές και κρίσεις) υπερκαλύπτουν τα τυπικά 35 έτη μιας καριέρας,να γίνει σαφές ότι «μας χρωστά το σύστημα», με βάση την προσφορά μας, και όχι το αντίστροφο.Παράλληλα, για όσους ήδη υπηρετούν, θα έπρεπε να προβλεφθεί ένα ήπιο, δίκαιο μεταβατικό σχήμα:ενδεικτικά, η δυνατότητα να ολοκληρώσουν την καριέρα τους μέχρι έναν συγκεκριμένο βαθμό (π.χ. Λοχαγού και εν συνεχεία Ταγματάρχη), με βάση το πλαίσιο υπό το οποίο κατατάχθηκαν,και οι νέες ρυθμίσεις να ισχύσουν, με σαφήνεια, μόνο για όσους εισέρχονται στο σύστημα από εδώ και στο εξής, ώστε να γνωρίζουν τι ακριβώς αποδέχονται.Αν συνεχίσουμε να αλλάζουμε μονοκονδυλιά τους κανόνες του παιχνιδιού για στελέχη που έχουν επενδύσει τη ζωή τους σε μια συγκεκριμένη επαγγελματική διαδρομή, θα οδηγήσουμε τις Σχολές Υπαξιωματικών σε μαρασμό: παραλάβαμε τάξεις με 150 σπουδαστές· με πόσους θα τις παραδώσουμε;Στο τέλος της ημέρας, οι Ένοπλες Δυνάμεις στηρίζονται στο φιλότιμο, την αυταπάρνηση, τη σιωπηλή προσφορά και το αίσθημα καθήκοντος των στελεχών τους. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο, αντί να ενισχύει αυτά τα στοιχεία, τα αποδυναμώνει.Οφείλουμε όλοι –πολιτική και στρατιωτική ηγεσία, θεσμικοί φορείς και στελέχη– να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων, ώστε οποιαδήποτε μεταρρύθμιση να υπηρετεί την επιχειρησιακή ετοιμότητα, την αξιοκρατία και, πάνω απ’ όλα, την αξιοπρέπεια όσων υπηρετούν. Αν αυτό το νομοσχέδιο παραμείνει ως έχει, φοβούμαι ότι θα επιτύχει το ακριβώς αντίθετο.

    Panagiotis Floudas
    4 days ago

    Εαν θέλετε να κάνετε σοβαρή ειδησιογραφια μην αναπαράγετε copy paste την προπαγάνδα του υπουργείου… Στείλτε έναν δημοσιογράφο να καλύψει την συγκέντρωση στα ΠΡΟΠΎΛΑΙΑ σήμερα .. Υποτίθεται ότι είστε σοβαρό site ενημερωσης..

    Τακης
    4 days ago

    Αντί να πάτε να καλύψετε την συγκέντρωση μας λέτε τις οδηγίες του χασοδικη!!!!δεν θα σας περάσει!!!!

    Sarantos
    4 days ago

    Δυστυχώς, ή δεν ξέρετε τι γίνεται ή ακολουθείτε συγκεκριμένη “ατζέντα”, πατρονάροντας τον κ.Δένδια. Διαπράττονται “εγκλήματα” με το πολυνομοσχέδιο του υπουργού….

    Μαρία
    1 day ago

    Ντροπή, το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί πλήρη ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ των Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων…

    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ