16.3 C
Athens
12.8 C
Thessaloniki
Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025
More

    Κυρανάκης: «Το σύστημα γεωεντοπισμού ενισχύει την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο»

    Ως μια επιπρόσθετη δικλείδα ασφαλείας χαρακτήρισε το νέο σύστημα γεωεντοπισμού για τα τρένα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απαντώντας στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ και του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του, Νίκου Παππά.

    Ο κ. Κυρανάκης επεσήμανε ότι το 2019, η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αφήσει σχεδόν πλήρως χωρίς τηλεδιοίκηση τη βασική σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με μόλις 1% κάλυψη, δηλαδή 5,6 χιλιόμετρα. Όπως είπε, μέχρι το 2023 το ποσοστό αυτό είχε φτάσει στο 31%, ενώ σήμερα έχει αγγίξει το 80%, παρά τις καταστροφές που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel. «Χωρίς τον Daniel, θα είχαμε φτάσει στο 100%», δήλωσε χαρακτηριστικά.

    Αναφερόμενος στο υπό ψήφιση σύστημα γεωεντοπισμού, ο υπουργός υπερασπίστηκε τη χρησιμότητά του, τονίζοντας πως θα παρέχει συνεχές και ακριβές σήμα θέσης για κάθε συρμό, με ακρίβεια εκατοστών και ενημέρωση ανά δευτερόλεπτο. Μάλιστα, θα είναι ένα εργαλείο προσβάσιμο και από το κοινό – όχι μόνο από τους διαχειριστές του ΟΣΕ.

    «Θέλετε ή όχι ένα σύστημα που θα επιτρέπει στον καθένα να βλέπει πού βρίσκεται το κάθε τρένο σε πραγματικό χρόνο;» ρώτησε ο κ. Κυρανάκης απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ, προσθέτοντας ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία γεφυρώνει τα κενά που υπάρχουν ανάμεσα στους υπάρχοντες ραδιοφάρους, τα οποία μπορεί να φτάνουν έως και τα πέντε χιλιόμετρα.

    Παράλληλα, υποστήριξε πως όταν παρουσιαστεί βλάβη σε ένα σημείο της γραμμής, κοντά στα όρια ευθύνης ενός σταθμού τηλεδιοίκησης, το νέο σύστημα θα επιτρέπει τον εντοπισμό του προβλήματος, ακόμα και όταν δεν υπάρχει σαφής εικόνα για το αν η γραμμή είναι κατειλημμένη.

    «Το χλευάζετε, ενώ είναι ένα εργαλείο που θα λειτουργεί παντού – ακόμα και όπου δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση», υπογράμμισε, κατηγορώντας την αξιωματική αντιπολίτευση για μικροπολιτική στάση απέναντι στις μεταρρυθμίσεις.

    Παράλληλα, ο υπουργός επέκρινε την τακτική του ΣΥΡΙΖΑ να προσφεύγει στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA), σημειώνοντας ότι ο οργανισμός είχε δώσει πιστοποιητικό ασφάλειας μόλις έναν μήνα πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη. «Όταν βάλαμε δύο μηχανοδηγούς σε ένα υπερταχύ τρένο, ο ERA πάλι είπε όχι», συμπλήρωσε.

    Απαντώντας, ο κ. Παππάς υπεραμύνθηκε του έργου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζοντας ότι είχε επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις, όπως η κατάργηση της απαρχαιωμένης χάραξης στον Γοργοπόταμο. Ανέφερε επίσης ότι η τηλεδιοίκηση της Λάρισας λειτουργούσε και επέτρεπε στον σταθμάρχη να βλέπει μέχρι τους Νέους Πόρους, αλλά η βλάβη που σημειώθηκε το 2019 δεν αποκαταστάθηκε, λόγω αδράνειας της ΝΔ.

    Όσον αφορά το νέο σύστημα γεωεντοπισμού, ο κ. Παππάς ζήτησε να υπάρξει πιστοποίηση από τον ERA, ώστε να διασφαλιστεί η αξιοπιστία και η συμβατότητά του με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.



    0 Σχόλια
    Oldest
    Newest
    Inline Feedbacks
    Δείτε όλα τα σχόλια

    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ