Νέες, πιο καλοστημένες απάτες μέσω διαδικτύου στήνουν επιτήδειοι, που προσπαθούν να βάλουν στο «χέρι» και κατοίκους της Μαγνησίας, στους οποίους πλέον, όπως καταγγέλθηκε χθες στο Ράδιο Ένα, στέλνουν πολύ πιστά αντίγραφα από… τράπεζες , αλλά ακόμη και από… εφορία, «τάζοντας» επιστροφή χρημάτων από αιτήσεις που έχουν κάνει.
Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις, είναι τόσο καλογραμμένες οι επιστολές που λαμβάνουν πολίτες, που μικρές πλέον διαφορές, «μαρτυρούν» την απάτη που κρύβεται από πίσω, όπως τα στοιχεία που δημιουργούν το e mail.
Την ίδια ώρα, πληθαίνουν οι καταγγελίες για ηλεκτρονικές απάτες με θύματα Βολιώτες και όχι μόνο, στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, όπως ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, ο αντιπρόεδρος Αλέκος Κουτσελίνης, σύμφωνα με το magnesianews.
Οι αναφορές και καταγγελίες αφορούν την εξαπάτηση ανυποψίαστων με παραπομπή σε λινκ που παραπέμπουν σε εικονικές ιστοσελίδες τραπεζών ή φορέων του Δημοσίου, αλλά και σε επισυναπτόμενα αρχεία – παράνομη λογισμικό που αποκτούν πρόσβαση στους υπολογιστές και τα δεδομένα του υπολογιστή μας με «επίθεση» στους τραπεζικούς μας λογαριασμούς.
Επίσης υπάρχουν περιπτώσεις εξαπάτησης συμπολιτών μέσω διεθνών Λόττο, βραβείων, λαχείων ή κληρονομιών και ζητούν προκαταβολές και να πάρει δήθεν κάποιος χρήματα.
Ακόμη, υπάρχουν περιστατικά απάτης, με επαγγελματίες από άγνωστους που προσποιούνται πελάτες και καταθέτουν περισσότερα χρήματα για μια αγορά, ζητώντας την επιστροφή του «δήθεν» λάθους ποσού, που έκαναν.
Οι απατεώνες έχουν… εκσυγχρονιστεί!
Ο κ. Κουτσελίνης είπε ότι οι απατεώνες έχουν εκσυγχρονιστεί πάρα πολύ και ενώ πιο παλιά ήγαν εύκολο να διαπιστώσει εάν ένα μήνυμα είναι απάτη γιατί ήταν κακομεταφρασμένα και ο αποστολές είχε «περίεργη διεύθυνση», πλέον όλα έχουν αλλάξει, ενδεχομένως υπάρχουν Έλληνες συνεργάτες τους που μεταφράζουν πολύ καλά τα κείμενα, η διεύθυνση μπορεί να είναι αληθοφανής τράπεζα ή δημόσιος φορέας).
Ακόμη είπε, ότι οι απατεώνες χρησιμοποιούν πολύ αληθοφανή και πιστευτά επιχειρήματα και όλα αυτά γίνονται για να οδηγήσουν κάποιον σε δύο κινήσεις. Στην μια περίπτωση προτρέπουν έναν ανυποψίαστο να μεταφερθεί σε ένα λινκ οδηγώντας στον σε μια εικονική ιστοσελίδα και καθοδηγώντας τον να βάλει προσωπικά δεδομένα και κωδικούς web banking, που είναι σαν να παραδίδει το πορτοφόλι του στους απατεώνες.
Στη δεύτερη περίπτωση, μπορεί κάποιος να λάβει ένα επισυναπτόμενο αρχείο, που είναι κακόβουλο λογισμικό που εάν τρέξει κάποιος να κάνει απομακρυσμένο έλεγχο του υπολογιστή και να υποκλέψει όλα τα προσωπικά δεδομένα του χρήστη.
Ο αντιπρόεδρος της ΕΝ.ΚΑ. τόνισε την προσοχή κυρίως των «αναλφάβητων» ηλεκτρονικά, γιατί υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που πέφτουν στην παγίδα και ο τζίρος του ηλεκτρονικού εγκλήματος είναι τεράστιος.
Όπως είπε, πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί σε κάθε μήνυμα, ακόμη και αν προέρχεται από γνωστό άτομο, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις υποκλοπής των στοιχείων των επαφών μας, γενικά όταν υπάρχει λινκ ή κουμπί που πρέπει να πατήσουμε, ή ένα περίεργο επισυναπτόμενο αρχείο, χωρίς να γνωρίζουμε τον αποστολέα, δεν κάνουμε καμία ενέργεια, αλλά διαγράφουμε το μήνυμα ή το sms.
Ακόμη είπε ότι καμία τράπεζα, η Εφορία ή άλλος δημόσιος οργανισμός δεν ζητάει να μπούμε στην σελίδα τους και να κάνουμε κάποια ενέργεια.