20.1 C
Athens
12.7 C
Thessaloniki
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024
More

    Ναυάγια και εκατοντάδες νεκροί σε διεθνή νερά – Πόσα βγάζουν οι διακινητές από τα δρομολόγια θανάτου

    Το ναυάγιο στην Πύλο δεν είναι το πρώτο και δυστυχώς όπως φαίνεται δεν θα είναι και το τελευταίο όσο δεν κινητοποιείται η διεθνής κοινότητα να λάβει δραστικά μέτρα.

    Το άθλιο δουλεμπόριο ελπίδας που φέρνει πακτωλό χρημάτων στους λαθροδιακινητές και αφήνει εκατοντάδες νεκρούς στις θάλασσες είναι ένα ζήτημα μείζονος σημασίας. Μετανάστες που ξεσπιτώνονται για ένα καλύτερο μέλλον και φεύγουν με «βάρκα την ελπίδα» καταλήγουν να γίνονται θύματα μεγάλων τραγωδιών.

    Οι αδίστακτοι διακινητές προκειμένου να βγάλουν χρήματα στοιβάζουν εκατοντάδες ζωές σε σαπιοκάραβα, που είναι αμφίβολο αν θα καταφέρουν να φτάσουν κάπου. Έτσι και στην Πύλο, το καράβι φορτωμένο με περίπου 700 ανθρώπους είχε ως προορισμό την Ιταλία, αλλά δεν έφτασε ποτέ.


    Όπως φαίνεται σε βίντεο, το καράβι ανατρέπεται και οι μετανάστες κατά δεκάδες πέφτουν στο νερό.

    Αντίστοιχες εικόνες έχουν προκύψει και από άλλα αντίστοιχα ναυάγια.


    «Θέλω να βγάλω λεφτά»

    Σε άλλο ναυάγιο, ο Guardian στην Ταϊλάνδη έφερε στο φως εικόνες από ένα αλιευτικό σκάφος και τα αμπάρια του, σημειώνοντας στο ρεπορτάζ του:

    «Τώρα είναι δύσκολο να βρούμε ψάρια στον κόλπο της Ταϊλάνδης, οπότε όταν μία τέτοια δουλειά παρουσιάζεται, μου δίνει λεφτά, Φυλάμε τα ψάρια σε ξεχωριστά τμήματα, αλλά σπάνε τους τοίχους ανάμεσα στα τμήματα, έτσι γίνεται ένας μεγάλος ενιαίος χώρος, έχει έναν ανεμιστήρα σε κάθε άκρη».

    «Όσο περισσότερους ανθρώπους βάλω, τόσο περισσότερα χρήματα βγάζω, μπορείς να βγάλεις πολλά λεφτά σε ένα ταξίδι και για να είμαι ειλικρινής, θέλω να βγάλω λεφτά», ανέφερε διακινητής.

    Το ναυάγιο στην Κρήτη

    Μόλις στις 22/11 του 2022 στην Παλαιοχώρα της Κρήτης, ένα ακόμα αλιευτικό σκάφος γεμάτο επιβάτες εντοπίστηκε από το Λιμενικό.

    Βρέθηκαν 500 άτομα σε πλήρη εξαθλίωση, στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλον.

    Παράλληλα, πριν από 9 χρόνια η Ελληνική Ακτοφυλακή εντόπισε άλλο σκάφος με πάνω από 300 επιβαίνοντες. Το υπερφορτωμένο αλιευτικό ανοιχτά της Κρήτης είχε 40 παιδιά και 24 γυναίκες.

    Στα πλάνα φαινόταν ξεκάθαρα πως το σκάφος είναι ακραία υπερφορτωμένο.

    Το τιμολόγιο της «ελπίδας»

    Το γιατί γεμίζουν αυτά τα σκάφη οι λαθροδιακινητές αποκαλύπτει το τιμολόγιο της ελπίδας.

    Από Λιβύη και Τυνησία σε φουσκωτά για Ιταλία ή από Αφγανιστάν, Ιράν, Ιράκ, Πακιστάν και Συρία με αναχώρηση από Τουρκία μέσω Αιγαίου για Ιταλία, με αλιευτικά ή ιστιοφόρα, η τιμή είναι από 6.000 έως 12.000 ευρώ ανά άτομο.

    Ένα δρομολόγιο με 500 επιβαίνοντες, δίνει κέρδος από 3.000.000 έως 6.000.000 ευρώ.

    «Συχνά, τα εγκληματικά δίκτυα απασχολούσαν Ουκρανούς υπηκόους για πλοήγηση των πλοίων από την Τουρκία στην Ιταλία. Οι κυβερνήτες, περιστασιακά στρατολογούνται διαδικτυακά, μέσω αγγελιών εργασίας που αναρτώνται στα social media», αποκαλύπτει, μετά από έρευνά της, η Europol.

    Τα «δρομολόγια» του θανάτου

    Αν η μεταφορά με σκάφη δεν μπορεί να γίνει λόγω καιρού ή αν ο μετανάστης δεν μπορεί να πληρώσει τα κόστη, τότε επιστρατεύονται άλλα μέσα.

    Από το Ιράν, το Ιράκ, την Ιορδανία και τη Συρία, με φορτηγά αυτοκίνητα διεθνών μεταφορών και προορισμό τη Γερμανία, το κόστος είναι από 4.000 μέχρι 10.000 ευρώ ανά άτομο.

    Από την Τουρκία μέσω Ελλάδας για την Ουγγαρία, με πολυτελή οχήματα, το κόστος είναι από 2.000 μέχρι 2.500 ευρώ ανά άτομο.

    «Τα οχήματα οδηγούνταν συχνά έως και με 250 χιλιόμετρα την ώρα προς αποφυγή εντοπισμού από την αστυνομία. Ως αποτέλεσμα, τόσο κάποιοι μετανάστες όσο και λαθρέμποροι, τραυματίστηκαν σε περιστατικά υπερβολικής ταχύτητας και σε μία περίπτωση ένας λαθρέμπορος σκοτώθηκε», ανέφερε η Europol.

    Το 2013, η ΕΕ συγκλονίστηκε ξανά από την τραγωδία στη Λαμπεντούζα. Τότε, οι πολιτικοί της ΕΕ είπαν πως η FRONTEX έπρεπε να ενισχυθεί. Ωστόσο, όπως φάνηκε η ιστορία επαναλαμβάνεται.



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ