Με εκατοντάδες επιβαίνοντα άτομα και μόνο 104 διασωθέντες, το ναυάγιο ενός καραβιού ανοιχτά της Ελλάδας, στην Πύλο, την Τετάρτη (14/6) είναι μια από τις χειρότερες τραγωδίες των τελευταίων ετών.
Ένα δράμα που θα πρέπει να ωθήσει την Ευρώπη να επανεξετάσει την πολιτική υποδοχής. Η γαλλική εφημερίδα Liberation με τον συγκλονιστικό τίτλο «Το νεκροταφείο τους» αποτυπώνει το μέγεθος της τραγωδίας στα νερά της Μεσογείου για εκατοντάδες μετανάστες που έχασαν τη ζωή τους στο σαπιοκάραβο των διακινητών.
⚫ Leur cimetière
Au moins 79 migrants sont morts en Méditerranée après le naufrage d’un chalutier au large de la Grèce. C’est la une de @Libe jeudi.
Lire : https://t.co/nj2k4mQp7h pic.twitter.com/UG5L8Wf2Yd
— Libération (@libe) June 14, 2023
«Για πόσο ακόμα θα ανεχόμαστε να πνίγονται παιδιά, γυναίκες και άνδρες ενώ προσπαθούν πάση θυσία να ξεφύγουν από την πείνα, τη μιζέρια και τη βία και να αναζητήσουν καταφύγιο στην Ευρώπη; Πώς μπορούμε, ενώ κοιτάζουμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη κάθε πρωί, να επιμένουμε να κλείνουμε τα σύνορα της Ευρώπης γνωρίζοντας ότι, αυτό ακριβώς το “κλείσιμο” ωθεί τους μετανάστες να παρακάμψουν τα εμπόδια και να ακολουθήσουν πιο επικίνδυνες διαδρομές; Πώς μπορεί κανείς να αποφασίζει να μη διασώζει ανθρώπους που βρίσκονται παρατημένοι μεσοπέλαγα, προκειμένου να τους αποτρέψει από κάθε απόπειρα διέλευσης; Πώς μπορείς να ξέρεις ότι στερείς, ακόμα και από τον “Άλλο”, τον ξένο, μία καλύτερη ζωή όταν, και οι ίδιοι, είμαστε προϊόντα παρελθούσας μετανάστευσης, όταν οι πρόγονοι των περισσότερων έδωσαν τις ίδιες μάχες; Πώς μπορεί, ακόμα, να εμποδίζουμε γυναίκες και άνδρες να έρθουν να εργαστούν στην περιοχή μας, ενώ συνεχίζουμε να παραπονιόμαστε για ελλείψεις προσωπικού σε νοσοκομεία, σχολεία, μεταφορές, εστιατόρια, αρτοποιεία κ.α.;» έγραψε η διευθύντρια σύνταξης της γαλλικής εφημερίδας Liberation, Αλεξάνδρα Σβάρτσμπροντ.
Η γαλλική εφημερίδα επέλεξε ως φωτογραφία το μπλε της θάλασσας που έγινε ο υγρός θάνατος τόσων ανθρώπων που αναζητούσαν μια καλύτερη ζωή και όχι κάποια από τις συγκλονιστικές φωτογραφίες με τους στοιβαγμένους μετανάστες πάνω στο αλιευτικό σκάφος για να δικαιολογήσει τον τίτλο του πρωτοσέλιδού της: «Ναυάγιο στη Μεσόγειο: οι καταραμένοι της θάλασσας».