25.2 C
Athens
25 C
Thessaloniki
Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024
More

    Ναυάγιο στην Πύλο: Γιατί βούλιαξε το σκάφος με τους μετανάστες – Τα επικρατέστερα σενάρια (βίντεο)


    Για την τραγωδία με τους δεκάδες νεκρούς μετανάστες που σημειώθηκε στο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου μίλησε το πρωί της Πέμπτης (15/6) ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Αλεξίου.

    «Το πλοίο έχασε τη μηχανή του μετακινήθηκαν οι άνθρωποι, άλλαξε το κέντρο βάρους και έγινε το μοιραίο» επεσήμανε.

    Μιλώντας στην εκπομπή της ΕΡΤ «Συνδέσεις» με τον Κώστα Παπαχλιμίντζο και τη Χριστίνα Βίδου ο Νίκος Αλεξίου είπε: «Καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας. Οι έρευνες συνεχίστηκαν σε αυτή την ευρεία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης που διεξάγεται 47 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Πύλου.


    Συμμετείχαν παραπλέοντα σκάφη και πλωτά του Λιμενικού Σώματος, ενώ είχαμε και τη συνδρομή σε C-130 το οποίο με φωτοβολίδες φώτιζε την περιοχή έρευνας ούτως ώστε να διευκολύνει το έργο μας.

    Από το πρωί σε μισή ώρα έχει πετάξει και ένα εναέριο μέσο, ενώ στην περιοχή επιχειρούν έξι παραπλέοντα και δύο πλωτά του λιμενικού. Οι έρευνες συνεχίζονται, οι έρευνες συνεχίζονται κανονικά. Δεν έχει βρεθεί κάποιος άλλος διασωθείς πέραν των 104 που έχετε χθες και οι σοροί παραμένουν επίσης 78».


    Αναφερόμενος στο επιχειρησιακό σκέλος, ο εκπρόσωπος του Λιμενικού σημείωσε: «Και είναι όπως είπατε και εσείς, είναι πέρα από τα χωρικά μας ύδατα σε διεθνή ύδατα, αλλά είναι στη δικιά μας περιοχή έρευνας και διάσωσης, άρα που λέμε εμείς. 47 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Πύλου επιχειρούμε Αυτή τη στιγμή εμείς έχουμε τη συνδρομή. Είχαμε τη συνδρομή την πρώτη μέρα από εναέριο μέσο της Frontex για τον εντοπισμό του αλιευτικού. Αυτή τη στιγμή δεν έχει χρειαστεί να συνεπικουρείται από έτερο Λιμενικό Σώμα. Εμείς συνεχίζουμε τις έρευνες».

    «Εμείς ενημερωθήκαμε από τον ιταλικό θάλαμο επιχειρήσεων ότι κάποιο αλιευτικό σκάφος με μεγάλο αριθμό επιβαινόντων βρίσκεται στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή. Άμεσα ενεργοποίησε ο θάλαμος επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος, τα σχέδιά του. Δέσμευσε παραπλέοντα πλοία προκειμένου να εντοπιστεί αυτό το αλιευτικό και ταυτοχρόνως συμμετείχε στην έρευνα εναέριο μέσο το οποίο περιπολούσε» συμπλήρωσε.

    Συνεχίζοντας ο κ. Αλεξίου είπε πως: «Από τη στιγμή λοιπόν που εντοπίστηκε εναέριως είχε ήδη αποπλεύσει και το παράκτιο περιπολικό σκάφος και με το που έγινε εντοπισμός του προσεγγίστηκε από φορτηγά πλοία, παραπλέοντα φορτηγά πλοία, όπως προβλεπόταν από τα σχέδια του Παρισιού. Του παρείχαν τροφή, εφόδια. Από εκεί και πέρα όμως οι επιβαίνοντες αρνήθηκαν οποιαδήποτε άλλη συνδρομή, δηλώνοντας ότι θέλουν να συνεχίσουν για Ιταλία. Αυτό έγινε και μέσω ασυρμάτου έγινε και με τον κόσμο που ήταν πάνω, έγινε και τηλεφωνικά με το μέσο του θαλάμου επιχειρήσεων υπήρχαν. Έγινε και με τηλέφωνο και με τα επικοινωνιακά μέσα και με τον κόσμο που ήταν επί του καταστρώματος».

    «Η πληροφορία που δόθηκε αν θέλετε στον ιταλικό θάλαμο επιχειρήσεων είναι ότι βρίσκεται αυτό το σκάφος εκεί και έρχεται η Ιταλία. Από εκεί και πέρα η ακρίβεια των πληροφοριών αυτών ελέγχεται. Εμείς αυτό που μπορούμε να πούμε δεδομένα, είναι αυτό που ξέρουμε ότι έγινε ότι προσεγγίστηκε το σκάφος από δύο φορτηγά πλοία, από παράκτιο περιπολικό σκάφος. Εν τέλει το βράδυ όταν έφτασε και οι άνθρωποι αυτοί αρνήθηκαν οποιαδήποτε συνδρομή δηλώνοντας ότι δεν θέλουμε να πάμε στην Ελλάδα. Θέλουμε να πάμε στην Ιταλία» δήλωσε.

    «Μιλάμε για ένα καράβι το οποίο είναι στην κατάσταση που το βλέπετε φορτωμένο με πάρα πολύ κόσμο, με ανθρώπους να το κυβερνούν, που έχουν μια ναυτοσύνη αμφιβόλου ποιότητας. Αν μου επιτρέπετε η έκφραση. Από εκεί και πέρα σε μια ανοικτή θάλασσα η πορεία που παίρνεις δεν είναι προκαθορισμένη. Δεν είναι αν μου επιτρέπετε αυτή η απλοϊκότητα δεν είναι δρόμος διαγραμμισμένος, ο οποίος τον ακολουθείς και πας» υπογράμμισε.

    «Εμείς αυτό που επιβεβαιώνουμε είναι ότι πρωινές ώρες χθες πριν συμβεί το συμβάν έχασε τη μηχανή του σύμφωνα με αυτά που δήλωσαν και μετά από λίγο επειδή μετακινήθηκαν οι άνθρωποι που ήταν μέσα. Διότι οι άνθρωποι δεν είναι φορτίο να μένουν ακίνητοι. Άλλαξε το κέντρο βάρους και έγινε το μοιραίο.

    Ένα απλό φορτηγό το προσέγγισε μετά το Λιμενικό. Όχι από αυτά τα οποία το Λιμενικό δέσμευσε από εμπορικό πλοίο και δέσμευσε εμπορικό πλοίο που προβλέπεται από τις διαδικασίες να δεσμευτούν ότι είναι στην περιοχή. Το πρώτο ”όχι” δεν ήταν λογικό.

    Γι’ αυτό μιλάμε ότι έγινε μεσημεριανές ώρες. Πήραν κανονικά τα τρόφιμα εφόδια από αυτό το πρώτο φορτηγό πλοίο. Αλλά για να καταλάβετε πόση ήταν η επιθυμία τους να μην έρθουν στην Ελλάδα, αλλά να πάνε στην θάλασσα, το δεύτερο φορτηγό πλοίο που τους προσέγγισε να τους δώσει τροφή, εφόδια δεν τα δέχτηκαν» είπε ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος.

    «Οι καιρικές συνθήκες από χθες είναι άνω του συμβάντος, δηλαδή είχαμε 2 – 3 μποφόρ. Τώρα έχουμε άπνοια. Οι καιρικές συνθήκες είναι καλές, το μόνο το οποίο δυσχεραίνει είναι η μεγάλη απόσταση αλλά από κει και πέρα όμως έχουμε πλήρη ανάπτυξη δυνάμεων. Έχουμε ήδη αυτή την ώρα που μιλάμε έξι παραπλέοντα και δύο πλωτά του λιμενικού καθώς και ελικόπτερο το οποίο επιχειρεί» πρόσθεσε.

    «Κύματα από άλλο πλοίο το πιθανότερο σενάριο»

    Από την πλευρά του, μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ο Γρηγόρης Γρηγορόπουλος, καθηγητής του ΕΜΠ, ανέφερε πως το σκάφος ήταν υπερφορτωμένο και δεν υπήρχε δυνατότητα μετακίνησης των ατόμων.

    «Όπως προκύπτει από τη φωτογραφία, δυνατότητα μετακίνησης των ατόμων πάνω σε αυτό το σκάφος δεν υπήρχε. Ήταν φορτωμένο πλήρως. Τα θύματα που έχουν ανασυρθεί, καθώς και αυτοί που διασώθηκαν, είναι μεταξύ αυτών που βλέπουμε στη φωτογραφία. Μέσα, όμως, στο κύριο κατάστρωμα, κατά την ανατροπή δεν υπάρχει δυνατότητα διάσωσης», είπε.

    Ακόμη, τόνισε πως σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο δεν μπορούσε να παρέμβει το ελληνικό Λιμενικό, ενώ εκτίμησε πως στο αλιευτικό βρίσκονταν περίπου στα 600 άτομα.

    Ο κος Γρηγορόπουλος απέκλεισε το ενδεχόμενο να ευθύνεται για το ναυάγιο η μετακίνηση των προσφύγων πάνω στο αλιευτικό, λόγω της υπερφόρτωσης του σκάφους, ενώ κατά την εκτίμησή του το πιθανότερο σενάριο αφορά τη δημιουργία ενός μικρού κυματισμού από παρακείμενο πλοίο που οδήγησε στην ανατροπή του σκάφους.

    «Το πιο πιθανό αίτιο είναι κάποιο παρακείμενο πλοίο να πέρασε και να έκανε κύματα. Το πλοίο, έτσι όπως είναι φορτωμένο, έχει οριακά ευστάθεια. Μπορούσε από ένα μικρό κυματισμό να ανατραπεί. Αυτό που περιέγραψαν κάποιοι διασώστες είναι ότι υπήρξε ένα κούνημα και αμέσως έγινε ανατροπή. Επομένως, ήταν οριακή η ευστάθεια του σκάφους», εξήγησε.



    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ