16.3 C
Athens
12.8 C
Thessaloniki
Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025
More

    Νέο μισθολόγιο με… παλιά προβλήματα: Διχάζονται Ένοπλες Δυνάμεις-Σώματα Ασφαλείας και οι αποφάσεις του ΣτΕ μένουν στα… χαρτιά

    Αρχικά το ειδικό μισθολόγιο για όλους τους Ένστολους στις Ένοπλες Δυνάμεις και στα Σώματα Ασφαλείας, από το έτος 2003 ήταν ο Νόμος 3205/2003, με το οποίο προβλέπονταν οι μισθολογικές προαγωγές σε ανώτερο Βαθμό, απ’ ό,τι στον πραγματικό Διοικητικό Βαθμό που έφερε τότε ο κάθε εργαζόμενος και επίσης υπήρχαν αρκετά Επιδόματα, μαζί κιόλας με το χρονοεπίδομα, που έφτανε στον ανώτατο επίπεδο (60% επί του Βασικού Μισθού) στα 29 έτη υπηρεσίας.

    Μετέπειτα στο έτος 2010, στη λεγόμενη Μνημονιακή περίοδο, οι περικοπές και στο Ειδικό μισθολόγιο των Ένστολων ήταν πολύ μεγάλες και συγκεκριμένα έως και το έτος 2012 υπήρξαν τρεις κατά σειρά μειώσεις των μισθών και των αποδοχών των Ένστολων.

    Ειδικότερα, αφού ήδη με το πρώτο Μνημόνιο του 2010 αρχικά με τους Νόμους 3845/2010 και 3847/2010, καθώς και η περαιτέρω ως δεύτερη μείωση με το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα του Νόμου 3986/2011, τα μισθολογικά δεδομένα των ένστολων ήταν ήδη πολύ μειωμένα, σε ποσοστό περίπου ακόμα και του 45%!

    Έτσι, από το Συνδικαλιστικό Κίνημα υποβλήθηκαν δικαστικές προσφυγές στο ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο, στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), με αποτέλεσμα να εκδοθούν δύο (2) αμετάκλητες και τελεσίδικες αποφάσεις από αυτό, έπειτα από την υποβολή αιτήσεων ακύρωσης (δικαστικές προσφυγές δηλαδή στο ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο), με τις οποίες κατέρρευσαν για Μνημονιακές διατάξεις.

    Δηλαδή, το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάσισε να επιστρέψουν οι Ένστολοι στα μισθολογικά δεδομένα του κάθε εργαζόμενου, ανάλογα τον βαθμό, τα έτη και την οικογενειακή του κατάσταση, όπως θα ήταν τον Ιούλιο του 2012, κάτι που δεν έγινε ποτέ έως και σήμερα και που, όπως, δυστυχώς, φαίνεται, ούτε και τώρα θα γίνει με το νέο Ν/Σ για το μισθολόγιο του 2025.

    Ακολούθως, η Πολιτεία το 2014, απέδωσε τα παρανόμως παρακρατηθέντα ποσά (αναδρομικά) από τη μισθοδοσία, λόγω των παράνομων περικοπών, που αφορούσε όλους τους εργαζόμενους των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, με ισχύ βέβαια από 1η Αυγούστου 2012, από τότε που εφαρμόστηκαν οι περαιτέρω περικοπές του δεύτερου Μνημονίου του Νόμου 4093/2012.

    Έτσι, συγκεκριμένα το 2014 με το άρθρο 86 του Νόμου 4307/2014, η τότε Κυβέρνηση νομοθετηθεί στην ουσία ένα άλλο μισθολόγιο, στη βάση του παλιού μισθολογίου του 2003
    και με αυτό είχαν επιστραφεί μόνο το ήμισυ των παράνομων περικοπών, δηλαδή έγινε η εφαρμογή της αρχικής δικαστικής απόφασης μόνο κατά 50%, (κάτι πρωτάκουστο στα νομικά, πολιτικά και κοινωνικά δεδομένα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο), κι έτσι ακολούθησε και δεύτερη δικαστική Προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

    Το επίμαχο χρονικό διάστημα της επόμενης Προσφυγής για όλους τους εν ενεργεία στα Σώματα Ασφαλείας και στις Ενόπλες Δυνάμεις) ήταν συγκεκριμένα από 1/8/2012 έως και 31/12/2016.

    Ακολούθως, η επόμενη Κυβέρνηση το 2017 νομοθετηθεί, από 1/7/2017, ένα νέο τελείως διαφορετικό μισθολόγιο, με τις διατάξεις του Νόμου 4472/2017, με το οποίο τα αρχικά (21) Ειδικά μισθολόγιο των Λειτουργών του Δημοσίου Τομέα τα μετατρέπει σε μόλις (7), μέσα σε κλίμα έντονων αντιδράσεων, ενώ και οι δικαστικές Αποφάσεις του ΣτΕ που είχαν υποβληθεί κατά τα έτη 2012 και 2015, είχαν υλοποιηθεί μόνο στο ήμισυ και βέβαια, αξίζει να σημειωθεί για ιστορικούς λόγους κυρίως, ότι ακόμα τότε η χώρας μας βρίσκονταν μέσα στην υπαγωγή των Μνημονίων.

    Τώρα στο 2025 και μετά από οκτώ έτη απο το τελευταίο μισθολόγιο κι ενώ η Ελλάδα έχει εξέλθει από τις Μνημονιακές της δεσμεύσεις το καλοκαίρι του έτους 2018, η παρούσα κυβέρνηση αποφάσισε να υποβάλει ένα νέο Ειδικό μισθολόγιο, που όμως διακριτά χωρίζει τις Ένοπλες Δυνάμεις από τα Σώματα Ασφαλείας κι ενώ με τα προηγούμενα μισθολόγιο του 2003, του 2014 και του 2017 υπήρχε μόνο μία οικονομική διαφορά στο λεγόμενο Επίδομα Ιδιαίτερων Συνθηκών Εργασίας, αυξημένο πιο πολύ στις Ένοπλες Δυνάμεις από Σώματα Ασφαλείας, με αυτό τώρα θα χορηγείται παραπάνω χρονοεπίδομα στις Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και στο Επίδομα Ιδιαίτερων Συνθηκών Εργασίας (και Επικινδυνότητας).

    Ήδη μετά απο μελέτη του νέου Σ/Ν του μισθολογίου υπάρχει και πάλι κλίμα αγανάκτησης και δυσαρέσκειας, αφού υπάρχουν σαφείς διαχωρισμοί μεταξύ Ενόπλων Δυνάμεων και Σώματα Ασφαλείας και περαιτέρω τίθεται και θέματα ισότητας μεταξύ των εργαζομένων του ίδιου διοικητικού Βαθμού, αφού η κατηγορία Α’ λαμβάνει διπλάσιες αυξήσεις, σε σχέση με την Β’, συγκρίνοντας Στελέχη με τον ίδιο Βαθμό και τα ίδια έτη υπηρεσίας, με διαφορά μόνο την Σχολή προέλευσης, παρότι τα υπηρεσιακά καθήκοντα είναι ακριβώς όμοια!

    Εμείς ως Επίλογο, θα γνωστοποιούμε ότι οδηγούμαστε στο ασφαλές συμπέρασμα ότι σίγουρα και με αυτό το νέο μισθολόγιο:

    • Δεν υλοποιούνται οι αποφάσεις του ΣτΕ, αφού δεν επανέρχονται τα μισθολογικά δεδομένα του Ιουλίου του 2012 για τον κάθε εργαζόμενο Ένστολο Άνθρωπο Εργαζόμενο.
    • Διαχωρίζονται πολύ μεταξύ τους τα Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων με τα Σώματα Ασφαλείας.
    • Υπάρχουν σαφή ζητήματα Αντισυνταγματικότητας αφού Στελέχη με ίδιο Βαθμό, αντιμετωπίζονται σε οικονομικό επίπεδο διαφορετικά από την Πολιτεία, ενώ υπηρεσιακά χρησιμοποιούνται ακριβώς ομοίως.



    0 Σχόλια
    Oldest
    Newest
    Inline Feedbacks
    Δείτε όλα τα σχόλια

    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ