27.5 C
Athens
25 C
Thessaloniki
Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024
More

    Παραλίγο τραγωδία με συρμό στον ΗΣΑΠ – Παρέσυρε επιβάτη μέχρι το τέλος της αποβάθρας!


    Κινδύνους ακόμα και για η ζωή των επιβατών εγκυμονεί το παλαιό τροχαίο υλικό με το οποίο εξακολουθούν να εκτελούνται δρομολόγια στις γραμμές του μετρό και του ΗΣΑΠ.

    Το μεσημέρι της Πέμπτης επιβάτης της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ κινδύνευσε να τραυματιστεί σοβαρά καθώς ο συρμός, στον οποίο επιχειρούσε να επιβιβαστεί ξεκίνησε παρά το γεγονός ότι υπήρχε πόρτα ανοιχτή.

    Ο επιβάτης στην προσπάθειά του να επιβιβαστεί στον συρμό του ΗΣΑΠ παρασύρθηκε από αυτόν και εάν δεν επενέβαιναν άλλοι επιβάτες που βρίσκονταν εντός του τρένου θα είχε τραυματιστεί σοβαρά εάν δεν είχε χάσει και τη ζωή του.


    Οπως μεταδίδουν πηγές των εργαζομένων, στον σταθμό της Νέας Ιωνίας προς Πευκάκια επιβάτης προσπάθησε να κρατήσει με το πόδι του την πόρτα του συρμού ανοιχτή αφού είχε ηχήσει το σήμα κλεισίματος των θυρών. Ωστόσο η πόρτα έκλεισε, ο συρμός ξεκίνησε σέρνοντας μαζί του τον επιβάτη στην αποβάθρα για περισσότερα από είκοσι μέτρα. Ο επιβάτης σώθηκε χάρις στην επέμβαση άλλων επιβατών που βρίσκονταν ήδη στον συρμό έσπααν το τζαμάκι και τράβηξαν τον μοχλό έκτακτης ανάγκης (πέδη), μετά την έξοδο του συρμού από την πλατφόρμα. Για την ακρίβεια ο συρμός σταμάτησε λίγα μέτρα μετά το τελείωμα της αποβάθρας, ακριβώς στο πορτάκι που βρίσκεται στο σημείο. Με άλλα λόγια εάν δεν είχε υπάρξει αυτή η παρέμβαση, ο επιβάτης θα είχε βρεθεί στις ράγες στην ανοιχτή γραμμή. Ο μοχλός αυτός είναι ο κόκκινος που υπάρχει δίπλα στις πόρτες σε θυρίδες ασφαλισμένες.

    Απορία προκαλεί, πάντως, το γεγονός ότι δε λειτούργησε το σύστημα ενημέρωσης του ηλεκτροδηγού ότι υπήρχε πόρτα ανοιχτή προκειμένου να μην ξεκινήσει, γεγονός που πιθανότατα καταδεικνύει ότι το τροχαίο υλικό είναι πλέον τόσο πεπαλαιωμένο που δε «συγχωρεί».


    Ο εν λόγω συρμός συγκαταλέγεται στους παλαιότερους που κυκλοφορούν στο δίκτυο του ΗΣΑΠ και είχαν αγοραστεί τη δεκαετία του ΄80 πλησιάζοντας πλέον τα 40 χρόνια ζωής. Είναι ένας από τους 14, τους οποίους η ΣΤΑΣΥ έχει εντάξει στο πρόγραμμα μετασκευής, που όμως έχει «σκαλώσει» και δεν προχωρά με αποτέλεσμα να έχουν ήδη ενεργοποιηθεί οι πρώτες ρήτρες κατά του αναδόχου.

    Ωστόσο εξαιτίας των τεράστιων ελλείψεων σε τροχαίο υλικό και της ολοένα αυξανόμενης επιβατικής κίνησης, η εταιρία εξακολουθεί να δρομολογεί αυτούς τους συρμούς παρά το γεγονός ότι, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, δεν περνούν από βαριά συντήρηση δεδομένου ότι δεν υπάρχουν εφεδρείες. Οι εργαζόμενοι μεταδίδουν ότι συχνά οι τεχνίτες αναγκάζονται να αυτοσχεδιάζουν για να κρατήσουν με «μπαλώματα» και πατέντες στην κυκλοφορία συρμούς, για τους οποίους δεν υπάρχουν πλέον ανταλλακτικά και έχουν κλείσει προ πολλού τον κύκλο της ζωής τους.

    «Η ΣΤΑΣΥ έχει ως προτεραιότητα τη διαθεσιμότητα και όχι την ορθή αντιμετώπιση του τροχαίου υλικού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εφαρμόζονται πρόχειρες τεχνικά λύσεις και η βαριά συντήρηση που θα φέρει το υλικό σε μια αξιοπιστη κατάσταση να μην εκτελείται. Η καθυστέρηση της μετασκευής και η μη διαθεσιμότητα άλλου τροχαίου υλικού έχει οδηγήσει στη συνεχιζόμενη δρομολόγηση αυτών των συρμών», επισημαίνει στο «Εθνος» ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΗΣΑΠ, Πάνος Κοντογιάννης.



    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ