11.2 C
Athens
8.2 C
Thessaloniki
Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2024
More

    ΠΟΑΣΥ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 33ου τακτικού πανελλαδικού συνεδρίου – Ποιες είναι οι παθογένειες της Αστυνομίας (εικόνες)

    H Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων (ΠΟΑΣΥ) εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το 33ο τακτικό πανελλαδικό συνέδριο.

    Με την ιστορικά, μεγαλύτερη συμμετοχή αντιπροσώπων από όλες τις Πρωτοβάθμιες Ενώσεις, λόγω του αυξανόμενου κύρους της Ομοσπονδίας και την ομόφωνη έγκριση του Ψηφίσματος για το νέο διεκδικητικό μας πλαίσιο, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 33ου τακτικού πανελλαδικού μας συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το διήμερο 29 και 30 Μαρτίου 2023, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά την ανοδική πορεία του συνδικαλιστικού μας κινήματος, το οποίο αφήνει πίσω του συγκεκριμένες δράσεις και μετρήσιμα αποτελέσματα σε όλους τους τομείς.

    Τις εργασίες του συνεδρίου που διεξήχθησαν μετά από δυο χρόνια, χωρίς τα περιοριστικά μέτρα της πανδημίας, είχε στο επίκεντρό του τα 40 έτη από την ίδρυση της Ελληνικής Αστυνομίας, μετά την ενοποίηση της Ελληνικής Χωροφυλακής και της Αστυνομίας Πόλεων το 1984, τίμησαν με την συμμετοχή τους και απηύθυναν χαιρετισμό, εκ μέρους του Πρωθυπουργού ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Παναγιώτης Θεοδωρικάκος, ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Δημήτρης Μαρκόπουλος ο πρώην Υπουργός και Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κ. Χρήστος Σπίρζης ο Γραμματέας της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής κ. Ανδρέας Σπυρόπουλος, ο Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κ. Κωνσταντίνος Χητάς, ο Υπαρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας Αντιστράτηγος κ. Γεώργιος Δουβάλης, ο Πρόεδρος της ΠΟΑΞΙΑ κ. Ανδρέας Βέλλιος, ο Πρόεδρος της ΠΟΕΥΠΣ κ. Δημήτρης Σταθόπουλος, ο Πρόεδρος της ΠΟΕΠΛΣ κ. Παναγιώτης Τσιανός και ο Πρόεδρος της ΠΟΜΕΝΣ κ. Δημήτριος Ρώτας.


    Παρευρέθησαν ο Αρχιμανδρίτης της Μονής Αρκαδίου κ. ΘΕΟΛΟΓΟΣ, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Ελευθέριος Οικονόμου, ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Τάξης, κ. Μιχαήλ Καραμαλάκης ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ –Προοδευτική Συμμαχία κ. Διονύσης Καλαματιανός, ο πολιτευτής Ευβοίας της Ελληνικής Λύσης κ. Ιωάννης Κατσιαμάκας, ο Προϊστάμενος Επιτελείου ΑΕΑ Αντιστράτηγος κ. Ελευθέριος Γκαρίλασ, ο Γενικός Επιθεωρητής Αστυνομίας Νοτίου Ελλάδος, Αντιστράτηγος Νικόλαος Σπανουδάκης, ο Προϊστάμενος Κλάδου Διαχειριστικής – Τεχνικής Υποστήριξης και Πληροφορικής Υποστράτηγος κ. Δημήτριος Παντελής, ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Αττικής Υποστράτηγος κ. Αστέριος Μαντζιώκας, ο Διευθυντής Ασφαλείας Αττικής, Ταξίαρχος κ. Ιωάννης Σκούρας ο Διευθυντής Τροχαίας Αττικής Ταξίαρχος κ. Χρήστος Παπαφιλίππου, η Αντιστράτηγος ε.α. Ζαχαρούλα Τσιριγώτη και ο Αντιπρόεδρος της ΠΟΜΕΝΣ κ. Βασίλειος Λάμπρου.

    Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Γρηγόρης Γερακαράκος, καλωσορίζοντας τους επίσημους προσκεκλημένους, στάθηκε ιδιαίτερα στα 40 χρόνια της Ελληνικής Αστυνομίας και στο μήνυμα που θέλαμε να εκπέμψουμε -«σχεδιάζουμε το μέλλον για εμάς και την κοινωνία»- αναδεικνύοντας όλες τις παθογένειες του αστυνομικού συστήματος, τα συσσωρευμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Έλληνας και η Ελληνίδα Αστυνομικός και τον αγώνα που δίνουμε για την επίλυσή τους, με προτάσεις και εποικοδομητικό διάλογο, υπηρετώντας τον πρωταρχικό μας στόχο, που δεν είναι άλλος από την αποτελεσματική λειτουργία της αστυνομίας, στην υπηρεσία της κοινωνίας και του κράτους.


    Μάλιστα, υπενθύμισε στα πολιτικά κόμματα ότι το ερώτημα «τι αστυνομία θέλουμε», δεν έχει απαντηθεί ακόμα και επιτέλους πρέπει να δοθούν ξεκάθαρες απαντήσεις διότι όπως έχει πει και ένας κινέζος φιλόσοφος, «οι αλλαγές είναι κυκλικές, ώστε τα πάντα τείνουν να επιστρέψουν στο σημείο από όπου ξεκίνησαν»! Ενώ ιδρύθηκε η Ελληνική Αστυνομία για να αντιμετωπιστεί η πολυδιάσπαση των αστυνομικών αρμοδιοτήτων, ο κομματικός εναγκαλισμός, το ρουσφέτι και η εργασιακή εκμετάλλευση, δυστυχώς αντιμετωπίζουμε τα ίδια και πολλά άλλα απαράλλαχτα φαινόμενα. Αναγνωρίζοντας στη συνέχεια ότι έχουν γίνει πολλές δημοκρατικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις χάριν των αγώνων του συνδικαλιστικού μας κινήματος, έθεσε τον πολιτικό κόσμο προ των ευθυνών του. Ενόψει δε των βουλευτικών εκλογών, στάθηκε στα δυο επίκαιρα αιτήματά μας, την αναγνώριση της επικινδυνότητας της εργασίας και την εκλογική αποζημίωση, απαιτώντας να δοθούν απαντήσεις τώρα, πριν από τις εκλογές. Αφού το 2023 είναι έτος εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογίων, επιβάλλεται η κυβέρνηση να θεσμοθετήσει συγκριμένη διάταξη, ενώ η εκλογική αποζημίωση πρέπει να είναι 600 ευρώ και όχι το ευτελές ποσό των 150 ευρώ (καθαρά 90) που δόθηκε το 2019.

    Σε ό,τι αφορά το υπόλοιπο διεκδικητικό πλαίσιο και τον εκσυγχρονισμό της αστυνομίας, ζήτησε να υπάρξει από όλους σοβαρότητα, διακομματική συνεννόηση και συνεργασία με την επιστημονική κοινότητα ώστε στον 21ο αιώνα πλέον να μη χαθούν άλλες δεκαετίες λάθος αποφάσεων και πειραματισμών που έχουν κοστίσει την ανθρώπινη ζωή συνολικά 143 αστυνομικών μετά την ενοποίηση των δυο σωμάτων.

    Απαντώντας στη συνέχεια, και στις επίμονες ερωτήσεις του Προέδρου της Ομοσπονδίας, ότι για μας είναι ιερό το αίτημα για το «επικίνδυνο», διότι εκπροσωπεί και ορφανικές οικογένειες, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, αφού προέβη σε εκτενή απολογισμό της θητείας του, αναφέρθηκε και στην αναγνώριση της επικινδυνότητας της εργασίας, τονίζοντας ότι το ποσό των 600 ευρώ που δόθηκε το Δεκέμβριο για την υπερεργασία, ήταν ουσιαστικά το πρόπλασμα της λύσης που πρέπει να δοθεί. Το επάγγελμα του αστυνομικού είναι κατ’ εξοχήν επικίνδυνο. Θέλουμε να συνοδευτεί με το αντίστοιχο οικονομικό επίδομα επικινδυνότητας. Η αναγνώριση πρέπει να θεωρείται δεδομένη αλλά δεν είναι απλή η διαδικασία. Ανοίξαμε τη διαδικασία και είναι θέμα του επόμενου διαστήματος. Σε ό,τι αφορά την εκλογική αποζημίωση, είπε ότι η ΚΥΑ προβλέπει το ποσό των 10.000.000 ευρώ για κάθε εκλογική διαδικασία και επειδή θεωρεί το ποσό μικρό, ζήτησε από τον Υπουργό Οικονομικών να υπάρξει αύξησή του κατά 50%.

    Στο πλαίσιο των εργασιών του συνεδρίου και στη μνήμη της αείμνηστης Γραμματέως της Γραμματείας Γυναικών Μαρίας Γιανακοπούλου, προβλήθηκε σχετικό βίντεο για την πλούσια αγωνιστική της δράση και τον αναντικατάστατο ρόλο της ενώ στην οικογένειά της που ήταν παρούσα, επιδόθηκε από τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας, ΤΙΜΗΣ ΕΝΕΚΕΝ, σχετικό γλυπτό που απεικονίζει τα φτερά του αγγέλου, σύμβολο αγάπης και ηρεμίας, από τη γειτονιά των Αγγέλων, εκεί που αναπαύεται και η ψυχή της αγαπημένης μας Μαρίας.

    Επίσης, αναδεικνύοντας τους αστείρευτους δεσμούς της Ομοσπονδίας και των Ενώσεών της με την ελληνική κοινωνία και τους θεσμούς αυτής, στο συνέδριο παρουσιάστηκε βίντεο για την ιστορική Μονή Αρκαδίου και την παραχώρηση από την Ιερά Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Αρκαδίου εκτάσεως 100 στρεμμάτων στο ΤΑΕ Ρεθύμνου για την κατασκευή σκοπευτηρίου και άλλων εγκαταστάσεων αστυνομικής εκπαίδευσης. Όπως ανέφερε στο συνέδριο και ο Πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης κ. Θεολόγος που εκπροσώπησε στο συνέδριο τον σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ρεθύμνου και Αυλοποτάμου κ. Πρόδρομο, η παραχώρηση γίνεται μετά από πρόταση του Διοικητή του ΤΑΕ Ρεθύμνου και Μέλους του ΔΣ της ΠΟΑΣΥ κ. Μανούσου Γιανναδάκη σε συνεργασία με την Ομοσπονδία και την Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Ρεθύμνου. Είναι μια πράξη αναγνώρισης του έργου και της ανησυχίας του Έλληνα Αστυνομικού, είπε μεταξύ άλλων, ευχαριστώντας τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας κ. Γρηγόρη Γερακάκο για την τιμή που επιφύλαξε στην Ιερά Μονή Αρκαδίου, αναδεικνύοντας τον ηρωισμό, την ψυχή και την αγάπη προς την πατρίδα, αλλά και τους δεσμούς της αστυνομίας μας προς την ορθόδοξη πίστη του λαού μας.

    Ιδιαίτερης σημασίας, για πρώτη φορά στο πλαίσιο των εργασιών του συνεδρίου ήταν και η έκθεση έργων τέχνης (πυρογραφίας) του συναδέλφου κ. Δημητρίου Δετσαρίδη, που περιλάμβανε εικόνες θρησκευτικού περιεχομένου, αλλά και απεικονίσεις μαχών και αγωνιστών της επανάστασης του 1821, που έτυχαν ιδιαίτερου θαυμασμού και συγχαρητηρίων.

    Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με την παρουσίαση και έγκριση του Διοικητικού Απολογισμού, του Οικονομικού Απολογισμού και του Προϋπολογισμού εσόδων – εξόδων για το επόμενο διάστημα.

    Τέλος, εγκρίθηκαν οι προτεινόμενες αλλαγές του άρθρου 29 του Καταστατικού, που προβλέπει τη σύσταση και λειτουργία Ομάδων εργασίας, έτσι ώστε στο εξής, από τρεις πενταμελείς να είναι πλέον πέντε τριμελείς και να εκλέγονται όλες από τους συνέδρους.

    Στο ανανεωμένο διεκδικητικό μας πλαίσιο, το οποίο επισυνάπτεται, προστέθηκε και το αίτημα για την αποκατάσταση των διωχθέντων για συνδικαλιστικούς λόγους συναδέλφων μας.

    Το 33ο πανελλαδικό συνέδριο, αποτελεί σταθμό στα συνδικαλιστικά μας χρονικά και όπως αποτυπώνεται και στο Ψήφισμά του, έδωσε τις κατευθύνσεις για τον αγώνα μας το επόμενο διάστημα, με πνεύμα ενότητας και συνεργασίας, χωρίς κομματικές δεσμεύσεις και ιδεοληψίες για μια σύγχρονη και αποτελεσματική νέα Ελληνική Αστυνομία, αντάξια των προσδοκιών και των απαιτήσεων της κοινωνίας και της χώρας στον 21ο αιώνα.

    poasysynedio4 poasysynedrio5

    poasysynedrio3

    poasysynedrio

    poasysenedrio

    poasysynedrio6

    Το Ψήφισμα του 33ου τακτικού συνεδρίου της ΠΟΑΣΥ

    Το συνδικαλιστικό μας κίνημα, εκφράζοντας τις αγωνίες και τα οράματα του αστυνομικού προσωπικού για μια πιο αποτελεσματική αστυνομία -ικανή να σέβεται και να προστατεύει το ανθρώπινο δυναμικό της, για να είναι σε θέση να εκπληρώνει αυτό στο ακέραιο την αποστολή του-προσήλθε δια των αντιπροσώπων του στο 33ο τακτικό συνέδριο της ΠΟΑΣΥ και αφού συζήτησε τα πεπραγμένα του Διοικητικού Συμβουλίου, ανέπτυξε γόνιμο προβληματισμό και έθεσε προς ψήφιση το κάτωθι διεκδικητικό πλαίσιο:

    Α. ΘΕΣΜΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ

    -Με αφορμή και τη συμπλήρωση 40 ετών από την ενοποίηση της Ελληνικής Χωροφυλακής με την Αστυνομία Πόλεων και την ίδρυση της Ελληνικής Αστυνομίας (ν.1481/84), επιβάλλεται ο εκσυγχρονισμός των αστυνομικών υπηρεσιών, με βάση τα νέα δεδομένα, κατόπιν ευρείας διακομματικής συζήτησης, στο πλαίσιο της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής της Βουλής και της ακρόασης επιστημονικών, συνδικαλιστικών και κοινωνικών φορέων. Η Ομοσπονδία, ως ισότιμος συνομιλητής της πολιτείας για θέματα που αφορούν το αστυνομικό προσωπικό και τη λειτουργία της Ελληνικής Αστυνομίας, μπορεί να συμβάλει στην πιστή καταγραφή προβλημάτων και δυσλειτουργιών, ώστε να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα και να οδηγηθούμε σε ένα νέο μοντέλο αστυνόμευσης και ασφάλειας στη χώρα μας.

    Ειδικότερα, απαιτούμε:

    αα) Θεσμοθέτηση της συμμετοχής εκπροσώπου της Ομοσπονδίας στη διαδικασία εκδημοκρατισμού της αξιολόγησης και ανάδειξης της Ηγεσίας του Σώματος.

    ββ) Επιλογή Αρχηγού του Σώματος από διακομματική κοινοβουλευτική επιτροπή. Απαιτούμε την αναθεώρηση του ισχύοντος συστήματος κρίσεων – προαγωγών με ένα νέο σύστημα αξιοκρατικό, αμερόληπτο και διαφανές, τέτοιο που θα επιβραβεύει τους άριστους και ικανούς, ενώ ταυτόχρονα θα συμβάλει στη βελτίωση όσων εμφανίζουν έλλειμμα διοίκησης και περιορισμένες ικανότητες στα υπηρεσιακά τους καθήκοντα.

    γγ) Η θέσπιση ενός σύγχρονου βαθμολογίου που θα λαμβάνει υπόψη του τα νέα δεδομένα, όπως πρότεινε και πέτυχε η Ομοσπονδία μας μετά από πολλή διαβούλευση (π.δ.82/2021), αποτελεί μια σταθερή βάση για περαιτέρω βελτιώσεις σε συνάρτηση με τον αγώνα μας και για την αναβάθμιση συνολικά του οικονομικού στάτους του αστυνομικού προσωπικού.

    (δδ) Οριοθέτηση του καθηκοντολογίου, όλου ανεξαιρέτως του αστυνομικού προσωπικού, σαφή πρόβλεψη της υπηρέτησης των νέων αστυφυλάκων σε συγκεκριμένες υπηρεσίες, διαρκή εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, θέσπιση συγκεκριμένων κριτηρίων αξιολόγησης κατά βαθμό και Υπηρεσία, ώστε ο αξιολογούμενος να κρίνεται ανάλογα και με το βαθμό επικινδυνότητας των καθηκόντων του (μάχιμες – μη μάχιμες – πρώτης γραμμής υπηρεσίες, ΥΑΤ, Άμεση Δράση κ.λπ.), διασφάλιση της αξιοκρατίας με τη συμμετοχή αιρετών εκπροσώπων του συνδικαλιστικού μας κινήματος, παρακολούθηση της βαθμολόγησης από τους ίδιους τους αξιολογούμενους, δυνατότητα υποβολής ενστάσεων στις κρίσεις των βαθμολογητών και άλλες παράμετροι.

    (εε) Οριοθέτηση ενός νέου δόγματος εσωτερικής ασφάλειας με επαναπροσδιορισμό του ρόλου της Ελληνικής Αστυνομίας, απεμπλοκή αυτής από τα ξένα προς την αποστολή της έργα και ακριβή καθορισμό της συνεργασίας με άλλες υπηρεσίες ασφαλείας και τις αρχές Πολιτικής Προστασίας, λαμβάνοντας υπόψη την αδιαμφισβήτητη παραδοχή ότι τίποτε δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικό εφόσον στο επίκεντρο κάθε αλλαγής δεν είναι ο ανθρώπινος παράγοντας και τα δικαιώματα των εργαζομένων. Ειδικότερα, αγωνιζόμαστε για:

    α) Επανεξέταση των βασικών διατάξεων του π.δ. 7/2017 αναδιάταξη – αναδιάρθρωση αστυνομικών υπηρεσιών που επήλθαν με όρους μνημονίου και όχι με όρους κοινωνίας. Η νέα οργανωτική διάρθρωση των αστυνομικών υπηρεσιών πρέπει να εδράζεται επί πραγματικών δεδομένων και αναγκών αστυνόμευσης, ανάλογα με τα προβλήματα κάθε περιοχής και σε συνεργασία με τους θεσμούς της αυτοδιοίκησης και την επιστημονική κοινότητα.

    β) Ουσιαστικό κοινοβουλευτικό έλεγχο των δραστηριοτήτων των αστυνομικών, ώστε να αρθούν οι όποιες καχυποψίες και κακόβουλες εξωθεσμικές παρεμβάσεις και να τυγχάνει πάντοτε το έργο μας της αναγνώρισης των συμπολιτών μας, όπως συμβαίνει κατά κόρον τα τελευταία έτη.

    γ) Απεμπλοκή των αστυνομικών από τους εσωτερικούς αγωνιστικούς χώρους των γηπέδων, χωρίς αλχημείες και τεχνικές παραμέτρους, προκειμένου να αποφευχθεί η σύγχυση και η σύγκρουση αρμοδιοτήτων. Ενίσχυση των αρμοδίων για την εφαρμογή του αθλητικού νόμου, ειδικών αστυνομικών υπηρεσιών, σε όλη την Ελλάδα, με αντίστοιχα τμήματα, όπως οι υπηρεσίες δίωξης ναρκωτικών.

    δ) Επαναφορά της καταργηθείσας διάταξης για τα έσοδα των εισιτηρίων από τις αθλητικές διοργανώσεις, λόγω της δέσμευσης και εμπλοκής αστυνομικών δυνάμεων εκτός αγωνιστικών χώρων, αναμορφώνοντας αυτήν, έτσι ώστε τα σχετικά έσοδα να αποδίδονται σε ειδικό λογαριασμό του Υπουργείου μας, εκτός προϋπολογισμού, προς ενίσχυση των αστυνομικών με μέσα – εξοπλισμό και κατ’ επέκταση για την καλυτέρευση της αστυνόμευσης και την εμπέδωση αισθήματος ασφαλείας στον πολίτη.

    ε) Λογοδοσία της διοίκησης και θέσπιση πειθαρχικών μέτρων σε περιπτώσεις αυθαιρεσίας στελεχών αυτής, που έχουν κατά νόμο την κύρια ευθύνη της τήρησης της νομοθεσίας και των διατάξεων που διέπουν την υπηρεσία. Υιοθέτηση των αρχών της σύγχρονης διοίκησης (management) και έμπρακτη εφαρμογή τους με ποιοτικά κριτήρια αξιολόγησης της απόδοσης των αστυνομικών υπηρεσιών, αλλά και αναγνώρισης στην πράξη του στάτους των αστυνομικών ως εργαζομένων με δικαιώματα και υποχρεώσεις.

    στ) Αναβάθμιση του θεσμού του Συνηγόρου του Αστυνομικού ώστε κάθε συνάδελφος και συναδέλφισσά μας να νιώθει ότι αντιμετωπίζεται από την ιεραρχία, αλλά και κάθε άλλο εμπλεκόμενο στη λειτουργία της Ελληνικής Αστυνομίας, ως εργαζόμενος με δικαιώματα και υποχρεώσεις.

    ζ) Άμεση κοστολόγηση των μετακινήσεων και υπολογισμό τους με σαφείς όρους, προκειμένου να παύσουν οι άσκοπες μετακινήσεις που επιβαρύνουν το Ελληνικό Δημόσιο και τους φορολογούμενους πολίτες. Αξιοποίηση των κονδυλίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου τούτο είναι εφικτό, για την κάλυψη τρεχουσών αναγκών.

    η) Κατάργηση των ειδικών εκλογικών καταλόγων κατά την άσκηση του εκλογικού μας δικαιώματος, για να απαλειφθεί η στοχοποίηση και η άδικη ταύτιση των συναδέλφων μας με πολιτικούς φορείς.

    θ) Δημιουργία λεσχών σίτισης και παιδικών σταθμών σε κεντρικές Υπηρεσίες και σε όλες τις Διευθύνσεις Αστυνομίας.

    Η Ελληνική Αστυνομία και το αστυνομικό προσωπικό βρίσκονται διαρκώς στο στόχαστρο είτε δολοφονικών ενεργειών είτε φραστικών επιθέσεων και αμφισβητήσεων με δυσδιάκριτα πολλές φορές κίνητρα. Το λειτούργημά μας δεν έχει χαρακτηριστεί ως επικίνδυνο, παρά τις διαβεβαιώσεις των κυβερνώντων, ενώ δεν έχει υιοθετηθεί από καμία κυβέρνηση ούτε το αίτημά μας για τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα ώστε να τιμωρούνται ως ιδιώνυμο αδίκημα οι βίαιες επιθέσεις εναντίον αστυνομικών. Τυχόν περαιτέρω κωλυσιεργία στην επίλυση του διαχρονικού μας αιτήματος, θα συναντήσει την καθολική αντίδραση του συνδικαλιστικού μας κινήματος.

    -Απαιτούμε την απαρέγκλιτη εφαρμογή των διατάξεων του π.δ. 45/2008 περί Υγιεινής και Ασφάλειας της εργασίας. Καίτοι αποτελεί την κορωνίδα του συνδικαλιστικού μας κινήματος, η πολιτεία δυστυχώς κωφεύει στη διαρκή έκκλησή μας για προσλήψεις ιατρών εργασίας στα πρότυπα της θέσπισης θέσεων ψυχολόγων και άλλων συναφών με την εργασία μας ειδικών κατηγοριών επιστημονικού ιατρικού προσωπικού.

    -Απαιτούμε την επαναφορά των 6.700 κενών οργανικών θέσεων που χάθηκαν με τον ν.4249/2014 και να καλυφτούν με νέες προσλήψεις Αστυφυλάκων μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας, συνεχίζοντας στον ίδιο με φέτος ρυθμό (1.000 νέες προσλήψεις κάθε χρόνο), μετά από πολλά χρόνια.

    -Η θετική εξέλιξη της Αναβάθμισης – Ανωτατοποίησης του συστήματος εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης των Αστυνομικών Σχολών με βάση την εμπεριστατωμένη πρόταση της Ομοσπονδίας μας (νόμος 4962. ΦΕΚ A’ 148/28.07.2022), πρέπει να μετουσιωθεί σε έργα (Διακήρυξη της Μπολόνια, ίδρυση Αστυνομικού Πανεπιστημίου, συνεχής και δια βίου εκπαίδευση, δυνατότητα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, άμεση επαναλειτουργία όλων των Αστυνομικών Σχολών ανά την Επικράτεια). Θεωρούμε επιτακτική:

    α) τη συμμετοχή εκπροσώπου μας στη διαδικασία εκδημοκρατισμού της αστυνομικής εκπαίδευσης,

    β) τη διεύρυνση της διδακτέας ύλης και την καθιέρωση σεμιναρίων – μαθήματος για την ιστορία του συνδικαλισμού στη χώρα μας και δη στην Ελληνική Αστυνομία,

    γ) τη συνεχή και δια βίου εκπαίδευση των αστυνομικών σε θέματα αυτοάμυνας, σεμιναρίων, αστυνομική πρακτική, οπλοφορία, οπλοχρησία (ν.3169/2003) και οπλοτεχνική και

    δ) την ίδρυση σκοπευτηρίων στις Διευθύνσεις Αστυνομίας κ.λπ.

    – Η ίδρυση της Δικαστικής Αστυνομίας (νόμος 4963/2022 – ΦΕΚ Τεύχος Α 149/30.07.2022), έρχεται να ικανοποιήσει ένα παλιό αίτημα για την απαλλαγή της Ελληνικής Αστυνομίας από τα διάφορα πάρεργα (επίδοση δικογράφων και άλλων δικαστικών εγγράφων, απασχόληση σε σωφρονιστικά καταστήματα και σε μεταγωγές). Είμαστε αντίθετοι στην πιθανή στελέχωση του ειδικού αυτού σώματος με αποσπάσεις-μετατάξεις αστυνομικών και τονίζουμε ότι δεν πρέπει να θιγούν οι ισχύουσες διατάξεις που ορίζουν την αρμοδιότητα της Ελληνικής Αστυνομίας και τη σχέση της με τις εισαγγελικές αρχές.

    – Αποκατάσταση των διωχθέντων για συνδικαλιστικούς λόγους, συναδέλφων μας.

    Β. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ

    Λαμβάνοντας υπόψη και το διαμορφωμένο αγωνιστικό μας μέτωπο με τις άλλες Ομοσπονδίες των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων για κοινή δράση, απαιτούμε την άμεση απόσυρση του τελευταίου ειδικού μισθολογίου (ν.4472/2017) και την έναρξη διαλόγου από μηδενική βάση. Με:

    α) Συνεχή μισθολογική εξέλιξη όλων των στελεχών μέχρι την αποστρατεία τους, ανεξάρτητα από το βαθμό που θα φέρουν κάθε φορά στην ενέργεια.

    β) Αναγνώριση της εργασίας μας ως επικίνδυνης και τη χορήγηση επιδόματος με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ήδη καταβάλλεται στον Δημόσιο Τομέα.

    γ) Πραγματική αμοιβή για την 6η ημέρα εργασίας (πέραν του πενθημέρου) και θεσμοθέτηση για τις Κυριακές, εξαιρέσιμες, αργίες, υπερωρίες, μέσω κλαδικής σύμβασης.

    δ) Αναγνώριση της νυκτερινής μας εργασίας με αύξηση του ποσού ωριαίας αποζημίωσης – αμοιβή μέσω κλαδικής σύμβασης.

    ε) Επέκταση του μηνιαίου επιδόματος παραμεθορίου, ύψους 100,00 €, σε όλες τις παραμεθόριες περιοχές της χώρας.

    -Αξιοποίηση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ και των κοινοτικών κονδυλίων για την αστυνομική εκπαίδευση – μετεκπαίδευση, τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό (οχήματα, γιλέκα κ.λπ.) και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της Ελληνικής Αστυνομίας.

    -Προσαρμογή του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου μας στις πραγματικές ανάγκες των Υπηρεσιών και του ανθρώπινου δυναμικού τους.

    -Χορήγηση βαθμολογικών και μισθολογικών προαγωγών και στους Αστυνομικούς εκείνους που πέτυχαν στη Σχολή Αστυφυλάκων της σειράς του έτους 1995, οι οποίοι για λόγους ανωτέρας βίας (σεισμού στην ευρύτερη περιοχή Γρεβενών – Κοζάνης) εισήχθησαν προς φοίτηση στην Σχολή Αστυφυλάκων Τ.Δ.Α. Γρεβενών μετά την 19- 6-1995, μέσω της αναδρομικής τους κατάταξης, σε ημερομηνία όμοια με αυτή των λοιπών συμμετεχόντων στον ίδιο διαγωνισμό που εισήχθησαν στα άλλα Τ.Δ.Α. της χώρας.

    Γ. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ

    -Όχι στην μνημονιακή σύνδεση του ασφαλιστικού των ένστολων με το προσδόκιμο ζωής.

    -Κατάργηση του άρθρου 4 του ν.4387/2016 περί υπαγωγής στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης των στρατιωτικών και διατήρηση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ως του αποκλειστικού φορέα που θα χορηγεί συντάξεις στους ένστολους – λειτουργούς του Δημοσίου. Κατάργηση του άρθρου 48 του ν.4387/2016 που αφορά το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων και συγκεκριμένα την παρ. 4 με την οποία υφίστανται οι προϋποθέσεις χορήγησης μερίσματος σε χήρες/χήρους και ορφανά.

    -Αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των νέων και παλαιών συντάξεων. Άμεση κάλυψη των «προσωπικών διαφορών» και αποκατάσταση των εν λόγω συντάξεων σε αξιοπρεπή και προ μνημονίων, επίπεδα.

    -Άμεση κατάργηση των διατάξεων που εντάσσουν τον Κλάδο Επικουρικής Ασφάλισης του ΤΑΠΑΣΑ στο ΕΤΕΑΕΠ. Δυνατότητα διαχείρισης της περιουσίας του εν λόγω Κλάδου από τους ασφαλισμένους και κατάργηση των διατάξεων των άρθρων 96 και 97 του ν.4387/2016 περί παροχών του πρώην ΕΤΕΑ (νυν ΕΤΕΑΕΠ) που αφορούν τη μείωση των καταβαλλόμενων συντάξεων και αύξηση των εισφορών επικουρικής ασφάλισης.

    -Επανεξέταση των τακτικών και έκτακτων ασφαλιστικών εισφορών, παλαιών και νέων ασφαλισμένων, υπέρ των ασφαλιστικών ταμείων που χορηγούν βοηθήματα και επικουρικές συντάξεις.

    -Κατάργηση των διατάξεων του άρθρου 2 του ν.3865/2010 για τους στρατιωτικούς που κατατάσσονται από 1-1-2011 και θεσμοθέτηση όμοιων προϋποθέσεων χορήγησης σύνταξης, καθώς και αναγνώρισης χρόνων ασφάλισης με τους αντίστοιχους που κατατάσσονται μέχρι την 31-12-2010.

    -Διατήρηση του υφιστάμενου καθεστώτος αναγνώρισης των πραγματικών συντάξιμων ετών (στρατός, έτη σπουδών κ.λπ.).

    – Αιτούμαστε την επέκταση των διατάξεων του άρθρου 6 παρ. 12 του ν.3865/2010 «αναγνώριση πλασματικού χρόνου τέκνων» και στους στρατιωτικούς υπαλλήλους που ασφαλίζονται στον Ε.Φ.Κ.Α., (αναγνώριση τέκνων για σύνταξη).

    -Επέκταση και στα στελέχη Σωμάτων Ασφαλείας και Ενόπλων Δυνάμεων της δυνατότητας αναγνώρισης ως συντάξιμου, του ελάχιστου χρόνου φοίτησης στις μέσες επαγγελματικές σχολές, όπως δόθηκε στους πολιτικούς δημοσίους υπαλλήλους, αποκλειστικά και μόνο για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά την 1-1-2011. Με την προαναφερόμενη επέκταση αίρεται μια μακροχρόνια ανισότητα σε βάρος κυρίως των γυναικών αστυνομικών υπαλλήλων, που εισήχθησαν στο Σώμα έως την 31-12-1992, δίνοντάς τους το δικαίωμα εξαγοράς χρόνου λόγω τέκνων, με βάση το ν.3865/2010, υπό τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τις υπαλλήλους του δημόσιου τομέα.

    -Τροποποίηση των διατάξεων του ν.3865/2010 που αφορούν τον χρόνο θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος παλαιών και νέων ασφαλισμένων μετά την 1-1-2015, με προσαύξηση του χρόνου παραμονής κατά έτος και μέχρι να συμπληρώσουν 40 έτη.

    -Την αναπλήρωση και κάλυψη της διαφοράς που επήλθε στα αποθεματικά των ασφαλιστικών & μετοχικών Ταμείων μας από το «κούρεμα» και την ανταλλαγή των Ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου το έτος 2012, από τίτλους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

    -Καμία περαιτέρω περικοπή του μερίσματος και του ΒΟΕΑ του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, καθώς και αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης ρευστότητας, χωρίς περαιτέρω εξωτερικό δανεισμό, αλλά με επέκταση του χρόνου αποπληρωμής του χρέους από το Υπουργείο Οικονομικών. Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Ταμείου. Κατάργηση του άρθρου 27 του ν.1911/1990. Εκπροσώπηση του συνδικαλιστικού μας κινήματος στο Δ.Σ. του Ταμείου και συμμετοχή, τόσο στο Δ.Σ., όσο και στις διευθυντικές – νευραλγικές θέσεις του Ταμείου, κατά 50%, υπαλλήλων που προέρχονται από το Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας.

    -Διασφάλιση του αποθεματικού κεφαλαίου του ειδικού (ερανικού) λογαριασμού αλληλοβοήθειας του Ιδρύματος «Μέριμνας και Αριστείας της Ελληνικής Αστυνομίας» με κατάργηση της εξαναγκαστικής υποχρέωσης κατάθεσης αυτών, στο κοινό κεφάλαιο ασφαλιστικών Ταμείων της Τράπεζας της Ελλάδας και την αναπλήρωση των απωλειών που υπέστη με τη χρηματοδότηση του Κρατικού Προϋπολογισμού. Επανεξέταση όλου του πλαισίου λειτουργίας του, των παροχών του και του τρόπου που χορηγούνται αυτές. Στόχος η ανεξαρτητοποίησή του, ο εμπλουτισμός και η αύξηση των χορηγούμενων ενισχύσεών του, καθώς και η άμεση καταβολή αυτών.

    -Λειτουργία ενιαίου Κλάδου Υγείας για όλο το αστυνομικό προσωπικό στο ΤΑΠΑΣΑ.

    -Εξομοίωση των συναδέλφων που πέτυχαν στο διαγωνισμό του 1989 και προσελήφθησαν το 1994, με τους υπόλοιπους της ίδιας σειράς, οι οποίοι κατετάγησαν το έτος 1989, με την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών του ασφαλισμένου (6,67%) και όχι του συνόλου (20,00%).

    -Αναπροσαρμογή της κατώτατης σύνταξης στα 500,00 € με δεκαπέντε (15) έτη ασφάλισης και επαναφορά του ΕΚΑΣ στους χαμηλοσυνταξιούχους, με πραγματικά και όχι τεκμαρτά κριτήρια.

    -Διατήρηση του κοινωνικού χαρακτήρα της επικουρικής ασφάλισης και όχι άστοχες πολιτικές που θέτουν σε κίνδυνο τις συντάξεις και τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων.

    Δ. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ

    -Επαναφορά του αφορολόγητου στα 12.000,00 € για μισθωτούς & συνταξιούχους και καθορισμός νέας φορολογικής κλίμακας με πρόσθετα κλιμάκια.

    -Επαναφορά όλων των φοροαπαλλαγών που καταργήθηκαν, όπως οι τόκοι στεγαστικών δανείων, οι ιατρικές αποδείξεις κ.λπ.

    -Κατάργηση της εναπομείνασας ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, η οποία εισήχθη την περίοδο της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης για την καταπολέμηση της ανεργίας (άρθρο 35 του ν.3986/2011).

    Ε) ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

    Έχουν περάσει τρία και πλέον έτη από την έναρξη των εκτάκτων προληπτικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας και την σημαντική συμμετοχή της Ελληνικής Αστυνομίας σε αυτά, και η Ομοσπονδία μας οφείλει με τη λήξη τους να υπενθυμίζει σε όλους ότι άφησε το αποτύπωμά της τόσο στην ικανοποίηση πολλών αιτημάτων του αστυνομικού προσωπικού όσο και στην αναγνώριση από την κοινωνία του ρόλου και της προσφοράς της Ελληνικής Αστυνομίας.

    Οι συνεχιζόμενες, ωστόσο, κρίσεις οικονομικού, πολιτικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα, εξακολουθούν να προκαλούν νέα προβλήματα και νέες απαιτήσεις για τον αστυνομικό θεσμό. Γι’ αυτό επιβάλλεται να λαμβάνεται υπόψη ο κοινωνικός χαρακτήρας της αποστολής της Ελληνικής Αστυνομίας και να εφαρμόζονται οι αντίστοιχες πολιτικές. Είμαστε κομμάτι του λαού, συμμετέχουμε ενεργά στα κοινωνικά και συνδικαλιστικά δρώμενα και αξιώνουμε σεβασμό στη λειτουργία μας με την έμπρακτη στήριξη της Ελληνικής Αστυνομίας και του ανθρώπινου δυναμικού της.

    Τα κοινωνικά -οικονομικά προβλήματα, η συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους και η διόγκωση των ανισοτήτων, αντανακλούν και στην ευρύτερη αστυνομική οικογένεια. Ας διαφυλάξουμε, λοιπόν, ως κόριν οφθαλμού το ανθρώπινο δυναμικό της Ελληνικής Αστυνομίας, παρέχοντάς του όλα τα εχέγγυα και τα μέσα για την εκπλήρωση της αποστολής του κατά τρόπο ωφέλιμο για όλους και όλες.



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ