9 C
Athens
7.2 C
Thessaloniki
Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025
More

    ΠΟΕΣ: Δίχως οργάνωση και σχεδιασμό οι έκτακτες κρίσεις Αξιωματικών

    Με επιστολή της προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Νίκο Δένδια, η ΠΟΕΣ αναφέρεται στις πρόσφατες έκτακτες κρίσεις στις Ένοπλες Δυνάμεις και τις ενέργειες της ηγεσίας που οδήγησαν σε αυτές.

    Η ΠΟΕΣ αναφέρει στην επιστολή αυτή ότι οι κρίσεις αυτές έχουν μετατραπεί σχεδόν σε τακτικές, κατόπιν εντολής του υπουργού, χωρίς να υπάρχει συσχετισμός με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο.

    Το κύριο πρόβλημα που προκύπτει είναι η παραπληροφόρηση της κοινής γνώμης και των ΜΜΕ σχετικά με τις ενέργειες της ηγεσίας, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια ψευδής εικόνα για την κατάσταση στις Ένοπλες Δυνάμεις.

    Το έγγραφο αναφέρει συγκεκριμένα παραδείγματα παραπληροφόρησης, όπως η υπερστελέχωση μονάδας στην Πελοπόννησο και η αύξηση των ορίων ηλικίας των αξιωματικών.

    Επιπλέον, αναφέρει ότι η ηγεσία έχει αυξήσει τον αριθμό των οργανικών θέσεων Ταξιάρχων και Υποστρατήγων, ενώ ταυτόχρονα αποστρατεύει αξιωματικούς με πολυετή υπηρεσία, χωρίς να πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις.


    Η επιστολή καταλήγει ότι οι ενέργειες της ηγεσίας δεν βασίζονται σε σχεδιασμό, αλλά σε πανικό, και ότι η πραγματικότητα είναι διαφορετική από αυτή που παρουσιάζεται.

    ΠΟΕΣ: Η επιστολή προς τον Νίκο Δένδια

    Κύριε Υπουργέ.

    Τις τελευταίες εβδομάδες όλη η Κοινωνία και οι στρατιωτικοί παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα όσα συμβαίνουν στις ΕΔ, όπου, πιθανώς, για πρώτη φορά στα χρονικά οι έκτακτες κρίσεις έχουν, σχεδόν, μετατραπεί σε τακτικές και μάλιστα κατόπιν δικής σας εντολής, ενέργεια που δεν δείχνει να έχει συσχετισμό με το ισχύον κανονιστικό και θεσμικό πλαίσιο.


    Το μείζον πρόβλημα που έχει προκύψει και μάλιστα, πιθανώς, για πρώτη φορά στην Ιστορία των ΕΔ σε τέτοια έκταση, είναι ότι με ευθείες ενέργειες της Ηγεσίας Ανώτεροι και Ανώτατοι Αξιωματικοί των ΕΔ αφέθηκαν διά της απόλυτης παραπληροφόρησης βορά στην κοινή γνώμη και τα ΜΜΕ που κατά βάση τελούν εν αγνοία επί των υπηρεσιακών θεμάτων, με αποτέλεσμα εύκολα αναπαράγουν δίχως επεξεργασία κάθε δήλωση ή πληροφορία που τους διαχέεται.

    Σε αυτό το πλαίσιο πληροφορούμαστε για δήθεν «νοικοκύρεμα», «αποκατάσταση της τάξης», «περίσσεια Ανωτάτων και Συνταγματαρχών» και διάφορα άλλα παρεμφερή. Πουθενά δεν διαβάσαμε ποια ακριβώς είναι αυτή η περίσσεια Ανωτάτων, πως και πότε δημιουργήθηκε και, κυρίως, τι αποτελέσματα παρήγαγε, ή αν η ύπαρξή τους έχει να κάνει με τυχόν περίπτωση πολεμικής ετοιμότητας, όπου σε μια τέτοια περίπτωση προφανώς και δεν είναι εφικτό να διερευνάται η ύπαρξη διαθέσιμων Ανωτάτων εξ εφεδρείας.

    Ομοίως, δεν διαβάσαμε πουθενά περί των καθηκόντων που εκτελεί ο καθένας. Σήμερα θα αποκαταστήσουμε σε όλα αυτά την Αλήθεια, με αφορμή τις πρόσφατες έκτακτες κρίσεις.

    Κατ΄αρχάς οφείλουμε να κάνουμε συγκεκριμένες παραπομπές προκειμένου να γίνει κατανοητός ο εμπαιγμός και η έκταση της παραπληροφόρησης:

    Έχετε κάνει λόγο για Μονάδα στην Πελοπόννησο με υπερστελέχωση, προς αντιπαραβολή έτερων περιπτώσεων με υποστελέχωση. Ωστόσο αποφύγατε να αναφέρετε πότε ιδρύθηκε η συγκεκριμένη Μονάδα (2023).

    Κάνατε λόγο για πολλούς Ανωτάτους αξιωματικούς και τους Συνταγματάρχες (και αντίστοιχους), αλλά αποφύγατε να σχολιάσετε ότι η αύξηση των ορίων ηλικίας Ταξιάρχων και Συνταγματαρχών (και αντιστοίχων) έλαβε με το ν.4915/2022 και συγκεκριμένα το άρθρο 66 που είχε φέρει ο προκάτοχός σας ως τροποποίηση επί του ν.2439/1996.

    Ειδικά για τις θέσεις των «πολλών Ανωτάτων» προφανώς ξεχάσατε να αναφέρετε ότι επί των ημερών σας αυξήθηκε περαιτέρω ο αριθμός των οργανικών θέσεων Ταξιάρχων και Υποστρατήγων (και αντιστοίχων) κατά σημαντικό αριθμό. Ποια είναι τα δεδομένα που, προφανώς, προέκυψαν εντελώς ξαφνικά και πλέον οδηγούν στην ανάγκη δραματικής μείωσης των ίδιων θέσεων;

    Βεβαίως, τόσο το προσωπικό των ΕΔ, όσο και η κοινή γνώμη αναμένουν μια εξήγηση σχετικά με την επαναφορά εξ εφεδρείας του Ταξιάρχου της Ίλης Ιππικού, που ωφέλησε και πόσο κόστισε το όλο εγχείρημα, συμπεριλαμβανομένων των μισθοδοσιών και των εξόδων των ίππων, βεβαίως.

    Ως προς την ύπαρξη μεγάλου αριθμού Συνταγματαρχών (και αντιστοίχων) «κόλλημα» στην εξέλιξη, αποφύγατε να αναφέρετε ότι η «συσσώρευση» αυτή ήταν αποτέλεσμα της αλλαγής του σταδιοδρομικού πλαισίου από το ν.2439/1996 στον δυσμενέστερο από όλες τις απόψεις ν.3883/2010, ο οποίος ουσιαστικά δημιούργησε σταδιοδρομική επιβράδυνση, καθώς και άλλα πολύ σοβαρά προβλήματα που θα αποτελέσουν το αντικείμενο επόμενου, ιδιαίτερα αποκαλυπτικού εγγράφου μας.

    Παράλληλα, σε πολύ πρόσφατο άρθρο στην εφημερίδα Real News κάνατε λόγο για «καρκίνωμα των πολλών Αξιωματικών που τελειώνει», λησμονώντας ότι στο ίδιο «καρκίνωμα» ανήκουν και όσοι παραμείνουν, το ηθικό των οποίων μεριμνήσατε να τσακίσετε εντελώς.

    Ως προς την ύπαρξη πολλών Συνταγματαρχών που επιχειρήθηκε να παρουσιαστεί, στο πλαίσιο της αναγκαίας δημιουργίας κοινωνικού αυτοματισμού, να παρουσιαστεί ότι είναι άνευ καθηκόντων, μάλλον δεν σας έχουν μεταφέρει ότι ένεκα της υποστελέχωσης που και ο ίδιος επιβεβαιώσατε, πλέον υπάρχουν Συνταγματάρχες που ασκούν ακόμα και καθήκοντα Υπαξιωματικών, αναγκαζόμενοι (πχ εν όψει επιθεωρήσεων ή των αυξανόμενων εορταστικών εκδηλώσεων) να βάφουν περιφράξεις και να συντονίζουν εργασίες ως ομαδάρχες.

    Σε κάθε περίπτωση η επιλεκτική ευαισθησία σας ως προς τους άνευ καθηκόντων προκαλεί έκπληξη όταν στο ίδιο σας το Στρατιωτικό Γραφείο είναι γνωστό ότι έχετε εν γνώσει σας μια δεκάδα στελεχών άνευ καθηκόντων, εκ των οποίων τουλάχιστον ο ένας είναι και ΕΟΘ, ενώ ένας δεύτερος φέρεται να έχει καταδικαστεί αμετάκλητα για αδίκημα που δεν επιτρέπει την παραμονή του στις ΕΔ. Σε ποιο νοικοκύρεμα ακριβώς αναφέρεστε;

    Όλα τα προαναφερθέντα, εντελώς ενδεικτικά παραδείγματα συντείνουν προς μία κατεύθυνση: την υποστήριξη του αφηγήματος ότι δήθεν μπαίνει μια τάξη στις ΕΔ συμφώνως σχεδιασμού.

    Την πραγματικότητα την έχουμε τεκμηριώσει επαρκώς με πρόσφατα έγγραφά μας: ούτε σχεδιασμός υπάρχει (δηλαδή Ατζέντα 2030), ούτε τάξη μπαίνει. Το μόνο που υπάρχει είναι μια αόριστη κινητικότητα, που αν και επιχειρείται να διαχειριστεί επικοινωνιακά, ουσιαστικά μπορεί να χαρακτηρισθεί ως σύνολο ενεργειών πανικού, προκειμένου να φανεί ότι δήθεν υπάρχει ένας ευρύτερος σχεδιασμός που βρίσκεται σε φάση υλοποίησης, κάτι που θα αποδείξουμε και ακολούθως.

    Στις πρόσφατες έκτακτες κρίσεις διαπιστώσαμε τα εξής παράδοξα:

    α. Αν και αυτοί που αφέθηκαν ως πτώματα να σκυλευθούν από την κοινή γνώμη ήταν κυρίως οι Συνταγματάρχες, στην πραγματικότητα η μεγάλη εκκαθάριση έγινε στους Ανωτάτους. Ο λόγος είναι απλός: όχι επειδή έχουμε πολλούς, αλλά επειδή πληρώνονται πολλά.

    Το ίδιο ισχύει και για τους Συνταγματάρχες βεβαίως, διότι, επίσης, αποτελούν μεγάλο οικονομικό βάρος. Στο ενδιάμεσο τα αρνητικά και σε αρκετές περιπτώσεις προσβλητικά σχόλια που αποτυπώνονται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης από δικαίως αγανακτισμένους πολίτες (με βάση όσα «πληροφορούνται») έχουν αρχίσει να λαμβάνουν διαστάσεις, παρά τις προσπάθειές μας να τα αναχαιτίσουμε.

    β. Ως γνωστόν, μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά. Έτσι, παρακολουθήσαμε το απόλυτο παράδοξο, να αποστρατεύονται Συνταγματάρχες πέριξ των 40 ετών υπηρεσίας, ταυτόχρονα με Συνταγματάρχες που βρίσκονται καθ’ όδόν στη συμπλήρωση των 35 ετών. Η περίπτωση αυτή παρουσιάζει πρόσθετο, πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από πλευράς νομιμότητας, όπως θα εξηγήσουμε παρακάτω.

    γ. Σύμφωνα με πρόσφατα διάταξη που εσείς φέρατε σε ψήφιση ως τροπολογία επί του άρθρου 20 του ν.3883/2010, οι Συνταγματάρχες (και αντιστοίχων) δύνανται να κρίνονται εφόσον έχουν συμπληρώσει 31 έτη υπηρεσίας ως Αξιωματικοί. Αυτό συνεπάγεται να έχουν συμπληρώσει 35 έτη υπηρεσίας στο σύνολο.

    Πως είναι δυνατόν να σπεύσατε να αποστρατεύσετε στελέχη της τάξης του 94 από το σύνολο των ΕΔ (με έμφαση στο ΣΞ), οι οποίοι ακόμα έχουν 34,5 έτη υπηρεσίας, άρα δεν πληρούσαν την τυπική προϋπόθεση να αποστρατευθούν; Ο λόγος της βιασύνης είναι προφανής, όπως και η βλάβη που θα προκληθεί στα θιγόμενα στελέχη εφόσον η εν λόγω απόφαση δεν ανακληθεί.

    δ. Αποστρατεύσατε Συνταγματάρχες (και αντιστοίχους) με ειδικότητα Ιατρού και αυτό ενώ είναι γνωστά τα προβλήματα στα στρατιωτικά νοσοκομεία σε θέματα υποστελέχωσης.

    Διερωτόμαστε: ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι το αφήγημα περί όλων των υπολοίπων Συνταγματαρχών (και αντιστοίχων) ίσχυε, στην περίπτωση των Ιατρών πως δύνανται να τεκμηριωθεί; Γνωρίζετε πολλούς Ιατρούς που δημιουργούν «πρόβλημα» στην Υπηρεσία κατά την άσκηση των ιατρικών τους καθηκόντων, όποιον βαθμό κι αν φέρουν;

    ε. Για μια ακόμα φορά επανέρχεται στο προσκήνιο το πολύπαθο ΝΙΜΤΣ, το οποίο όχι μόνο έχει ξεμείνει από αιματολόγους (και άλλες, λίγες ειδικότητες), αλλά ξέμεινε και από Διοίκηση, με αποτέλεσμα να πληροφορούμαστε για απεγνωσμένες προσπάθειες εκ μέρους του Προέδρου του ΔΣ αυτού κατά το προηγούμενο διάστημα, να βρεθούν πρόθυμοι αντικαταστάτες, δίχως ΦΕΚ διορισμού βεβαίως.

    Τελικώς, επειδή οι διαδικασίες του ΑΣΕΠ δεν έχουν ολοκληρωθεί, παραιτήθηκε από τη θέση του στο Γενικό Κρατικό Νικαίας και διορίστηκε νέος Διευθυντής του ΝΙΜΤΣ άρον-άρον, ώστε να αποφευχθούν τα χειρότερα.

    στ. Κάνατε λόγο για «600 Πλοιάρχους στο ΠΝ, όταν έχουμε μόλις 24 μεγάλα πλοία», γεγονός που εγείρει έντονες και εύλογες απορίες ως προς τις πηγές πληροφόρησής σας.

    Πρόκειται για άγνοια ή για εσκεμμένη παραπληροφόρηση; Κατ’ αρχάς οι Πλοίαρχοι δεν ασκούν καθήκοντα κυβερνήτη, παρά βρίσκονται σε Επιτελεία και άλλες κρίσιμες επιτελικές θέσεις. Οι κυβερνήτες στο ΠΝ φέρουν κατά βάση τους βαθμούς του Αντιπλοιάρχου και του Πλωτάρχη.

    Ποιος είναι, λοιπόν, ο λόγος που κάνατε τόσο πρόδηλα εσφαλμένο συσχετισμό; Μήπως για να δημιουργήσετε μια εικονική αιτιολόγηση των ενεργειών σας; Εντούτοις, αφού οι ενέργειές σας είναι για τη δημιουργία των ισχυρότερων ΕΔ που είχαμε ποτέ, γιατί να χρειάζεστε μια εικονική πραγματικότητα για να τις δημιουργήσετε;

    ζ. Επικαλεστήκατε ότι ο αριθμός των Συνταγματαρχών οι οποίοι υπηρετούσαν στον Στρατό Ξηράς πριν από τις κρίσεις ήταν τουλάχιστον τριπλάσιος του αριθμού των οργανικών θέσεων.

    Μπορείτε, τότε, να μας εξηγήσετε για ποιον λόγο ήδη ενημερώνονται άτυπα (προφορικά) οι νέοι Ταξίαρχοι ότι θέσεις που μέχρι πρότινος αντιστοιχούσαν σε Ταξιάρχους, πλέον προορίζονται για Συνταγματάρχες, ως μας μεταφέρεται; Αντίστοιχη έγκυρη πληροφόρηση έχουμε και για θέσεις στο ΠΝ.

    η. Ταυτόχρονα δεν θα μπορούσε να διαφύγει της προσοχής μας ότι παρά τις «γενναίες εκκαθαρίσεις», διατηρήσατε και Συνταγματάρχη ΕΟΘ με 39 έτη υπηρεσίας και μάλιστα σε θέση Διοικητή.

    θ. Στο πλαίσιο της διαρκούς επανάληψης της ανάγκης για μείωση Συνταγματαρχών (και αντιστοίχων), δημιουργείται ένα ερώτημα: αυτό θα σηματοδοτήσει τη μη προαγωγή των Αντισυνταγματαρχών (και αντιστοίχων) που αναμένεται να προαχθούν (ή μάλλον έπρεπε να έχουν ήδη προαχθεί) στο βαθμό του Συνταγματάρχη (και αντιστοίχων) κατά τις τακτικές κρίσεις;

    Διότι προσεχώς θα γνωστοποιήσουμε επί τούτου με αδιάσειστα στοιχεία περίπτωση που, πιθανώς, να έχει υπερβεί τα όρια της αυθαιρεσίας. Ή μήπως μόλις διαπιστωθεί ότι στις περιπτώσεις που αφορούν το συγκεκριμένο βαθμό ουσιαστικά έγινε μια τρύπα στο νερό, με αποτέλεσμα να χρειαστεί νέα μαζική εκκαθάριση την προσεχή Άνοιξη;

    ι. Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι όντως υπάρχουν διαχρονικές παθογένειες (όπως η αδυναμία να παραμένουν άξια παλαιότερα στελέχη για να προάγονται νεότερα, πιο ικανά, πρόβλεψη που υπήρχε στο ν.3883/2010 και καταργήθηκε άρον άρον), μπορείτε να μας απαντήσετε ποιος διατηρούσε Ανωτάτους ανακυκλώνοντάς τους στις ίδιες και τις ίδιες θέσεις ακόμα και για 8 έως 10 χρόνια και ξαφνικά θεωρήθηκαν (και αντιμετωπίστηκαν ως) «περιττό βάρος»;

    Πότε ακριβώς εντοπίστηκαν αυτά τα προβλήματα και γιατί δεν επιλύονταν νωρίτερα; Ποιος, εν τέλει, δημιούργησε και διαιώνισε τον «υδροκεφαλισμό» που επικαλεστήκατε;

    Τα παραπάνω έφεραν στο φως και ένα επιπλέον, παράπλευρο, μείζον ζήτημα. Όλως περιέργως, οι αποστρατείες κατά τις πρόσφατες έκτακτες κρίσεις χρησιμοποιήθηκαν έως και σε παραπλανητική αρθρογραφία που ήδη αναπαράγεται περαιτέρω, ότι δήθεν θα προκαλέσουν την κατάρρευση στο ΜΤΣ. Το εν λόγω αφήγημα κρίνεται ως ιδιαίτερα ύποπτο για πολλούς λόγους:

    Κατ’ αρχάς ως πηγή αναφέρεται η εργοδοτική Ομοσπονδία, δηλαδή ένα εκ των φερέφωνων του ΥΠΕΘΑ, η οποία εξ όσων θυμόμαστε ουδέποτε έχει ασχοληθεί με το ζήτημα, ενώ προσφάτως εξέφρασε και την ικανοποίησή της διότι «οι ενέργειες της Ηγεσίας βρίσκονται στο σωστό δρόμο».

    Αξίζει να σημειώσουμε ότι το πρώτο άρθρο αποτέλεσε αφορμή να γίνουμε αποδέκτες πολλών τηλεφωνημάτων που μας παρέπεμπαν στη γνωστή, παλαιά, ελληνική ταινία εποχής και την γνωστή φράση ότι «οι Γερμανοί είναι φίλοι μας». Αυτό είναι το κλίμα που επικρατεί στις ΕΔ.

    Κατά δεύτερον, σχεδόν το 90% των αποστρατευθέντων έχει ήδη λάβει προ ετών το εφάπαξ, άρα ουδεμία επιβάρυνση θα φέρει στο ΜΤΣ (ΕΛΟΑΣ).

    Τέλος, το υπόλοιπο (περίπου 10%) ούτως ή άλλως θα συμπλήρωνε 35 έτη εντός του 2025 άρα το ΜΤΣ (ΕΛΟΑΣ) μετά βεβαιότητας έχει προϋπολογίσει την καταβολή εφάπαξ, ακόμα και σε περίπτωση μη αποστρατείας.

    Η ανωτέρω διασπορά μιας ανυπόστατης φήμης και μάλιστα διά του τύπου μπορεί να οδηγήσει μόνο σε ένα συμπέρασμα: ότι μέσω διακίνησης ενός αναληθούς περιστατικού (fake news) που επιβεβαιώνεται από έτερα, κατά βάση προσκείμενα ή φίλια ΜΜΕ, προαναγγέλλεται η αναγκαιότητα παρέμβασης του ΥΠΕΘΑ προκειμένου να αποφευχθεί η (τεχνητή) κατάρρευση του ΜΤΣ που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη όπως έχουμε αποκαλύψει, αλλά για διαφορετικούς λόγους.

    Εντούτοις, οι «άλλοι λόγοι» έχουν να κάνουν με τη δική σας διαχείριση των θεμάτων, ενώ η «επαναφορά της τάξης» παραπέμπει σε λάθη που έκαναν άλλοι.

    Δυστυχώς, μετά και το πρόσφατο non paper που (για μια ακόμα φορά με bullets του τύπου «εμπιστευθείτε με») επιβεβαιώνει ότι δεν υφίσταται Ατζέντα 2030 και όλα δείχνουν να γίνονται με τρόπο χαοτικό. Θα φέρουμε μερικά ενδεικτικά παραδείγματα από τα πολλά που έχουμε εντοπίσει:

    Προβήκατε για μια πολλοστή φορά σε παραλληλισμό ελληνικών και αμερικανικών ΕΔ κάνοντας λόγο για τα στρατόπεδα. Θα θέσουμε για δεύτερη φορά το ερώτημα: ένα αεροπλανοφόρο των αμερικανικών ΕΔ γνωρίζετε πόσο πλήρωμα έχει και πόσα αεροπλανοφόρα έχουν οι ΗΠΑ;

    Μήπως έχουν την ίδια δομή Στόλου όπως το ΠΝ, ή μήπως η χώρα μας έχει παγκοσμίως την ίδια διασπορά βάσεων με τις ΗΠΑ; Διότι από τη σύγκρισή σας προκύπτει επιλεκτική επίκληση στοιχείων.

    Κάνατε λόγο για ένα σύγχρονο μονοπάτι επαγγελματικής εξέλιξης (career path) για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, αποκρύπτοντας ότι αυτό συνδέεται με την αγορά εργασίας και μάλιστα με ειδικότητες που θα συγκεντρώνουν περισσότερες πιθανότητες εύρεσης εργασίας στον ιδιωτικό τομέα (κάτι που επισημάνατε και στο Ροταριανό Όμιλο).

    Αυτό συνεπάγεται κατάργηση της μονιμότητας και μετατροπή της σε καθεστώς αορίστου χρόνου (κατά βάση για τους Υπαξιωματικούς) και λειτουργία με βάση το επιχειρηματικό ενδιαφέρον.

    Αναφέρεστε διαρκώς στο υποτιθέμενο οικιστικό πρόγραμμα όπου τα στοιχεία μεταβάλλονται ανάλογα με τη δυσκολία στην οποίαν βρίσκεστε. Υπενθυμίζουμε ότι οι «Οδικοί Χάρτες» προβλέπουν κατασκευή 750 διαμερισμάτων.

    Τον εν λόγω αριθμό τον έχετε επιβεβαιώσει και εντός Κοινοβουλίου κατά το παρελθόν και μάλιστα τονίζοντας ότι η χρηματοδότηση ήταν εξασφαλισμένη. Σε έτερη, σχετικά πρόσφατη περίπτωση κάνατε λόγο για κατασκευή 400 κατοικιών, ενώ στο non paper κάνατε λόγο για κατασκευή 4.000 κατοικιών έως το 2030.

    Ωστόσο σε άλλη περίπτωση έχετε κάνει λόγο για κατασκευή χιλιάδων κατοικιών σε βάθος δεκαετίας, δίχως αυτό να αποτυπώνεται πουθενά. Παράλληλα η δηλωθείσα εξασφαλισμένη χρηματοδότηση των 100 εκ. ευρώ «εξαφανίσθηκε», προφανώς, και φαίνεται να απαιτείται η υφαρπαγή του συνόλου της περιουσίας των ΕΔ, αν και λίγο καιρό πριν θα επαρκούσε η αξιοποίηση των υπό παραχώρηση στρατοπέδων που θα κλείσουν.

    Τελικώς πόσες είναι οι κατοικίες/διαμερίσματα και πόσα από αυτά θα δωριστούν στο υπόλοιπο Δημόσιο; Επίσης γιατί δεν υφίσταται μέριμνα να συμπεριληφθούν οι στρατιωτικοί σε προγράμματα του τύπου «Σπίτι μου»;

    Μιας και αναφέραμε τα στρατόπεδα, να υπενθυμίσουμε ότι από τα 132 που θα έκλειναν, εντός διημέρου αυξήθηκαν σε 137, ενώ λίγες εβδομάδες αργότερα αυξήθηκαν περαιτέρω κατά 250, τα οποία όμως δεν μπορούσαν να κλείσουν άμεσα διότι «δεν υπάρχουν χρήματα».

    Όσον αφορά τον προγραμματισμό που διαρκώς επικαλείστε, όπως έχει ήδη αναφερθεί σε αρθρογραφία, κλείνει η Ταξιαρχία του Προβατώνα και του Πολυκάστρου στον Έβρο (αποφάσεις που είχαν ληφθεί από το 2019 αλλά δεν είχαν υλοποιηθεί ποτέ) και ανοίγει αντίστοιχη στις Σέρρες, ενώ πληροφορούμαστε ότι ήδη βρίσκεται υπό σύσταση και στο Βόλο.

    Εν τέλει πόσα στρατόπεδα θα κλείσουν και θα είναι μόνο στρατόπεδα ή και πλοία; Προφανώς υπάρχει κάτι που αδυνατούμε να αντιληφθούμε σε αυτόν τον «προγραμματισμό».

    Έχουν περιέλθει εις γνώση μας περιπτώσεις που για ευνόητους λόγους (επιχειρησιακούς) δεν θα αναφέρουμε, στις οποίες αναμένουμε να προκληθεί επιχειρησιακό έμφραγμα ή δυσχέρεια εκπλήρωσης της αποστολής τους.

    Ιδίως σε μία περίπτωση, εφόσον η μεταστάθμευση συντελεστεί, θεωρούμε βέβαιο ότι η εκπαίδευση των στελεχών θα πολλαπλασιάσει το λειτουργικό κόστος αντί να το μειώσει.

    «Πίσω» από τις ενέργειες αυτές διακρίνουμε μια τάση να εξισορροπιστούν / μετριαστούν οι αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών, γεγονός που επιβεβαιώνει την έλλειψη προγραμματισμού.

    Οι γενικεύσεις σας αδυνατούν να δώσουν πειστικές απαντήσεις. Παρά ταύτα, επιμένετε να αποκρύπτετε σημαντικές λεπτομέρειες των «μεταρρυθμίσεων» που αποτελούν τη στοχοθέτηση, η οποία και θα κριθεί από τους αρμοδίους (και κατ’ αρχάς από το Οικονομικό Επιτελείο):

    α. Ποιος είναι ο αριθμός στον οποίον θα σταματήσει η μείωση του προσωπικού και που θα βρίσκονται οι Μονάδες του σχεδιασμού σας; Ο αριθμός τους θα καθορίσει τις οργανικές θέσεις Διοίκησης αλλά και το εύρος των δυνατοτήτων για μεταθέσεις.

    Το προσωπικό, μεγάλο μέρος του οποίου ήδη αισθάνεται (και είναι) εγκλωβισμένο, έχει κάθε δικαίωμα να γνωρίζει ποιο είναι το μέλλον και ποιες οι δυνατότητες μεταθέσεων.

    β. Ποια θα είναι η επαγγελματική μοίρα κάθε προέλευσης, πόσες θα παραμείνουν και υπό ποιες συνθήκες; Γιατί να ενημερωθεί ο κόσμος απευθείας από μια «διαρροή» (κατά τα επί των ημερών σας συνηθισμένα) επί ενός σταδιοδρομικού νομοσχεδίου που γνωρίζουμε ότι ήδη είναι έτοιμο, όπως και όλα τα υπόλοιπα, αλλά εσείς αποφεύγετε να αναφερθείτε ευθέως; Μήπως το προσωπικό δεν έχει δικαίωμα να μάθει έγκυρα τι του επιφυλάσσει το μέλλον;

    γ. Γιατί αποκρύπτετε τι μέλλει γενέσθαι με την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και τα Μετοχικά Ταμεία, όπου σκοπεύετε εκτός από την περιουσία να υφαρπάξετε και τις κρατήσεις των στελεχών, αποστερώντας κάθε υφιστάμενο δικαίωμα και δυσχεραίνοντας κάθε υφιστάμενη παροχή, στρέφοντας τους πάντες σε ιδιωτικές παροχές; Έχετε την εντύπωση ότι οι ΕΔ θα καταστούν ελκυστικός προορισμός με μισθούς πείνας και απουσία μέριμνας;

    δ. Γιατί δεν μας πληροφορείτε ποια η ακριβής δομή δυνάμεων που θα έχουν οι ισχυρότερες ΕΔ της χώρας μας; Εικάζουμε ότι η πληροφορία αυτή δεν είναι απόρρητη.

    Οι δυνάμεις είθισται να αποτυπώνονται σε διεθνή journals και εκδόσεις, ενώ πληροφορίες επί τούτου βρίσκονται και στο διαδίκτυο. Πόσα πλοία θα έχουμε; Πόσα αεροσκάφη; Πόσες μονάδες; Πόσα Επιτελεία; Πόσα Μετοχικά Ταμεία; Πόσα Νοσοκομεία; Μήπως δεν μας λέτε διότι επί της ουσίας ούτε εσείς δεν γνωρίζετε; Μήπως επειδή έχουν ξεκινήσει οι «μεταρρυθμίσεις» και «πάμε κι όπου βγει»;

    Η απάντηση είναι ξεκάθαρη σε όλα τα ερωτήματα: δεν υπάρχει απάντηση.

    Κύριε Υπουργέ.

    Όπως είχαμε σχολιάσει εγκαίρως, η ουσιαστικότερη είδηση που προέκυψε από την ομιλία σας στο Ροταριανό Όμιλο ήταν ότι «έχουμε αναλογία Αξιωματικών – Υπαξιωματικών 1 προς 1, όταν τα διεθνή πρότυπα είναι 1 προς 9».

    Με δεδομένο ότι ο αριθμός των Υπαξιωματικών διαρκώς φθίνει και δεν υπάρχει φως (ή πρόθεση) να αυξηθεί, είναι ξεκάθαρο ότι η αναλογία αυτή θα «βελτιωθεί» προς τα διεθνή πρότυπα με την εκδίωξη και εκκαθάριση Αξιωματικών.

    Ήδη με το «καλημέρα» (δίχως να υπάρχουν παραιτήσεις Υπαξιωματικών και Ανθυπασπιστών), η μετατροπή του 1:1 σε 1:9 συνεπάγεται μείωση μόνο του «καρκινώματος» των Αξιωματικών κατά 44,5%.

    Ωστόσο, αν συνυπολογίσουμε τις αυξανόμενες παραιτήσεις και των Ανθυπασπιστών/Υπαξιωματικών, εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι η «εναρκτήρια» μείωση θα ξεπεράσει το 50%. Την ίδια στιγμή με δέος συνειδητοποιούμε ότι οι ΕΔ φέρεται να έχουν ήδη συρρικνωθεί κατά περί που 40% από την αρχή της κρίσης και η (αόριστη) εξαγγελία σας για «γενναίες» περαιτέρω μειώσεις δημιουργεί ευρύτερη ανασφάλεια, ακριβώς λόγω έλλειψης λεπτομερειών.

    Το δράμα 0που παρακολουθούμε τις τελευταίες μέρες, εκτείνεται σε δύο άξονες: στον πρώτον έχει ήδη ξεκινήσει η προσπάθεια μείωσης του έμψυχου δυναμικού και η συρρίκνωση των ΕΔ και μάλιστα «κατ’ εντολή σας», μόνο και μόνο για να επιτύχετε τη μείωση του μισθολογικού και λειτουργικού κόστους προκειμένου να μπορέσετε να δώσετε τις προαναγγελθείσες «αυξήσεις» «από τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν» (όπως έχετε δηλώσει) ως «τυράκι», σε όσους απομείνουν.

    Και όταν έρθει η «κατάλληλη στιγμή», οι εκκαθαρίσεις είναι βέβαιο ότι θα επεκταθούν και σε Υπαξιωματικούς, γεγονός που θα δημιουργήσει την ανάγκη για περαιτέρω μείωση Αξιωματικών, μέχρι να σταθεροποιηθούν οι ΕΔ στον επιθυμητό για τα δημοσιονομικά αριθμό στελεχών.

    Στον δεύτερο, το προσωπικό πληροφορείται τα πάντα από «διαρροές», αρθρογραφίες, συνεντεύξεις, δημόσιες τοποθετήσεις ενώπιον τρίτων. Ποτέ ενώπιον του προσωπικού, πράγμα λογικό: πως μπορείτε να κοιτάξετε τους στρατιωτικούς στα μάτια και να τους εξηγήσετε ότι δεν έχει θέση στο όραμά σας;

    Από τα παραπάνω προκύπτει ξεκάθαρα ότι καμία τάξη δεν μπαίνει στις ΕΔ. Υπάρχει μόνο μια προσπάθεια υπό καθεστώς απόλυτου πανικού να εξοικονομηθούν πόροι προκειμένου να μην σκάσει η βόμβα μιας δεύτερης στα χέρια της παρούσας κυβέρνησης και παράλληλα να δείξουμε μια στρεβλή, πλην προβλεπόμενη εικόνα ότι τηρείται ο ψηφισθείς προϋπολογισμός.

    Επί τούτου, ωστόσο, θα υπενθυμίσουμε πολύ πρόσφατη δήλωση του επικεφαλής της αποστολής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στη χώρα μας, Τζουνγκ Σικ Κανγκ, σύμφωνα με τον οποίον, παρά τις περικοπές των τελευταίων ετών «οι δαπάνες για μισθούς στο δημόσιο και συντάξεις παραμένουν υψηλές σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Γι’ αυτό, η σύστασή μας είναι να περιοριστεί η υπερβολική αύξηση των συντάξεων ή των μισθών στο δημόσιο τομέα, ώστε να δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος για πιο παραγωγική χρήση πολύτιμων πόρων» (Insider, «ΔΝΤ: Συγκρατήστε τις αυξήσεις μισθών και συντάξεων – Οι τρεις συστάσεις του Ταμείου προς την Ελλάδα», 31/1/25).

    Προφανώς το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας δεν έκανε τυχαία λόγο για «συνθήκες επιβράδυνσης» (ύφεση) προσφάτως. Το πως θα δώσετε αυξήσεις ενώ απαιτείται η μείωσή τους, προφανώς είναι κάτι που θα πρέπει να εξηγήσετε.

    Από όλα τα παραπάνω προκύπτει ένα πάρα πολύ σοβαρό ερώτημα: για ποιον λόγο και ποιος σας έπεισε ότι για την τυχόν δεύτερη, επικείμενη χρεοκοπία της χώρας θα ευθύνονται οι ΕΔ;

    Τι εξοπλισμοί έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια; Τι αυξήσεις δόθηκαν στους παγωμένους μισθούς; Τι παροχές χάθηκαν; Πόσο μειώθηκαν τα εφάπαξ βοηθήματα; Μήπως δεν είχε γίνει γενναίο κούρεμα από το PSI στα (δύο κατά βάση) Μετοχικά Ταμεία; Μήπως δεν έχει μειωθεί (ως προείπαμε) ήδη το προσωπικό; Πόσο υποβαθμίστηκαν οι απολαβές του; Για ποιον λόγο, λοιπόν, αποφασίσατε να πάρετε «πάνω σας» τόσο σοβαρές «μεταρρυθμίσεις», δίχως (είμαστε βέβαιοι γι’αυτό) να σας έχουν εξηγήσει οι επιτελείς σας τις δυσμενέστατες επιπτώσεις που θα επέλθουν, όταν η ζημιά που ήδη έχει συντελεστεί μοιάζει ανεπανόρθωτη;

    Από πότε η ασφάλεια της χώρας κατέληξε να είναι μόνο αριθμοί που πιέζουν για μειώσεις στο έμψυχο δυναμικό;

    Υπενθυμίζουμε ότι, το 2014 ο πρωθυπουργός της χώρας, κ.Σαμαράς προκειμένου να δικαιολογήσει τις αιματηρές μειώσεις μισθών, είχε κάνει λόγο για ανάγκη μείωσης προκειμένου να αποφευχθούν οι απολύσεις.

    Η Ομοσπονδίας μας τότε είχε προσφύγει στο ΣτΕ, όχι για να μην γίνουν μειώσεις στα στελέχη, αλλά διότι στις ΕΔ είχαν επιβληθεί μειώσεις πολύ μεγαλύτερες σε σχέση με την υπόλοιπη και κοινωνία και επαγγελματικές ομάδες. Στη διαφορά και τη δυσαναλογία ήταν που δικαιωθήκαμε.

    Τις μειώσεις τις αποδεχθήκαμε τότε ως αναγκαίο κακό για να σωθεί η Πατρίδα, ωστόσο υπήρξε και ένας πρωθυπουργός που αν μη τι άλλο, κι ας μην άρεσαν αυτά που είπε, είχε το σθένος να μιλήσει και κρίθηκε επί των λόγων και των έργων του. Σήμερα έχουμε μόνο αφωνία και εξαγγελίες. Δεν μιλάει κανείς. Γιατί;

    Πλέον είναι σαφές ότι, και μισθολογικές μειώσεις έχουν γίνει, και δικαιώματα έχουν συρρικνωθεί, και το προσωπικό συνεχίζει να μειώνεται κάθε χρόνο με δραματικούς ρυθμούς, και μαζικές εκκαθαρίσεις γίνονται όποτε απαιτείται, και ραγδαία νέα μείωση έχει προαναγγελθεί.

    Δικαίως διερωτόμαστε και εμείς, και η Κοινωνία, τι ακριβώς συνέβη όλα αυτά τα χρόνια και φτάσαμε στην ανάγκη λήψης τέτοιων μέτρων, που ουσιαστικά οδηγούν στην αποσύνθεση των ΕΔ και πως αυτές οι συνθήκες θα οδηγήσουν στις «ισχυρότερες ΕΔ που είχε ποτέ η χώρα»;

    Η απάντηση είναι προφανής: η ανάγκη για εκκαθαρίσεις με εντολή Υπουργού είναι τροχιοδεικτική. Πρόκειται για μια ξεκάθαρη επίδειξη ισχύος εις βάρος των Ανωτάτων και Ανωτέρων Αξιωματικών, προκειμένου να δείξει την ισχυρά θέληση για «μεταρρυθμίσεις» και στο υπόλοιπο προσωπικό για να δει ότι δεν εξαιρείται κανείς.

    Ωστόσο, θα επαναλάβουμε ότι είμαστε βέβαιοι πως δεν είστε επαρκώς ενημερωμένος. Όταν περιέρχονται έγκυρες πληροφορίες ότι αυτή την στιγμή υφίστανται συγκεκριμένα νοσοκομεία που δεν διαθέτουν συγκεκριμένες ειδικότητες, ή υφίστανται Σχηματισμοί (που παραμένουν) όπου ο «διοικών» έχει χαμηλότερο βαθμό από τους υπαγόμενους Διοικητές, ή υφίστανται δομές Διοίκησης όπου έχει αποστρατευθεί πλήρως η κεφαλή του, είναι αδύνατον να μιλάμε για κρίσεις με βάση προγραμματισμό.

    Το γεγονός ότι δεν αποκαλύπτουμε ποιες είναι οι συγκεκριμένες «μονάδες» ευελπιστούμε ότι δεν θα εκληφθεί ως «μπλόφα» διότι έχουμε αποδείξει κατ΄ επανάληψη ότι διαθέτουμε έγκυρη πληροφόρηση.

    Κατόπιν των ανωτέρω, με δεδομένο ότι θα ακολουθήσει, ως αναφέραμε, έτερο έγγραφο που θα αποδείξει πέραν πάσης αμφιβολίας την πλήρη έλλειψη βούλησης για επίλυση των προβλημάτων παρά μόνο η αποφυγή να ενεργοποιηθεί η οικονομική βόμβα, θεωρούμε ότι μόνο ένα θέμα μπορεί να τεθεί:

    είτε να ενημερωθείτε έστω την ύστατη στιγμή για το τι πραγματικά συνεπάγεται η «Ατζέντα 2030» σταματώντας άμεσα τον όλεθρο (κατεύθυνση προς την οποίαν μπορούμε να σας βοηθήσουμε), είτε εφόσον εμείνετε στη θέση σας ότι οι «μεταρρυθμίσεις» είναι τόσο καλές και δεν θα βλάψουν / θίξουν τα συμφέροντα του προσωπικού και εφόσον δεν έχετε κάτι περαιτέρω να αποκαλύψετε επί του περιεχομένου της Ατζέντας, να αποποιηθείτε δημόσια τις καλύψεις που σας προσφέρει το Σύνταγμα (άρθρο 86) και ο νόμος περί ευθύνης Υπουργών.

    Και στις δύο περιπτώσεις δεν θα έχετε κάτι να φοβηθείτε: είτε επειδή θα έχετε το προσωπικό μαζί σας διότι αποτρέψατε τα χειρότερα, είτε διότι θα έχετε αποδείξει με έργα ότι πιστεύετε πραγματικά στις εξαγγελίες σας.

    Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, σας παρακαλούμε, αφενός να ανακαλέσετε άμεσα τις αποφάσεις αποστρατείας των αποφοίτων της τάξης 1994 των ΑΣΕΙ, καθ’ όσον είναι σαφές ότι δεν τηρήθηκαν οι προϋποθέσεις ο ορίζει η διάταξη του νόμου που εσείς ο ίδιος θεσμοθετήσατε προσφάτως, αφετέρου να σταματήσετε επιτέλους τις προσβλητικές αναφορές κατά των στρατιωτικών και ιδίως κατά των Αξιωματικών, οι οποίοι μετά από «ψάρακες με γράσο» έγιναν «αχρείαστοι» και κατέληξαν σε «καρκίνωμα». Αναλογιστείτε τις συνέπειες των λόγων και των έργων σας.

    Αναμένοντας την επίσημη τοποθέτησή σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία.

    Οι κ.κ. βουλευτές της Βουλής των Ελλήνων, προς τις οποίες/τους οποίους κοινοποιείται το παρόν, παρακαλούνται για την ανάδειξη του θέματος, δια του κοινοβουλευτικού ελέγχου.



    guest
    0 Σχόλια
    Oldest
    Newest
    Inline Feedbacks
    Δείτε όλα τα σχόλια

    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ