14.6 C
Athens
12.2 C
Thessaloniki
Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025
More

    Ρωτήσαμε το ChatGPT: Γιατί ο Κηφισός έχει κολλήσει; Και τι (δεν) κάνει το αρμόδιο Υπουργείο τόσα χρόνια

    Αθήνα, ώρα 08:15. Ο Κηφισός ακινητοποιημένος. Για άλλη μια μέρα. Για άλλη μια χρονιά. Για άλλη μια δεκαετία.

    Ο πιο σημαντικός οδικός άξονας της πρωτεύουσας – αυτός που ενώνει λιμάνι, εθνικές οδούς, εργοστάσια, εμπορευματικούς κόμβους και κατοικίες – παραμένει σε μόνιμη κυκλοφοριακή παράλυση.

    Αν δεν είναι κάποιο ατύχημα, είναι τα φορτηγά. Αν δεν είναι βροχή, είναι τα έργα. Αν δεν είναι τίποτα από αυτά, είναι απλώς… η μόνιμη κρατική ανεπάρκεια.

    Κι ενώ ο κόσμος χάνει ώρες καθημερινά μέσα στα αυτοκίνητα, περιμένει χωρίς ορατότητα, το αρμόδιο Υπουργείο παραμένει άφαντο. Ακριβώς όπως και η πολιτική βούληση.

    Αποφασίσαμε λοιπόν να ρωτήσουμε το ChatGPT, την Τεχνητή Νοημοσύνη που «ξέρει τα πάντα»:

    Γιατί ο Κηφισός έχει κολλήσει; Και γιατί το πρόβλημα παραμένει άλυτο εδώ και τόσα χρόνια;

    Η απάντηση ήταν αποστομωτική. Γιατί τα αίτια είναι παλιά, τα συμπτώματα καθημερινά, αλλά η αδιαφορία μόνιμα επίκαιρη.

    Τι φταίει για το αδιανόητο μποτιλιάρισμα του Κηφισού

    1. Ανεπαρκής υποδομή για τον όγκο οχημάτων
      Ο Κηφισός σχεδιάστηκε σε άλλη εποχή, για άλλες ταχύτητες και λιγότερα αυτοκίνητα. Σήμερα, εξυπηρετεί άνω των 250.000 οχημάτων ημερησίως, χωρίς ουσιαστική αναβάθμιση.

    2. Απουσία εναλλακτικών διαδρομών
      Η Αθήνα, αντίθετα με άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, δεν διαθέτει παράλληλους ταχείς άξονες. Αν μπλοκάρει ο Κηφισός, μπλοκάρει η μισή πόλη.

    3. Καμία σοβαρή πολιτική για φορτηγά, delivery, τουριστικά και βαρέα οχήματα
      Το μισό πρωί, ο Κηφισός είναι πάρκινγκ φορτηγών, delivery, λεωφορείων. Χωρίς διαχωρισμό κυκλοφορίας, χωρίς ώρες περιορισμού. Η Αττική λειτουργεί χωρίς σχέδιο κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης.

    4. Ανεπαρκής αστυνόμευση και διαχείριση τροχαίων
      Κάθε μικρό ατύχημα γίνεται πολλαπλασιαστής χάους. Δεν υπάρχει σύγχρονο σύστημα απομάκρυνσης οχημάτων, ενώ τα τροχαία εξελίσσονται σε δεκάλεπτες σειρές ανακοινώσεων στο ραδιόφωνο.

    Τι (δεν) κάνει το Υπουργείο Μεταφορών;

    Αντί να υπάρξει ένα ριζικό σχέδιο κυκλοφοριακής αποσυμπίεσης, παρακολουθούμε κάθε χρόνο τα ίδια:

    • Μελέτες επί μελετών, που μένουν στα συρτάρια

    • Υποσχέσεις για «έξυπνα φανάρια» και τηλεματικές λύσεις που δεν εφαρμόζονται

    • Καμία πολιτική πρόβλεψη για τη ραγδαία αύξηση μετακινήσεων μέσω οχημάτων ιδιωτικής χρήσης και μεταφορών

    • Μηδενική διασύνδεση με ΜΜΜ, τραμ, ή νέα δίκτυα

    Ουσιαστικά, το αρμόδιο Υπουργείο αντιμετωπίζει τον Κηφισό σαν «φυσικό φαινόμενο» και όχι σαν το αποτέλεσμα μιας διαχρονικής εγκατάλειψης.

    Τι πρέπει να γίνει – και γιατί δεν μπορεί να περιμένει άλλο

    Ο Κηφισός δεν «ξεμπλοκάρει» με ευχές και διαπιστώσεις. Χρειάζεται πολιτική απόφαση, τεχνική γνώση και κυρίως βούληση.

    Αν το κράτος εννοεί ότι θέλει μια πιο λειτουργική και βιώσιμη Αθήνα, πρέπει επιτέλους να δώσει λύσεις:

    • Ολοκληρωμένο σχέδιο κυκλοφοριακής διαχείρισης με εναλλακτικές διαδρομές, κατηγοριοποίηση οχημάτων και σαφή ροή.

    • Χρονικός διαχωρισμός φορτηγών και βαρέων οχημάτων από τις ώρες αιχμής.

    • Σύγχρονο σύστημα καμερών, τηλεματικής και real-time διαχείρισης ατυχημάτων.

    • Μετεγκατάσταση εμπορικών-βιομηχανικών λειτουργιών που επιβαρύνουν τον άξονα καθημερινά.

    • Και πάνω από όλα, χάρτης ευθύνης: ποιος έχει την ευθύνη του Κηφισού, ποιος τον ελέγχει, ποιος αποφασίζει.

    Γιατί όσο ο Κηφισός μένει έτσι, δεν φταίει ούτε η κυκλοφορία ούτε η Αθήνα. Φταίει ότι κανείς δεν τολμά να τον διορθώσει.



    0 Σχόλια
    Oldest
    Newest
    Inline Feedbacks
    Δείτε όλα τα σχόλια

    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ