18.3 C
Athens
13.2 C
Thessaloniki
Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
More

    Σημαντική απόφαση: Τράπεζα επέστρεψε σε 76χρονη λεφτά που «σήκωσαν» άγνωστοι με την κάρτα της


    Μια σημαντική απόφαση και μάλιστα, η πρώτη στο είδος της, εκδόθηκε από το Ειρηνοδικείου της Αθήνας. Με την απόφαση δικαιώθηκε μια 76χρονη συνταξιούχος, η οποία είδε τη σύνταξή της να κάνει «φτερά» από τον τραπεζικό της λογαριασμό με ευθύνη, όπως κρίθηκε, της τράπεζας.
    Τι είχε συμβεί; Η τράπεζα είχε αποστείλει την κάρτα αναλήψεων αλλά και τον κωδικό pin στην 76χρονη με απλό ταχυδρομείο και όχι με συστημένη επιστολή. Προφανώς κάποιοι επιτήδειο πήραν το φάκελο με την κάρτα και τον κωδικό και άρχισαν τις αναλήψεις από ΑΤΜ. Σταδιακά αφαίρεσαν από τον λογαριασμό της ανυποψίαστης γυναίκας ποσό 1.998 ευρώ. Το Ειρηνοδικείο, ενώπιον του οποίου προσέφυγε η συνταξιούχος δέχθηκε ότι η ευθύνη ανήκει στην τράπεζα, την οποία και υποχρέωσε να επιστρέψει στην 76χρονη τα χρήματα που εκλάπησαν από το λογαριασμό της, αλλά και να της καταβάλλει ως αποζημίωση για ηθική βλάβη το ποσό των 200 ευρώ.
    Το πλέον, όμως, σημαντικό είναι ότι το δικαστήριο έκρινε πως είναι υποχρέωση των τραπεζών να αποστέλλουν στους πελάτες τους τις κάρτες (αναλήψεων και πιστωτικές), όπως και τα pin τους μόνο με συστημένη επιστολή και όχι με απλό ταχυδρομείο. Και αυτό παρά το γεγονός, ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από το τραπεζικό δίκαιο.
    Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην δικαστική απόφαση, η 76χρονη είχε ζητήσει από Τράπεζα την έκδοση νέας κάρτας αναλήψεων και νέου κωδικού pin, λόγω απώλειας αυτής που είχε μέχρι τότε. Αξίζει να σημειωθεί πως η κάρτα ήταν συνδεδεμένη με τον λογαριασμό που κατατίθεται η μηνιαία σύνταξη της γυναίκας.
    Η νέα κάρτα καθυστερούσε, όμως, να φτάσει στα χέρια της συνταξιούχου και έτσι εκείνη απευθύνθηκε στην κεντρική υπηρεσία της Τράπεζας, η οποία την διαβεβαίωσε πως η κάρτα της έχει αποσταλεί με συστημένη επιστολή των ΕΛΤΑ και πως σε λίγες ημέρες θα την είχε στα χέρια της. Αυτό όμως δεν έγινε και η 76χρονη πήγε ξανά στην τράπεζά της όπου και πληροφορήθηκε ότι τόσο η νέα κάρτα όσο και το νέο pin της είχαν αποσταλεί ταχυδρομικά, μέσω των ΕΛΤΑ, με απλή αλληλογραφία, αντί συστημένης επιστολής. Μάλιστα, η γυναίκα έμαθε από την τράπεζά της και κάτι άλλο: Ότι με τη νέα της κάρτα είχαν γίνει αναλήψεις συνολικού ποσού 2.000 ευρώ από τον λογαριασμό της!
    Η 76χρονη, αφού διαμαρτυρήθηκε, αμφισβήτησε αυτές της συναλλαγές και ζήτησε να πιστωθούν τα παρανόμως αναληφθέντα ποσά στο λογαριασμό της. Η τράπεζα, όμως, αρνήθηκε το αίτημά της αυτό, όπως αρνήθηκε και να της δώσει το υλικό από τις κάμερες, το οποίο η γυναίκα ζητούσε με εξώδικα της, προκειμένου να εντοπίσει το δράστη.
    Μετά από αυτές τις αρνήσεις των υπευθύνων της τράπεζας, η 76χρονη προσέφυγε μέσω του δικηγόρου της, Αριστείδη Καραμπασιάδη στο Ειρηνοδικείο, υποστηρίζοντας ότι η συμπεριφορά των υπευθύνων του πιστωτικού ιδρύματος ήταν παράνομη και αντίθετη στην ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία αλλά και την συναλλακτική πίστη και την διατραπεζική πρακτική. Με την αγωγή που κατέθεσε η συνταξιούχος ζήτησε να της καταβάλλει η τράπεζα το ποσό των 1.998 ευρώ και το ποσό των 3.000 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση λόγω της ηθικής βλάβης που υπέστη.
    Με την υπ΄ αριθμ. 3446/2019 απόφαση που εξέδωσε το Ειρηνοδικείο έκανε δεκτή την αίτηση της 76χρονης, κρίνοντας ότι τα τραπεζικά ιδρύματα οφείλουν να αποστέλλουν τις πιστωτικές κάρτες και τα pin στους πελάτες τους μόνο με συστημένη επιστολή και όχι με απλό ταχυδρομείο.
    Μάλιστα, σύμφωνα με την απόφαση του Ειρηνοδικείου, οι τράπεζες οφείλουν να λαμβάνουν κάθε αναγκαίο μέτρο για την προστασία και ασφάλεια των συναλλαγών τους με τους καταθέτες, μεταξύ των οποίων είναι και η αποστολή των κάρτας και pin μόνο με συστημένη επιστολή.
    Τέλος, σύμφωνα με την απόφαση, η τράπεζα δεν τήρησε την υποχρέωση της για προστασία και ασφάλεια των συναλλαγών και δεν ανταποκρίθηκε στην ευλόγως προσδοκώμενη ασφάλεια που επιβάλουν οι κανόνες που απορρέουν από τη συμβατική της σχέση με την συνταξιούχο και την νομοθεσία (νόμος 2251/1994, κ.λπ.).



    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ