23.2 C
Athens
18.7 C
Thessaloniki
Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
More

    Στον Άρειο Πάγο συζητήθηκε η τύχη του δεξαμενόπλοιου «Lana» – Τις επόμενες εβδομάδες η απόφαση


    Μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται πλέον η απόφαση του Α’ Ποινικού Τμήματος Διακοπών του Αρείου Πάγου για την τύχη του δεξαμενόπλοιου «Lana» και του φορτίου του, των 104.134  μετρικών τόνων πετρελαίου που έχουν κατασχεθεί από το λιμεναρχείο Καρύστου.

    Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σοβαρή και ευαίσθητη υπόθεση δεδομένου ότι η αρχική κατάσχεση του πλοίου αυτού από τις ελληνικές αρμόδιες αρχές είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν αντίποινα  από το Ιράν. Συγκεκριμένα, οι «Φρουροί της Επανάστασης» κατάσχεσαν  δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια στον Περσικό Κόλπο, το «Delta Poseidon» της Delta Tankers και το «Prudent Warrior».


    Πλέον και τα δυο αυτά πλοία παραμένουν στο αγκυροβόλιο του ιρανικού λιμανιού Bandar Abbas με συνολικό πλήρωμα 49 ναυτικών εκ των οποίων 10 Έλληνες, ένας Κύπριος και 38 Φιλιππινέζοι.

    Όπως έχει γίνει γνωστό, το πλοίο «Lana», με σημαία Ιράν,  το οποίο ως «Pegas» ήταν αρχικά ρωσικών συμφερόντων μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο και είχε καταπλεύσει στο αγκυροβόλιο της Καρύστου λόγω μηχανικής βλάβης. Ωστόσο, κατόπιν αιτήματος δικαστικής συνδρομής το πλοίο, κατασχέθηκε από τις ελληνικές Αρχές  στα ανοικτά της Καρύστου. Το αίτημα δικαστικής συνδρομής είχε υποβάλει η περιοχή της Κολούμπια των  ΗΠΑ στο πλαίσιο της διακρατικής συμφωνίας  Ελλάδος και  κυβέρνησης των ΗΠΑ. Οι αιτούντες την κατάσχεση υποστήριζαν ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας.

    Τον περασμένο Απρίλιο το πλοίο δεσμεύτηκε με εντολή του πρώην αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου και επικεφαλής της Αρχής   Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες Χαράλαμπου Βουρλιώτη. Στην συνέχεια ωστόσο με άλλη απόφαση αποδεσμεύτηκε.


    Ακολούθησε η έκδοση βουλεύματος από το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας, με το οποίο κρίθηκε ότι θα πρέπει να επιστραφεί στο δεξαμενόπλοιο μέρος του φορτίου του που ανέρχεται σε 60.000 από τους συνολικά 104.134 τόνους που είχε στις δεξαμενές του. Οι 60.000 τόνοι είχαν μεταφερθεί στο ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο «ICE ENERGY» και είχαν προορισμό το Newport του Τέξας μετά από αίτημα της αμερικανικής κυβέρνησης.

    Την αναίρεση αυτής της κρίσης του Συμβουλίου Εφετών Χαλκίδας ζήτησε η ναυτιλιακή εταιρεία Times Navigation.  Σήμερα η υπόθεση συζητήθηκε στο Α’ Ποινικό Τμήμα Διακοπών  του Αρείου Πάγου, με τον αρμόδιο εισαγγελέα να ζητήσει την απόρριψη της αίτησης αναίρεσης.


    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ