Το διπλό, μοιραίο, λάθος του σταθμάρχη της Λάρισας έχει αποτυπωθεί και σε βίντεο από κάμερα ασφαλείας της περιοχής, με την αμαξοστοιχία Intercity 62 να περνάει από τη λάθος κατεύθυνση και να οδηγείται στην ολέθρια σύγκρουση στα Τέμπη.
Τα σφάλματα του 59χρονου είναι εμφανή, ενώ επιβεβαιώνεται ο ισχυρισμός ότι νωρίτερα είχε κάνει το ίδιο λάθος και με τον προαστιακό, ωστόσο, αποφεύχθηκε νέα τραγωδία καθώς γύρισε το κλειδί. Πιθανότατα από παρέμβαση άλλου σταθμάρχη που ήταν μαζί του στη βάρδια, ο οποίος όμως στη συνέχεια φέρεται να αποχώρησε.
Ο προαστιακός Βόλου – Λάρισας έχει καταγραφεί σε βίντεο ντοκουμέντο, να κινείται στο ίδιο ρεύμα που κινήθηκε στη συνέχεια η μοιραία αμαξοστοιχία Intercity 62 καθώς ο σταθμάρχης δεν γύρισε το κλειδί στη διάβαση επί της οδού Καραγάτση για να αποκαταστήσει την κανονική ροή. Σύμφωνα με όσα μεταδόθηκαν στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, ο σταθμάρχης είχε περίπου μία ώρα στη διάθεσή του για να γυρίσει το κλειδί, πράγμα που δεν έκανε.
Μια κάμερα κλειστού κυκλώματος στην οδό Βόλου, στη Λάρισα, έχει καταγράψει τη μοιραία πορεία της αμαξοστοιχίας. Νωρίτερα, στις 22:09, είχε καταγράψει τον Προαστιακό Βόλου – Λάρισας να περνάει από το επίμαχο σημείο. Στη συνέχεια, φαίνεται πως το κλειδί δεν γύρισε ποτέ με το Intercity να περνάει στις 23:07 από το λάθος ρεύμα. Το βίντεο ντοκουμέντο, αποδεικνύει πως το κλειδί δεν γύρισε ποτέ στη σωστή θέση με αποτέλεσμα τη μοιραία σύγκρουση με την εμπορική αμαξοστοιχία, που οδήγησε στον θάνατο δεκάδων συνανθρώπων μας.
Ο 59χρονος σταθμάρχης, εν τω μεταξύ, από το μεσημέρι της Κυριακής (5/3) απολογείται στον ανακριτή, στο δικαστικό μέγαρο Λάρισας. Η διαδικασία της απολογίας έχει καταστεί μαραθώνια, διαρκώντας αρκετές ώρες. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος αναλαμβάνει το μερίδιο των ευθυνών που του αναλογεί, όπως αναφέρουν δικαστικές πηγές. Νωρίτερα, πάντως, έξω από το δικαστικό μέγαρο Λάρισας επικράτησε μεγάλη ένταση. Μάλιστα, έγιναν ακόμα και προσαγωγές δημοσιογράφων και οπερατέρ που ήταν στο σημείο, μετά από παρέμβαση δικηγόρου οικογενειών θυμάτων, ο οποίος απείλησε και με μηνύσεις για προσβολή νεκρού.
Τέμπη: Τι απαντά ο επιθεωρητής του ΟΣΕ για τον σταθμάρχη
Ένα από τα βασικά ερωτήματα που έχουν ανακύψει μετά τα μοιραία λάθη του σταθμάρχη, είναι αυτό για τις βάρδιες και τις ευθύνες του επιθεωρητή του ΟΣΕ, που ήταν υπεύθυνος για το πρόγραμμα εργασίας. Ο ίδιος, ο οποίος αρνήθηκε να τοποθετηθεί στους εκπροσώπους του Τύπου, ισχυρίζεται ότι ποτέ δεν έλαβε επίσημα ειδοποίηση ότι μπαίνει σε αργία. «Το έμαθα από τους δημοσιογράφους», φέρεται να λέει. Παράλληλα, τονίζει πως δεν υπάρχει καμία νομική βάση για να τεθεί εκτός ΟΣΕ καθώς θεωρεί πως έχει εκτελέσει άψογα τα καθήκοντά του.
Ο επιθεωρητής ισχυρίζεται ακόμα πως είχε κάθε δικαίωμα να τοποθετήσει τον 59χρονο στο πρόγραμμα εργασίας καθώς είχε πάρει την πιστοποίηση εργασίας. «Από τη στιγμή που είχε την πιστοποίηση εργασίας, μπορεί να μπει σε βάρδια», φέρεται να έχει πει και στον δικηγόρο του. Την ίδια ώρα, έμπειρα στελέχη του ΟΣΕ αναφέρουν πως χρειάστηκε να δουλέψουν έξι και επτά χρόνια ως δόκιμοι σταθμάρχες για να αναλάβουν υπηρεσία στον σταθμό της Λάρισας που θεωρείται ένα από τα πιο κομβικά κομμάτια στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.