Είναι τέλος Δεκεμβρίου και το χιόνι έχει σκεπάσει τον διάδρομο προσαπογείωσης 10/28 και 16/34 του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, καθώς και τους αντίστοιχους τροχοδρόμους F και Α και την περιοχή στάθμευσης των αεροσκαφών. Άνθρωποι και οχήματα κινητοποιούνται άμεσα για τον αποχιονισμό, ώστε η λειτουργία του αεροδρομίου να συνεχιστεί. Η προσπάθεια στέφεται με επιτυχία. Το παραπάνω σενάριο βρέθηκε στο επίκεντρο προγραμματισμένης άσκησης αποχιονισμού (Snow Clearing Exercise) στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, η οποία πραγματοποιήθηκε από τη Fraport Greece, φορέα διαχείρισης και λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα.
Στη διενέργεια της άσκησης και πέραν των στελεχών της Fraport Greece συμμετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι σε αυτές τις περιπτώσεις φορείς, και συγκεκριμένα, η εταιρεία ECOTECH, ως φορέας διαχείρισης και επεξεργασίας λυμάτων, αποβλήτων και νερού του αεροδρομίου, με 17 οχήματα, καθώς και o φορέας επίγειας εξυπηρέτησης του αεροδρομίου. Κατά τη διάρκεια της άσκησης, έγινε συνέγερση του Snow Control Center, του οποίου ηγήθηκε ο airport manager του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης «Μακεδονία», Νικόλαος Βιτζηλαίος. Η άσκηση διενεργήθηκε στα τέλη του Δεκέμβρη, ενώ για το χρονικό διάστημα της εκτέλεσης της είχε εκδοθεί το σχετικό ΝΟΤΑΜ (Notice to Airmen) για την αναστολή λειτουργίας των δύο διαδρόμων προσαπογείωσης.
Ο σκοπός διεξαγωγής της άσκησης αποχιονισμού ήταν η αξιολόγηση και τυχόν βελτίωση του επιχειρησιακού επιπέδου ανταπόκρισης σε ένα τέτοιο συμβάν, κυρίως όμως η ανάλυση του βηματισμού της συνεργασίας και διαλειτουργικότητας των εμπλεκόμενων φορέων, στην αντιμετώπιση τέτοιας κατάστασης: «Η επιτυχημένη διεξαγωγή της συγκεκριμένης άσκησης αποχιονισμού που πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης μέσω της συνεργασίας της Fraport Greece και των υπόλοιπων εμπλεκόμενων φορέων, ήταν κρίσιμης σημασίας για την ασφάλεια των αεροδρομίων και των πτήσεων» σημείωσε ο Παναγιώτης Σπυράτος, Chief Operations Officer (COO) της Fraport Greece και πρόσθεσε ότι η εταιρεία διαθέτει ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό, μέρος του οποίου αποτελεί και η συγκεκριμένη άσκηση. «Το πλάνο αυτό υλοποιείται σε μόνιμη βάση – και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται και λειτουργεί η εταιρεία – περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, την ανανέωση των υποδομών, τη συμμόρφωση των διαδικασιών και λειτουργιών με τα υψηλότερα ευρωπαϊκά και διεθνή standards, αλλά και την εκπαίδευση του προσωπικού της, με στόχο τη διατήρηση και την αναβάθμιση του ήδη υψηλού επιπέδου ασφάλειας που διαθέτει και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια» κατέληξε.