Μία απίστευτη καταγγελία έρχεται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με τη φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.
Οπως έγινε γνωστό, ο σταθμάρχης Π. έφυγε από τη βάρδιά του μισή ώρα νωρίτερα. Μάλιστα, υπέγραψε και στο βιβλίο «παράδοσης – παραλαβής» ότι αποχώρησε στις 22:30. Με βάση το χαρτί των βαρδιών, από τις 22:00 έως τις 07:00 της επόμενης μέρας, είχε βάρδια μόνος του ο μοιραίος σταθμάρχης. Ο δεύτερος, (στη βάρδια 2-11) ήταν ο σταθμάρχης Χ. που άλλαξε προφορικά με τον σταθμάρχη Π. Η δουλειά δηλαδή, έγινε στο «μιλητό». Ο σταθμάρχης Π. ωστόσο, φέρεται να έφυγε από τη βάρδια μισή ώρα νωρίτερα, καθώς ήθελε σουβλάκια ο γιος του! Κι όλα αυτά παρότι άπαντες φοβόνταν να αφήσουν μόνο του τον μοιραίο σταθμάρχη, ο οποίος αποδεικνύεται ότι ήταν ο πλέον ακατάλληλος για να βρίσκεται εκεί, και μάλιστα μόνος του.
Πέραν των ευθυνών που θα αποδοθούν σε αυτούς που τους αναλογεί μερίδιο ευθύνης για το μοιραίο συμβάν, τέσσερα άτομα ήταν υπεύθυνα για όσα έγιναν στη βάρδια.
- Ο σταθμάρχης της Λάρισας που την κρίσιμη ώρα έκανε το μοιραίο λάθος
- Ο επιθεωρητής, που επέλεξε τον 59χρονο ως επικεφαλής της βάρδιας την νύχτα του δυστυχήματος
- Ο σταθμάρχης βάρδιας 14.00-23.00 που έφυγε μισή ώρα νωρίτερα
- Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων που δεν αντέδρασε στην κίνηση του τρένου στην άνοδο
Εκανε τα ρεπό των «παλιών» στη Λάρισα ο σταθμάρχης
Νεότερο δημοσίευμα που αποκαλύπτει σήμερα ο «Ελεύθερος Τύπος», αναφέρει ότι ο κατηγορούμενος σταθμάρχης κλήθηκε να καλύψει τα ρεπό των παλιότερων σταθμαρχών Λάρισας για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Μάλιστα, εκείνος δούλευε μόνο στον Παλαιοφάρσαλο, καθώς βάσει του προγράμματος που επίσης δημοσιεύει η εφημερίδα, όλο τον Μάρτιο είχε βάρδιες μόνο στον παραπάνω σταθμό κι όχι στης Λαρίσης.
Οπως φαίνεται στο «φύλλο παρουσίας σταθμαρχών στ. Λάρισας – Μεζούρλου, μήνας Μάρτιος 2023», το οποίο είχε εκδοθεί πριν από το δυστύχημα, στα τέλη Φεβρουαρίου (εκδίδεται στις 25 κάθε μήνα, σημειώνει η εφημερίδα), από την 1η μέχρι και την 3η Μαρτίου, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης θα έκανε βάρδια στον σταθμό του Παλαιοφαρσάλου.
Στη συνέχεια, από τις 4 μέχρι και τις 8 του ίδιου μήνα θα είχε ρεπό («ανάπαυση» το αναφέρει στον πίνακα). Στη συνέχεια, από τις 9 μέχρι και τις 16 του ίδιου μήνα θα έκανε βάρδια στον Παλαιοφάρσαλο. Από τις 17 μέχρι και τις 19 του ίδιου μήνα θα είχε ρεπό. Τέλος, από τις 20 μέχρι και τις 31 Μαρτίου θα έκανε βάρδια, πάντα στον σταθμό του Παλαιοφαρσάλου.
Δούλευε 5 σερί βράδια
Σύμφωνα με άλλο δημοσίευμα, αυτό της «Καθημερινής», που επικαλείται το «φύλλο παρουσίας σταθμαρχών στ. Λάρισας – Μεζούρλου, μήνας Φεβρουάριος 2023», ο κατηγορούμενος σταθμάρχης ήταν σε υπηρεσία για 5η συνεχή νύχτα την 28η Φεβρουαρίου.
Οπως σημειώνει η εφημερίδα, αυτό σημαίνει ότι, από τις 24 Φεβρουαρίου μέχρι και νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, που συνέβη το τρομερό δυστύχημα, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης δούλευε κάθε νύχτα σε έναν σταθμό όπου εργαζόταν για μόλις πέντε ημέρες, και μάλιστα, όπως κατέθεσε κι ο ίδιος στην απολογία του, αλλά προκύπτει κι από τα παραπάνω δημοσιεύματα, τον είχαν αφήσει μόνο του…