Νέα στοιχεία αποκαλύπτονται για το τι ακριβώς συνέβη με το κλειδί των γραμμών στη φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.
Σύμφωνα με το Star, το μοιραίο βράδυ περίπου στις δέκα και μισή, με ένα-δύο λεπτά πάνω κάτω, ο σταθμάρχης αλλάζει το κλειδί 118 σε θέση διαγώνια γιατί περιμένει τον προαστιακό που κάνει το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα και είναι το δρομολόγιο 2597.
Το τρένο φθάνει στις 22:40 καθώς έχει καθυστέρηση. Δημιουργείται ένα άλλο θέμα με άλλο κλειδί, το καταλαβαίνει ο μηχανοδηγός, ακινητοποιεί το τρένο, το θέμα διευθετείται αμέσως, και μπαίνει κανονικά στον σταθμό.
Περνά μισή ώρα, το κλειδί παραμένει στη διαγώνια θέση και η μοιραία αμαξοστοιχία φθάνει στις 11:02 το βράδυ στη Λάρισα, αποβιβάζει και επιβιβάζει και αναχωρεί δυο λεπτά αργότερα.
Ετοιμάζεται να αναχωρήσει και ο σταθμάρχης δίνει το πράσινο φως. Όμως το κλειδί δεν αλλάζει, είναι σε θέση διαγώνια, δε γυρνά ποτέ σε ευθεία. Έμεινε στη θέση του που το έβαλε ο σταθμάρχης περίπου στις 22:30.
Ουσιαστικά αυτό το δρομολόγιο είναι και το πρώτο που αναλαμβάνει ο σταθμάρχης εκείνη την ημέρα.
Το τρένο που έφθασε από Βόλο στις 22:02 το έβαλε στον σταθμό ο απογευματινός σταθμάρχης που έμεινε παραπάνω κατόπιν παρότρυνσης του προϊσταμένου του.