Μετά και τη χθεσινή εύρεση του καταγραφικού του επιβατηγού τρένου, που συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη, οι Αρχές έχουν στα χέρια τους και το «μαύρο κουτί» της εμπορικής αμαξοστοιχίας, τα οποία και αναμένεται να αναλυθούν από τους πραγματογνώμονες, για να εξακριβωθούν τα αίτια της εθνικής τραγωδίας.
Μέσα στους καταγραφείς εμπεριέχεται το δρομολόγιο, ενώ το πιο βασικό στοιχείο που διαθέτουν οι Αρχές είναι τις συνομιλίες που έχουν γίνει μεταξύ του μηχανοδηγού είτε με τον σταθμάρχη, είτε με κάποιον άλλον μηχανοδηγό, που βρίσκεται μέσα στο τρένο αλλά σε διαφορετικό σημείο.
Παράλληλα, στα «μαύρα κουτιά», όπως αναφέρει και ο Alpha, καταγράφεται και η πέδηση, δηλαδή το πόσες φορές έχει φρενάρει κατά τη διάρκεια της μοιραίας διαδρομής ο μηχανοδηγός, αλλά ακόμα και το πόσες φορές μπορεί να έχει κορνάρει. Η εύρεσή τους θεωρείται «σημείο – κλειδί» για τις έρευνες καθώς εμπεριέχει τις κομβικές συνομιλίες. Η ανάλυσή του, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αναμένεται να ξεπεράσει τις δύο ημέρες, για να μπορέσουν οι πραγματογνώμονες να ακούσουν το τι έχει καταγραφεί, αλλά και με ποια ταχύτητα «έτρεχαν».
Οι πραγματογνώμονες που θα διερευνήσουν τις συνθήκες του δυστυχήματος, περιμένουν να λάβουν σημαντικά στοιχεία από τα μαύρα κουτιά των τρένων. Αν τα συγκεκριμένα συστήματα έχουν δικαιωθεί τότε ίσως να μπορέσουν να δώσουν σημαντικές πληροφορίες για τις συνθήκες πριν από τη σύγκρουση. «Περιλαμβάνουν τον ταχογράφο και πιθανότατα τις συνομιλίες. Είναι ηλεκτρονικό σύστημα που εύχομαι να μην έχει καταστραφεί. Θα ήθελα όταν ανοικτούν να είναι παρόντες και οι πραγματογνώμονες, όχι μόνο ο ΟΣΕ» διευκρίνισε ο κ. Γκλαβόπουλος.
Η έρευνα της τροχαίας
Σε ό,τι αφορά στην έρευνα της τροχαίας για το μοιραίο περιστατικό, οι αξιωματικοί της τροχαίας Λάρισας έχουν «αποκρυσταλλώσει» μία πρώτη εικόνα για το τι έχει συμβεί στη θανατηφόρα σύγκρουση. Η εικόνα, σύμφωνα με τον Alpha, είναι εξίσου τραγική με το δυστύχημα, καθώς οι αστυνομικοί έχουν διαπιστώσει ότι ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας δεν πήρε χαμπάρι ότι έχει ένα τρένο στο ανάποδο ρεύμα, δεν πήρε χαμπάρι ότι έρχεται στην ίδια πλευρά το εμπορικό τρένο, δεν κατάλαβε απολύτως τίποτα από το δυστύχημα.
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της απολογίας του ο σταθμάρχης της Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς δείχνει να εμμένει στην αρχική του στάση αναλαμβάνοντας την ευθύνη που του αναλογεί από τις ενέργειές του, βάζοντας όμως στο κάδρο και άλλα πρόσωπα. «Να αποδοθούν ευθύνες και σε άλλους για παραλείψεις που οδήγησαν στην τραγωδία» είναι η γραμμή που ακολουθείται στην υπεράσπισή του.
Ο σταθμάρχης μετέβη το πρωί κάτω από δρακόντεια μέτρα ασφαλείας στο δικαστικό μέγαρο ωστόσο η απολογία του διεκόπη πριν καλά ξεκινήσει λόγω «τεχνικού προβλήματος» που έχει να κάνει με τα νέα στοιχεία που προκύπτουν συνεχώς από την έρευνα και με δεδομένο πως ακόμη η δικογραφία δεν έχει ολοκληρωθεί. Σύμφωνα με τους συνήγορους του δηλώνει συντετριμμένος από την πρώτη στιγμή και αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης στον βαθμό που του αναλογεί. Φέρεται να είπε στον συνήγορό του ότι «έχω στις πλάτες μου τον θάνατο 35 ανθρώπων» όταν αντιλήφθηκε το λάθος του, αλλά παράλληλα επιδιώκεται να αποδοθούν ευθύνες για παραλείψεις ή λάθη σε όποιον ακόμη αναλογούν.