Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το Icon of the Seas, παραδόθηκε στην πλοιοκτήτρια εταιρεία Royal Caribbean Group, με μία τελετή που έγινε στο ναυπηγείο Meyer Turku στη Φινλανδία.
Η εταιρεία κρουαζιέρας υπογραμμίζει ότι το γιγαντιαίο πλοίο, το πρώτο από τα τρία που έχουν παραγγελθεί, σχεδιάζονταν για επτά ολόκληρα χρόνια, ενώ έγιναν σχεδόν δυόμισι χρόνια εργασίες για να ολοκληρωθεί το τεράστιο αυτό πρότζεκτ. Τώρα ξεκινάει την προετοιμασία διάρκειας 2 μηνών πριν ξεκινήσει η παρθενική του κρουαζιέρα στα τέλη Ιανουαρίου 2024 από το Μαϊάμι στην Καραϊβική.
Μετά την τελετή παράδοσης, το πλοίο αναμένεται να αναχωρήσει με προορισμό το Κάντιθ της Ισπανίας. Εκεί θα υποστεί τις τελευταίες της προσαρμογές και θα μπουν οι τελικές πινελιές. Η εταιρεία δεν έχει δημοσιοποιήσει το πρόγραμμα, αλλά αναμένεται να φτάσει στη Φλόριντα στα μέσα Ιανουαρίου.
Πώς είναι φτιαγμένο το κρουαζιερόπλοιο
Το πλοίο έχει 248.663 κόρους ολική χωρητικότητας, καθιστώντας το ελαφρώς μικρότερο από τους 250.800 κόρους ολική χωρητικότητας που προωθούσε η Royal Caribbean, αλλά εξακολουθεί να είναι περίπου πέντε τοις εκατό μεγαλύτερο από το τρέχον μεγαλύτερο πλοίο του κόσμου, το Wonder of the Seas.
Το Icon of the Seas είναι το πρώτο πλοίο της νέας κατηγορίας και έχει 2.805 καμπίνες επιβατών, οι οποίες σύμφωνα με τη εταιρεία, του προσφέρουν χωρητικότητα 5.610 επιβατών και μέγιστη χωρητικότητα επιβατών 7.600.
Αν συνυπολογιστεί και τα 2.350 μέλη του πληρώματος, θα μεταφέρει σχεδόν 10.000 άτομα όταν γεμίσει!«Το καλωσόρισμα του Icon of the Seas στη οικογένεια της Royal Caribbean είναι ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα για χιλιάδες μηχανικούς, ναυπηγούς και σχεδιαστές», δήλωσε ο Michael Bayley, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Royal Caribbean International.
«Πριν από επτά χρόνια, είχαμε μια φιλόδοξη ιδέα να δημιουργήσουμε τις πρώτες διακοπές οι οποίες θα είναι φτιαγμένες για κάθε τύπο οικογένειας και λάτρη της περιπέτειας, και τώρα, είναι στα χέρια μας και στην τελική ευθεία, και θα γίνει το μεγαλύτερο ντεμπούτο στην ιστορία μας τον Ιανουάριο του 2024».
Η Royal Caribbean έδωσε αρχικά την παραγγελία για δύο πλοία στην Meyer Turku τον Μάιο του 2017 με την έναρξη της συναρμολόγησης του πρώτου πλοίου τον Ιανουάριο του 2022. Σχεδόν ένα χρόνο πριν, το Icon of the Seas έπεσε στη θάλασσα από την δεξαμενή και έκτοτε πραγματοποίησε δύο δοκιμαστικά ταξίδια, το πρώτο τον Ιούνιο και το δεύτερο στα τέλη Οκτωβρίου. Ήταν στη θάλασσα για οκτώ ημέρες επιστρέφοντας στο ναυπηγείο στις 6 Νοεμβρίου μετά από εκατοντάδες δοκιμές, για την ταχύτητα του, τον θόρυβο και τους κραδασμούς. Επίσης, δοκίμασαν και προσάρμοσαν τους κύριους κινητήρες και τα συστήματα αυτοματισμού.
Είναι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο με καύσιμα LNG για τη Royal Caribbean International και το δεύτερο για τον όμιλο, που ακολουθεί το Carnival Aida, την Carnival Cruise Line, την Costa και P&O, καθώς και τις MSC Cruises και Disney στην υιοθέτηση του LNG για μεγάλα πλοία. Το πλοίο διαθέτει επίσης μονάδα παραγωγής ενέργειας από απόβλητα, σύστημα δέσμευσης θερμότητας, κυψέλη καυσίμου και λίπανση αέρα για το κύτος. Είναι επίσης έτοιμο για τροφοδοσία από την ξηρά για εκείνες τις θύρες που θα έχουν τη διαθέσιμη ισχύ. Η Royal Caribbean τονίζει ότι το πλοίο υπερβαίνει τα πρότυπα που έχει θέσει ο ΙΜΟ, καθώς είναι 24 τοις εκατό πιο ενεργειακά αποδοτικό και συνεπώς το πιο αποδοτικό κρουαζιερόπλοιο του ομίλου.
Η κατασκευή περιλαμβάνει πολλά μοναδικά επιτεύγματα. Πάνω από τη γέφυρα, οι χώροι επιβατών διαθέτουν τη μεγαλύτερη κατασκευή από γυαλί και χάλυβα, γνωστή ως AquaDome, που έχει ανυψωθεί ποτέ σε κρουαζιερόπλοιο. Είναι ένας χώρος ψυχαγωγίας με εστιατόριο και μπαρ, καθώς και θέατρο για θαλάσσια σόου και βάρκες σε έναν καταρράκτη ύψους 16,5 μέτρων.