15.5 C
Athens
9.1 C
Thessaloniki
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024
More

    Τραγωδία στα Τέμπη: Ο μηχανοδηγός κατάλαβε το λάθος αργά – Τα νέα στοιχεία και το τηλεφώνημα απελπισίας

    Σε μια εξαιρετικά σημαντική αποκάλυψη σχετικά με την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη προχωρά σήμερα η εφημερίδα «Τα Νέα».

    Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας ο μηχανοδηγός του μοιραίου επιβατικού τρένου, νιώθοντας προφανώς ανησυχία για το γεγονός ότι κινούταν στο ρεύμα καθόδου και γνωρίζοντας πως εκείνη την ώρα κατέβαινε προς την Αθήνα εμπορική αμαξοστοιχία, προσπάθησε και κατάφερε να επικοινωνήσει με συνάδελφό του προκειμένου να επιβεβαιώσει τις φρικτές υποψίες που είχε πως ουσιαστικά οδηγείται σε σύγκρουση με τρένο που κατέβαινε από Θεσσαλονίκη!

    Το στοιχείο που, αν επιβεβαιωθεί, θα δώσει άλλη τροπή στις έρευνες, φέρνει στο φως της δημοσιότητας ο δημοσιογράφος της εφημερίδας, Βασίλης Λαμπρόπουλος, και αφορά στην ευθύνη και τις ενέργειες του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας, Γιώργου Κουτσούμπα. Ο 59χρονος μηχανοδηγός πήρε τηλέφωνο συνάδελφό του, προκειμένου να μάθει σε ποιο σημείο βρισκόταν το εμπορικό τρένο!


    Την πληροφορία αυτή έδωσε αποκάλυψε πρώτος ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θωμάς Χαχάμης. Σύμφωνα, πάντα, με τις πληροφορίες που αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα ήδη μετά από αυτή την εξέλιξη ο εισαγγελέας έχει ζητήσει να ανοίξουν τα κινητά όλων των εμπλεκομένων.

    «Δεν είχαν χρόνο να φρενάρουν»

    Επίσης, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, ένας από τους μηχανοδηγούς της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας, ο Σπύρος Βούλγαρης, ο οποίος επίσης σκοτώθηκε στο φρικτό δυστύχημα είχε πρόβλημα με την χαλασμένη μηχανή του πριν φύγει από τους Νέους Πόρους.


    Συνομίλησε με συνάδελφό του στην Αθήνα για να την διορθώσει. Στις 23.05 ξεκίνησε για την Λάρισα, στέλνοντας μάλιστα μήνυμα. Εάν δεν είχε αυτήν την καθυστέρηση, υπάρχει πιθανότητα να είχε φτάσει πριν ξεκινήσει το επιβατικό τρένο από την Λάρισα.

    Πηγές ανέφεραν στον ΑΝΤ1 ότι οι μηχανοδηγοί των δύο μοιραίων αμαξοστοιχιών «δεν είχαν χρόνο να φρενάρουν», καθώς συγκρούστηκαν πάνω στην στροφή, όπου είχαν περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα να αντιδράσουν, λόγω της περιορισμένη ορατότητας. Τα μαύρα κουτιά των τρένων εάν μπορέσουν να αποκρυπτογραφηθούν θα δείξουν αν όντως οι μηχανοδηγοί πρόλαβαν να επιχειρήσουν να φρενάρουν τα τρένα.

    Τι είπε σταθμάρχης στην απολογία του για τον μηχανοδηγό του επιβατικού

    Υπενθυμίζεται πως σε ερώτηση της ανακρίτριας στον σταθμάρχη, κατά την απολογία του, για το αν έπρεπε να αναφέρει στον μηχανοδηγό της 62 σε ποια γραμμή έπρεπε να κινηθεί, ο 59χρονος ανέφερε πως έπρεπε να του το πει. «Ο ένας τρόπος ήταν με το ράδιοτηλέφωνο, δηλαδή όταν του έδωσα το τηλεγράφημα 47 να αναφέρω ταυτόχρονα ότι κινείται σε διπλή γραμμή ανόδου.

    Ο άλλος τρόπος ήταν να του δώσω υπόδειγμα 1001 που θα έγραφα: «κυκλοφορείτε σε διπλή γραμμή ανόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πορων». Αν του έδινα το υπόδειγμα 1001 θα του έλεγα στο τηλεγράφημα 47 ότι «περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου και σύμφωνα με το υπόδειγμα 1001 πάτε μέχρι το φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων»» εξήγησε ο σταθμάρχης Λάρισας.

    «Εάν ο μηχανοδηγός μου έλεγε ότι μπήκε στη γραμμή από την άνοδο στην κάθοδο πάλι δεν θα γινόταν τίποτα αυτό το επιβεβαιώνει και ο προϊστάμενος μου ο κύριος Νικολάου. Εάν μου ζητούσε υπόδειγμα 1001 θα σταματούσε η πορεία του τρένου και θα έστελνα τον κλειδούχο να δει τι έχει γίνει απ’ τη στιγμή που εγώ είχα ενδείξεις ότι τα κλειδιά ήταν στην ευθεία.

    Ο μηχανοδηγός σίγουρα είχε αντιληφθεί ότι κινείται στη γραμμή καθόδου» υποστήριξε ο 59χρονος σταθμάρχης στην κατάθεσή του.

    «Έπρεπε να με φωνάξει και να με ρωτήσει γιατί κινείται εκεί κι αν θα συνεχιστεί η όχι. Απ’τη στιγμή που δεν του ανέφερα ότι κινείται μέσω διαγωνίου στην κάθοδο, έπρεπε να σταματήσει και να φωνάξει γιατί το κλειδί είναι ανάποδα.

    Δεν πρόλαβα να ενημερώσω τον προϊστάμενο μου τον κύριο Νικολάου ή την επιθεώρηση ότι οι κύριοι Π. και Χ. είχαν αποχωρήσει στις 22:15 ο πρώτος και 22:05 με 22:10 ο δεύτερος αντιστοίχως λόγω του φόρτου εργασίας…» ισχυρίστηκε ο σταθμάρχης.

     



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ