Μια εβδομάδα με δικαστικό ενδιαφέρον για την υπόθεση της τραγωδία των Τεμπών ξεκινά, καθώς αύριο, Δευτέρα αναμένεται να απολογηθεί ο συμβασιούχος σταθμάρχης, ο οποίος θα περάσει την πόρτα του ειδικού εφέτη-ανακριτή.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο σταθμάρχης θα ισχυριστεί ότι η βάρδια του έληγε στις 10 το βράδυ και ο ίδιος έφυγε στις 10:15.
Μία ημέρα μετά, την Τρίτη την πόρτα του ειδικού εφέτη-ανακριτή θα περάσει ο παλαιότερος σταθμάρχης, εκείνος του οποίου η βάρδια έληγε στις 11 το βράδυ αλλά φέρεται να αποχώρησε νωρίτερα.
Ο ίδιος φαίνεται πως θα ισχυριστεί ότι η βάρδια του έληγε μεν στις 11 το βράδυ, αλλά ακόμη κι αν βρισκόταν εκεί μέχρι και τις 11, δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι για να αποφευχθεί η τραγωδία, καθώς η αμαξοστοιχία 62 έφτασε στο σταθμό της Λάρισας στις 11.02 το βράδυ.
Την Πέμπτη, 30 Μαρτίου, θα βρεθεί στο γραφείο του ειδικού ανακριτή – εφέτη και ο επιθεωρητής προκειμένου να απολογηθεί. Θα ισχυριστεί ότι είχε ζητήσει στην βάρδια και μέχρι και τις 11 να υπάρχουν δύο άτομα. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής η απολογία του επιθεωρητή θα γίνει με πολυσέλιδο υπόμνημα.
Στον «αέρα» η έναρξη των δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη
Την ίδια στιγμή σκληραίνουν τη στάση τους οι σιδηροδρομικοί και παρά τις διαβεβαιώσεις πως μπορεί να λειτουργήσει ασφαλώς το δίκτυο, οι ίδιοι ζητούν να διασφαλίσουν την άρτια λειτουργία του συνόλου του δικτύου.
Στον «αέρα» είναι η έναρξη των δρομολογίων του σιδηροδρόμου Αθήνα – Θεσσαλονίκη που είναι προγραμματισμένη για την 1η Απριλίου. Και αυτό γιατί οι μηχανοδηγοί ζητούν μεταξύ άλλων την αποκατάσταση της επικοινωνίας.
Οι μηχανοδηγοί ζητούν να μπορούν να έχουν επικοινωνία με τους σταθμάρχες αλλά και μεταξύ τους -από τρένο σε τρένο- και να μην υπάρχουν τυφλά σημεία. Δηλαδή να λειτουργεί ένα σύστημα ραδιοκάλυψης ακόμα και στα τούνελ. Ένα ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας, σε όλο το δίκτυο που θα επιτρέπει την άμεση επικοινωνία σταθμάρχη – μηχανοδηγών.
Με βάση το ρεπορτάζ που μετέδωσε το Star, «o ΟΣΕ λέει ότι το έχει τοποθετημένο στις περισσότερες υποδομές και μάλιστα ζητούσε από την Hellenic Τrain να προχωρήσει στην εγκατάσταση του συστήματος στα τρένα της, ώστε να γίνουν οι δοκιμαστικές λειτουργίες».
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπρτάζ, η ΡΑΣ ζήτησε κάποιες τροποποιήσεις στο αίτημα πιστοποίησης. το οποίο υπεβλήθη την Πέμπτη.
Πλήρη ανάπτυξη για τα δρομολόγια των σιδηροδρόμων πριν το Πάσχα προανήγγειλε ο πρωθυπουργός
Να σημειωθεί πως σήμερα στον εβδομαδιαίο κυβερνητικό απολογισμό ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε τη δέσμευση να ξεκινήσουν και πάλι σταδιακά τα δρομολόγια των σιδηροδρόμων με αυξημένα μέτρα ασφάλειας. Ανά πενθήμερο θα προστίθενται επιπλέον γραμμές, έτσι ώστε να υπάρξει πλήρης ανάπτυξη πριν από το Πάσχα.
Οπως αναφέρεται μάλιστα στον απολογισμό «ταυτόχρονα συγκροτήθηκε και λειτουργεί νέο Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων του ΟΣΕ, με τη συμμετοχή της Ελληνικής Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ, καθώς επίσης και της Hellenic Train για να επιτηρεί καλύτερα τα συστήματα ασφαλείας και να προχωρήσει με πολύ γοργά βήματα η αναβάθμιση όλων των προδιαγραφών ασφαλείας του σιδηροδρομικού μας δικτύου».
Eπιμνημόσυνη δέηση για τα θύματα των Τεμπών τελέστηκε το πρωί της Κυριακής
Αρχιερατική Θεία Λειτουργία για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών τελέστηκε, σήμερα, στο παρεκκλήσι του Αγίου Φιλίππου, στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, ενώ ακολούθησε τρισάγιο από τον μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβα.
Πλήθος κόσμου, μεταξύ αυτών και ο δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, έδωσαν το «παρών» και εναπόθεσαν, στη συνέχεια, στεφάνια και λουλούδια στις ράγες για όλους όσοι έχασαν τη ζωή τους στο τραγικό δυστύχημα.
Στο μεταξύ, χθες, οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ελευθέριου-Κορδελιού παρέλασαν με μαύρα περιβραχιόνια σε ένδειξη πένθους για τον άδικο χαμό του συμμαθητή τους, Παναγιώτη, που συμπεριλαμβάνεται στα θύματα των Τεμπών, ενώ φώναζαν το σύνθημα: «Ζεις, ζεις, Παναγιώτη ζεις».