Συνεχίζεται το θρίλερ με το θανατηφόρο τροχαίο με τουριστικό λεωφορείο στο Βουκουρέστι που κόστισε τη ζωή σε έναν 53χρονο άντρα από τη Λάρισα.
Εν μέσω των ερευνών για τα αίτια της ασύλληπτης τραγωδίας, ο πρόεδρος του ρουμανικού κόμματος USR, Catalin Drula, τόνισε σε ανάρτησή του στο Facebook πως οι αρχές είπαν ψέματα αναφορικά με την υπόθεση. Συγκεκριμένα ανέφερε πως οι τοπικές αρχές του Βουκουρεστίου είπαν ψέματα πως το λεωφορείο χτύπησε τις αλυσίδες του περιοριστή ύψους.
Η ανάρτηση:
«Δημοσιεύτηκε βίντεο που δείχνει πώς το τουριστικό λεωφορείο πέρασε τις προειδοποιητικές αλυσίδες της Pasajul Unirii στη λωρίδα 2 (από 4) και μετά άλλαξε λωρίδα προς τα αριστερά. (…) Την ίδια ώρα, σε φωτογραφία που τραβήχτηκε σήμερα μπορεί κανείς να δει πώς οι προειδοποιητικές αλυσίδες βρίσκονται αναποδογυρισμένες στο πλάτος της λωρίδας 3. Βγαίνουν ορισμένα συμπεράσματα: Ο νομάρχης Grebla και άλλοι αξιωματούχοι που είπαν πως χτυπήθηκαν οι προειδοποιητικές αλυσίδες είπαν ψέματα, είναι λάθος. Όπως έχω ξαναπεί, δεν πρέπει να μπορείτε να τις παρακάμψετε εάν μπείτε στη λωρίδα (λύσεις μπορούν να βρεθούν, από την τοποθεσία πιο κοντά στο πέρασμα, μέχρι την προηγούμενη φυσική οριοθέτηση των κατευθύνσεων μέσα από τη λωρίδα). Οι αλυσίδες έχουν επίσης χτυπηθεί από άλλα φορτηγά ή πούλμαν όπως φαίνεται στην εικόνα και έχουν μείνει έτσι. Πρακτικά, δεν υπάρχει συντήρηση και επανενεργοποίηση αυτού του στοιχείου ασφαλείας. Κατά συνέπεια, (…) και αν περνούσε στη λωρίδα 3, κάτω από τις αλυσίδες, είναι πολύ πιθανό να μην χτυπούσαν το λεωφορείο επειδή είχαν ήδη χτυπηθεί στο παρελθόν […]».
Στο επίκεντρο των ερευνών η μεταλλική κατασκευή
«Όταν υπάρχει ένας οδηγός επιτρέπεται να οδηγεί το πολύ 10 ώρες και μάλιστα με διαλείμματα. Εάν υπάρχουν δύο οδηγοί οι ώρες γίνονται 11 και αυτό γιατί ο άλλος οδηγός δεν κοιμάται αλλά απλά κάθεται δίπλα στον οδηγό» είπε ο Ιόν Λιξάντρου, εκπρόσωπος της Ένωσης Οδηγών.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με το Euronews, όμως, ειδικοί οδικής ασφάλειας αναρωτιούνται γιατί έφυγε η μεταλλική κατασκευή από τη βάση της και αφήνουν υπόνοιες για ελατωμματική κατασκευή.
«Ήταν μία κατασκευή με θεμέλια πάνω από το έδαφος και είχε κάποιες λεπτές βίδες. Όταν λοιπόν κόλλησε πάνω της το λεωφορείο, οι βίδες έφυγαν γιατί δεν είχαν κάποιοι εσωτερικό σύστημα στήριξης. Έφυγαν από την τσιμεντένια βάση, η κατασκευή έπεσε και πλάκωσε την οροφή του λεωφορείου. Κανονικά, θα έπρεπε κάτω από την κατασκευή να υπάρχουν θεμέλια αρκετών κυβικών μέτρων από μπετόν. Και επίσης εσωτερικά της κατασκευής υπάρχει χοντρή σιδερένια ενίσχυση» λέει ο Βαλεντίν Τσιομπάνου, ειδικός οδικής ασφάλειας.
Οι δημοτικές αρχές ανακοίνωσαν πως θα παράσχουν όλα τα στοιχεία για την μεταλλική κατασκευή μόνο στις αρμόδιες ερευνητικές αρχές και δεν πρόκειται να τα δημοσιοποιήσουν, κάτι που προκάλεσε νέα ερωτηματικά στους ειδικούς.