Ακόμη ένα περιστατικό παραλίγο σύγκρουσης τρένων έρχεται στο φως της δημοσιότητας.
Στο… παρά πέντε αποφεύχθηκε σύγκρουση δύο τρένων στην Πιερία το απόγευμα της Δευτέρας (25/11), όταν αμαξοστοιχία Intercity λίγο έλειψε να πέσει πάνω σε συρμό Προαστιακού, που είχε σταματήσει στις ράγες λόγω βλάβης.
Όπως αποκαλύπτεται σε σημερινό δημοσίευμα του «Ριζοσπάστη», όλα συνέβησαν όταν συρμός του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα, υπέστη βλάβη περίπου στις 5 το απόγευμα της Δευτέρας, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί στο Σταθμό του Κορινού.
Την ίδια στιγμή, η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε ως προορισμό την Αθήνα και κινούνταν και αυτή στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά – έχοντας μάλιστα «πράσινους» σηματοδότες – προς το σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.
Οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος, μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό ακινητοποιημένος.
Αμέσως, συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού προκειμένου να επιβεβαιώσουν πως βρισκόταν σταματημένος ουσιαστικά μπροστά τους.
Τότε, κατάφεραν να φρενάρουν το τρένο πριν υπάρξει κίνδυνος για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας αλλά και τους ίδιους.
ΟΣΕ: Πλήρης διερεύνηση του περιστατικού για δημοσίευμα σχετικά με «παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία»
«Στην πλήρη διερεύνηση περιστατικού «για παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία» που αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα, προχωρούν πολύ προσεκτικά τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΟΣΕ.
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας, που απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
«Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό», καταλήγει η ανακοίνωση του ΟΣΕ».